2. Scanning inden uge 7.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2024

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Hvorfor fik du en scanning d. 26. November? 

Der var du jo kun 3+3 Maks, så havde du overhovedet en positiv test der? Det er i hvert fald klart, at man ingenting kunne se der.. 

Og det er heller ikke altid, at man kan se noget 5+5.. Og skulle du nu være bare et par dage kortere henne, så betyder det meget 

Jeg blev scannet grundet smerter i højre side. Men de er væk nu og har “kun” mens smerter meget af tiden nu. Jeg testede positiv allerede 22. November. Men tror jeg har testet positiv meget tidligt så.  

håber virkelig at scanningen kan vise noget den 23. 
men lægen her synes jo også at min “sæk” var noget stor i forhold til at der intet foster var. Amen det er længe siden, at jeg har oplevet så uprofessionelle læger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Jeg blev henvist fordi jeg netop havde nogle smerter i højre side, men de er heldigvis ovre nu. Nu døjer jeg bare med mens smerter mange timer om dagen og kvalme. Da jeg nævnte, at jeg har en del mens smerter det meste af tiden og selv kommentere, at det kunne være fordi jeg er 3. Gangs gravid, kommenterede hun slet ikke på det, som om at hun ikke vidste det  

Så vil det vel ikke give mening, at jeg tager en privat scanning i næste uge, det må også være for tidligt. Jeg må afvente til den 23. Så

Du bliver virkelig nødt til at slå koldt vand i blodet. Du stresser dig selv. At blive scannet tre gange inden du er i i uge 7 er for meget, når der ikke er noget konkret at være bekymret for. Jeg ville helt klart vente til den tid du har d. 23., så er du sikker på at du er langt nok henne til at se hjerteblink. Det ville da være dejligt at kunne vise til jul, hvis du vil afsløre det så tidligt

Anmeld Citér

13. december 2024

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Du bliver virkelig nødt til at slå koldt vand i blodet. Du stresser dig selv. At blive scannet tre gange inden du er i i uge 7 er for meget, når der ikke er noget konkret at være bekymret for. Jeg ville helt klart vente til den tid du har d. 23., så er du sikker på at du er langt nok henne til at se hjerteblink. Det ville da være dejligt at kunne vise til jul, hvis du vil afsløre det så tidligt

Du har helt ret! Jeg må holde på mig selv. For ja jeg stresser helt åndsvagt meget! Men har jo heller aldrig været sådan henvist til scanninger, så frygter jo at de kan se noget jeg ikke kan. Men så burde de jo have skrevet det på borger mener jeg. 
jeg forsøger at holde mig positiv endnu. Jeg er nok nødt til at fortælle familien det imellem jul og nytår, hvis der er gevinst. Min mave ligner en gravid i uge 30 allerede

Anmeld Citér

13. december 2024

Anonym

Du er formentlig bare kortere henne end du selv regner med, du bløder heller ikke eller noget så tag du det bare roligt

Anmeld Citér

14. december 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg blev scannet grundet smerter i højre side. Men de er væk nu og har “kun” mens smerter meget af tiden nu. Jeg testede positiv allerede 22. November. Men tror jeg har testet positiv meget tidligt så.  

håber virkelig at scanningen kan vise noget den 23. 
men lægen her synes jo også at min “sæk” var noget stor i forhold til at der intet foster var. Amen det er længe siden, at jeg har oplevet så uprofessionelle læger.

Hmm så burde du have testet positiv allerede 2+6 .. Det burde ikke rigtigt kunne lade sig gøre.. 

Blødte du helt normalt ved din sidste mens, eller var det færre dage/mindre blod?

Anmeld Citér

14. december 2024

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Hmm så burde du have testet positiv allerede 2+6 .. Det burde ikke rigtigt kunne lade sig gøre.. 

Blødte du helt normalt ved din sidste mens, eller var det færre dage/mindre blod?

Jeg har altid haft uregelmæssig cyklus. Blødte i fire dage. :-) vi er først begyndt forsøget her i november.

Anmeld Citér

14. december 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg har altid haft uregelmæssig cyklus. Blødte i fire dage. :-) vi er først begyndt forsøget her i november.

Hmm ja altså hvis du kunne teste positiv d. 22. November, så tænker jeg, at du er nogle dage længere henne, end vi regner med.. 

Og så undrer det mig, at de ikke kunne se noget her d. 12. December.. Så lige på det punkt, tænker jeg desværre at de så har ret i dårlige nyheder

Anmeld Citér

14. december 2024

Junia

Hvis du ikke føler dig tryg ved lægen/lægerne, så Overvej at skifte læge. Det er vigtigt, at man kan føle sig tryg. 
Når det er sagt, så tror jeg ikke nødvendigvis man kan forvente praktiserende læger i et lægehus har særligt forstand på at vurdere graviditeter?

I min graviditet blev jeg scannet ca 4+9 og der kunne man ikke se et foster. Er lidt i tvivl om man kunne se blommesæk. Jeg blev scannet så tidligt pga smerter i den ene side så blev bange for graviditet udenfor livmoderen. En Uge efter kunne man se et lillebitte foster, men om en “ikke ekspert” ville kunne finde det ved jeg ikke.

Jeg blev scannet på en fertilitetsklinik to gange og efterfølgende på en privat scanningsklinik i uge 10. 
Hvis jeg var dig havde jeg nok købt en privat scanning hos et sted hvor der er gode trustpilot anmeldelser inden d 23. Ikke at det ændrer så meget, hvis det ender med at være et vindæg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.