Jeg ved ikke, hvor relevant mit emne er, måske det slet ikke har interesse, men jeg fik lyst til at spørge om I kender Facebook gruppen Tvang og magt og hvad I synes om den?
Det er en gruppe for forældre, der har børnesager i kommunen. Jeg er selvfølgelig lidt farvet, fordi jeg næsten lige er blevet smidt ud af den. Jeg blandede mig i en tråd med én, hvis første barn var tvangsfjernet og som alligevel var blevet gravid igen og planlagde at flygte til Polen (for at undslippe kommunen, der også ville fjerne barn nummer to) Jeg tillod mig at skrive, at det lød som en dårlig idé, det var vi flere der mente, men vi blev irettesat af moderatoren, der skrev at vi ikke skulle skrive dømmende, men kun holde os til at svare på spørgsmålet (der konkret gik på hvordan kvinden kunne frygte og holde flugten for kommunen). Jeg skulle nok have blandet mig udenom, men jeg blev stødt over den mentalitet trådstarteren fremlagde med,at hun bare kunne starte forfra med et nyt barn, nu hvor det første var tvangsfjernet. Det gjorde mig ret bekymret, at flere forskellige mennesker bakkede hende op og at der ligefrem findes netværk for folk, der hjælper andre med at flygte fra kommunen. Jeg fik en fornemmelse af, at flere opfattede børn som forældrenes ejendom, som kommunen fandme ikke skal komme og bestemmer over. Det ret essentielle aspekt, at børn er rigtigt levende mennesker, som de første mange år er fuldstændig afhængige af deres primære omsorgspersoner, blev helt negligeret. For de fleste i gruppen synes at mene, at kommunerne i lige netop deres sag,tager fejl og uden videre har tvangsfjernet deres børn
Hvad tænker I, tror I virkelig at så mange børn bliver fjernet uden grund?
Anmeld
Citér