Genopbygge tillid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.436 visninger
20 svar
28 synes godt om
7. december 2024

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har altid været meget åbne. Haft hinandens telefonkoder osv.

For et par måneder siden ændrede han adfærd og jeg opdagede han havde taget kontakt til en gammel bolleven, de skrev sjoffelt og havde aftalt at ses til kaffe i nærmeste fremtid.

Han har nu ændret sin kode og siger jeg må stole på at han ikke gør det igen. Det har været en svær tid for mig og jeg har mest af alt lyst til at give ham ultimatum om at få koden tilbage. Har svært ved at komme videre fordi usikkerheden vokser. Jeg må heller ikke se telefonen hvis vi gør det sammen .

Hvordan kommer jeg videre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2024

Ekko

Profilbillede for Ekko

Hmm på den ene side synes jeg, at det er alt for meget at have koderne til hinandens telefon. Det ville jeg selv være alt for privat til. Men når I altid har haft det sådan, og han fornylig har haft kontakt til en gammel bolleven, så kan jeg godt forstå, at du er utryg. Det ville jeg også være. Kan han slet ikke forstå, at det er ubehageligt og du føler mistanke, når han har gjort som han har og du pludselig ikke må kende koden?

Anmeld Citér

7. december 2024

Anonym trådstarter

Ekko skriver:

Hmm på den ene side synes jeg, at det er alt for meget at have koderne til hinandens telefon. Det ville jeg selv være alt for privat til. Men når I altid har haft det sådan, og han fornylig har haft kontakt til en gammel bolleven, så kan jeg godt forstå, at du er utryg. Det ville jeg også være. Kan han slet ikke forstå, at det er ubehageligt og du føler mistanke, når han har gjort som han har og du pludselig ikke må kende koden?

Han siger jeg må lærer at stole på ham det er bare virkeligt svært. I går blev han ringet op af en gammel veninde og han tog den ikke. Det sætter straks alarmklokker i gang hos mig og han blev irriteret da jeg spurgte ind til det

Anmeld Citér

7. december 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg ville nok sige enten får du lov at se og har koden, eller også er det slut. 
‘det er en ret drastisk ændring i jeres forhold, og mærkeligt han vedholder den når han har lavet noget han ikke skal.

Anmeld Citér

7. december 2024

BareOsTo

Anonym skriver:

For et par måneder siden ændrede han adfærd og jeg opdagede han havde taget kontakt til en gammel bolleven, de skrev sjoffelt og havde aftalt at ses til kaffe i nærmeste fremtid.

Han har nu ændret sin kode og siger jeg må stole på at han ikke gør det igen. Det har været en svær tid for mig og jeg har mest af alt lyst til at give ham ultimatum om at få koden tilbage. Har svært ved at komme videre fordi usikkerheden vokser. Jeg må heller ikke se telefonen hvis vi gør det sammen .

Forstår godt du har svært ved at stole på ham efter den episode. 
dog synes jeg ikke du kan forlange at få hans kode til hans telefon da det er hans private ejendom. Jeg ville selv blive tosset hvis min partner kiggede i mine beskeder når det passede dem. 
men han bliver selvfølgelig nødt til at vise dig at du kan stole på ham. Hvis du ikke kan det så der ikk meget forhold tilbage 

Anmeld Citér

7. december 2024

Anonym trådstarter

BareOsTo skriver:

Forstår godt du har svært ved at stole på ham efter den episode. 
dog synes jeg ikke du kan forlange at få hans kode til hans telefon da det er hans private ejendom. Jeg ville selv blive tosset hvis min partner kiggede i mine beskeder når det passede dem. 
men han bliver selvfølgelig nødt til at vise dig at du kan stole på ham. Hvis du ikke kan det så der ikk meget forhold tilbage 

Har du nogle råd til hvordan han kan vise at jeg kan stole på ham?

Det er ikke fordi jeg har planer om at gå i den regelmæssigt,  men det giver en tillids følelse og tryghed hvis han kunne forstå min usikkerhed og gav koden eller vi kunne se den sammen hvis der skulle opstå endnu en periode med ændret adfærd.

Anmeld Citér

7. december 2024

Darling

Du kan ikke gøre andet end at køre at stole på ham igen, og ja det kommer til at tage tid hvis det overhovedet kommer til at kunne lade sig gøre.

Du har ikke krav på noget og du kan ikke bestenme om han skal, for uanset hvad så kan og skal kan ikke bestenme over hinanden i et forhold. Heller ikke selvom tilliden er blevet brudt. Jeg forstår dig godt, men kontrol skaber ikke tillid.

Anmeld Citér

7. december 2024

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Jeg må sgu ærlig indrømme, at jeg tror ikke, at du kan stole på ham.. alle alarm klokker ringer og han er på ingen måde samarbejdsvilling… hvis man har brudt sin partners tillid, skal man spille med fuldstændig åbne kort, for at vinde tilliden tilbage.. ligenu tror jeg ærlig, at han tager røven på dig.. han har gang i ekstra ved siden af dig… spørg hellere om han har mistet interessen for dig? Og så se, hvad han svare til det..

Anmeld Citér

7. december 2024

BareOsTo

Anonym skriver:

Har du nogle råd til hvordan han kan vise at jeg kan stole på ham?

Det er ikke fordi jeg har planer om at gå i den regelmæssigt,  men det giver en tillids følelse og tryghed hvis han kunne forstå min usikkerhed og gav koden eller vi kunne se den sammen hvis der skulle opstå endnu en periode med ændret adfærd.

Jamen som du selv er inde på. At han giver dig lov at se sammen med ham hvis du spørger. Men det lyder det jo ikk til han vil. Hvilket tyder på at det er fordi han fortsat har noget at skjule for dig. 

Anmeld Citér

7. december 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Jeg mener slet ikke I har haft gensidig tillid fra start af i og med i er gået i hinandens telefoner. 

Problemet er ikke at du nu ikke må. Problemet er at du hele tiden har haft brug for det. 

Jeg kan godt forstå at du mistænker ham. Det havde jeg også selv gjort. Men pilen peger ikke kun på ham. 

Om i kan løse det sammen, ved jeg ikke. Det er meget vanskeligt, tæt på umuligt, 100% at genopbygge tillid. 

Hvis du går fra ham, skal du arbejde med din nysgerrighed og jalousi fremadrettet. Finde ud af hvad det bunder i. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.