Jordemoderen sagde…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.564 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. december 2024

Anonym trådstarter

Til nakkefolds scanningen ( 13 uger og 1 dag ) sagde jordemorden hun synes det lignede en pige….. 

Hvor sikker kan jeg være på hun har ret?

Jeg skal til køns scanning snart jeg er ligeglad med køn men syntes det er spænde……

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Til nakkefolds scanningen ( 13 uger og 1 dag ) sagde jordemorden hun synes det lignede en pige….. 

Hvor sikker kan jeg være på hun har ret?

Jeg skal til køns scanning snart jeg er ligeglad med køn men syntes det er spænde……

Altså, du kan nok være helt sikker på, at hun har ret i, at hun synes, det  ligner, når hun siger det - mere kan man vist ikke udlede af hendes formulering. 

Anmeld Citér

3. december 2024

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Altså, du kan nok være helt sikker på, at hun har ret i, at hun synes, det  ligner, når hun siger det - mere kan man vist ikke udlede af hendes formulering. 

Tak for svar du har hel ret….. 

jeg mener mere hvor sikker kan jeg være på at det kunne være en pige??? Jeg er jo kun 13 uger og 1 dag henne i min graviditet ….. jeg har forstået at jeg kun kan vide kønnet når jeg er 14 uger henne i min graviditet ….. så det var mere siden jordemoderen ved nakkefold scanning sagde som hun gjorde hun må være sikker i sin sag tænker jeg???? Men kan det overhovedet lade sig gøre at hun ville ku se kønnet når ikke endnu jeg er 14 uger henne 

Anmeld Citér

4. december 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså du havde været mere sikker hvis det lignede en dreng for tappen kan gemme sig, den kan ikke pludselig blive væk

Anmeld Citér

4. december 2024

Anonym

Mit bud er at du kan være nogenlunde 48% sikker i og med at der fødes 48% piger og 52% drenge. Så måske hun har ret, måske ikke. 

Enig med en anden, det havde været meget mere sikkert hvis hun havde sagt dreng. Begge mine sønner var tydelige drenge til NF. 

Har aldrig mødt en sonograf, som udtalte sig om kønnet på et tyndt grundlag. Så jeg ville tænke, at hun sikkert har ret. Men med et lille forbehold. 

Tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

4. december 2024

Anonym

50/50

Har du et billede? 

Anmeld Citér

4. december 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

50/50

Har du et billede? 

Jeg fik desværre ingen billeder

Anmeld Citér

4. december 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mit bud er at du kan være nogenlunde 48% sikker i og med at der fødes 48% piger og 52% drenge. Så måske hun har ret, måske ikke. 

Enig med en anden, det havde været meget mere sikkert hvis hun havde sagt dreng. Begge mine sønner var tydelige drenge til NF. 

Har aldrig mødt en sonograf, som udtalte sig om kønnet på et tyndt grundlag. Så jeg ville tænke, at hun sikkert har ret. Men med et lille forbehold. 

Tillykke med graviditeten

Tusin tak og tak for svaret jeg er bare forvirrede over jordemoder kunne sige at hun tror det en pige ….. kan man overhoved se det når jeg ikke er 14 uger henne i min graviditet

skal man ikke være det det syns jeg bar jeg har hørt …. Kan det være fordi hun er sikke siden hun siger det og det alligvel godt kunne ses

Anmeld Citér

4. december 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Altså du havde været mere sikker hvis det lignede en dreng for tappen kan gemme sig, den kan ikke pludselig blive væk

Jeg har i alt fald tid til en køns scanning når jeg når de 14 uger spænde om hun har ret jeg tænker bare hun må da være meget sikker siden hun udtaler at det en pige og jeg ikke er 14 uger henne

Anmeld Citér

4. december 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har i alt fald tid til en køns scanning når jeg når de 14 uger spænde om hun har ret jeg tænker bare hun må da være meget sikker siden hun udtaler at det en pige og jeg ikke er 14 uger henne

Jeg ville tage det med et gran salt, det er stadig usikkert når det er så tidligt. Jeg kender en som fik at vide at det lignede en pige og det var altså en dreng

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.