Lægen kan ikke se noget - hcg omkring 300

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det lyder som en læge der ikke helt har styr på det. Ved hcg på 300 er du et sted omkring 4+0, måske nogle dage længere. Der kan man intet se på en scanning. Det er derfor, graviditeten på det tidspunkt hedder en biokemisk graviditet, fordi den eneste måde man kan påvise graviditeten er ved en blodprøve/graviditetstest. Det gør dig derfor bare unødig utryg at lave en scanning på det tidspunkt.

Det er helt normalt at man kan have murren, niv og jag i den tidlige graviditet. Man kan godt blive meget nervøs, men så længe du ikke bløder, er alt sikkert helt fint. 

Jeg ville bede om en ny blodprøve om nogle dage, og hvis den stiger som den skal, ville jeg være helt rolig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2024

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Det lyder som en læge der ikke helt har styr på det. Ved hcg på 300 er du et sted omkring 4+0, måske nogle dage længere. Der kan man intet se på en scanning. Det er derfor, graviditeten på det tidspunkt hedder en biokemisk graviditet, fordi den eneste måde man kan påvise graviditeten er ved en blodprøve/graviditetstest. Det gør dig derfor bare unødig utryg at lave en scanning på det tidspunkt.

Det er helt normalt at man kan have murren, niv og jag i den tidlige graviditet. Man kan godt blive meget nervøs, men så længe du ikke bløder, er alt sikkert helt fint. 

Jeg ville bede om en ny blodprøve om nogle dage, og hvis den stiger som den skal, ville jeg være helt rolig. 

Tusind tak for din besked, det er jeg virkelig glad for. Så er jeg mere tryg. Jeg skal have blodprøve torsdag igen og når jeg snakker med lægen på sygehuset igen, spørger jeg om vi kan holde fast i en scanning igen inden jul.

Anmeld Citér

27. november 2024

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Jeg er så spændt på blodprøven i morgen. Graviditetstesten her i eftermiddag er stadig mere tydelig end i går, så den går den rigtige vej stadigvæk

så håber jeg på hcg på gerne over 500 i morgen og et tidligt svar på sundhed,dk, så jeg er forberedt, når lægen ringer

Anmeld Citér

27. november 2024

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Et hcg på 300 svare til du var 4+3,og der kan man kun se en fortykket slimhinde.

Så alt lyder helt normalt.

Anmeld Citér

27. november 2024

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Et hcg på 300 svare til du var 4+3,og der kan man kun se en fortykket slimhinde.

Så alt lyder helt normalt.

Lægen nævnte kun, at hun intet kunne se, men at mine æggeledere så fine ud  

Anmeld Citér

28. november 2024

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Jeg tror at din læge har gjort dig unødigt bekymret - glæder mig til at høre hvad din blodprøve siger

Anmeld Citér

28. november 2024

Junia

Når din hcg er 300 kan man intet se, muligvis en fortykket slimhinde. Men er man ikke lige vant til at scanne for den slags, er det næppe noget man kan se.

Jeg husker det som om, at jeg blev scannet omkring uge 5, og der kunne man altså heller intet se. Jeg er halvvejs i den graviditet nu

Anmeld Citér

28. november 2024

Anonym trådstarter

Lambi90 skriver:

Jeg tror at din læge har gjort dig unødigt bekymret - glæder mig til at høre hvad din blodprøve siger

Jeg er på ca 860 i dag

Anmeld Citér

28. november 2024

Anonym trådstarter

Junia skriver:

Når din hcg er 300 kan man intet se, muligvis en fortykket slimhinde. Men er man ikke lige vant til at scanne for den slags, er det næppe noget man kan se.

Jeg husker det som om, at jeg blev scannet omkring uge 5, og der kunne man altså heller intet se. Jeg er halvvejs i den graviditet nu

Jeg tænker du har fuldstændig ret. I dag er mit tal på over 860

Anmeld Citér

28. november 2024

Anonym trådstarter

Lillehjerte skriver:

Det virker til, at lægen i hvert fald gjorde min mave uret. tallet fra blodprøve i dag siger over 860

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.