Jeg har en oplevelse af, at man helst ikke må være ked af det. Og slet ikke som voksen. Det bliver nærmest opfattet som barnligt.
Det er som om, at dem omkring mig ikke er i stand til at rumme mine følelser. Fokus bliver flyttet væk fra mine følelser og hen på noget andet, så det er som om, man ikke vil høre, hvorfor jeg er ked af det. Og ingen kan ligesom være i det, og de går i gang med at tro, de kan fikse mit problem og fortælle mig, hvad der er bedst for mig.
Det gør, at jeg slet ikke føler mig taget alvorligt. Jeg føler mig SÅ alene. Og hvis dét, der betyder noget for mig, ikke betyder noget for den anden, så er det mig, der er noget galt med hver gang.
Jeg føler, jeg lever mit liv på en måde, hvor jeg hele tiden skal tilpasse mig andre og egentlig er jeg i bund og grund ked af, hvorfor andre ikke kan tage et hensyn til mig ved noget, som betyder rigtig meget for mig.
Der sker det, at når jeg bliver ked af det, så kommer jeg til at lukke mig ind i mig selv, fordi når jeg har fortalt, hvordan jeg har det, så bliver fokus flyttet eller de begynder at tro, at de kan fikse mit problem. Altså jeg kommer ingen vegne med at fortælle det alligevel, fordi folk faktisk ikke gider at lytte. Og det gør bare så ondt.
Det er som om, det ville være meget lettere, hvis jeg nu bare følte ligesom de andre, eller bare synes det samme, som de andre synes.
Jeg forstår, at vi skal gøre de ting i livet, som gør os glade og vi skal ikke gøre ting, som gør os kede af det.
Men hvor går grænsen så? Nogle gange gør vi også ting i livet, fordi vi ved, at det gør nogle andre glade. Vi gør det for deres skyld - fordi det betyder noget for dem. Det er ikke fordi vi selv bliver kede af at gøre det, måske ville vi i virkeligheden hellere noget andet.
Men nogle gange er der nogle commitments - nogle forpligtigelser. Noget vi gør for at glæde andre og ikke kun ting, vi gør for vores egen skyld. Ting vi gør, fordi vi alle er en del af et fællesskab. Nogle gange føler jeg, folk er blevet alt for egoistiske ift egen glæde.
Det er nogle gange som om, vi lever i vores egne små bobler og simpelthen glemmer hvad der engang var vigtigt eller betød noget.
Nogle gange føler jeg, at der er en alt for stor palette af valgmuligheder, hvilket betyder flere krav til folk fra alle fronter men også en betydeligt større risiko for at vælge/prioritere "forkert".
Jeg ved ikke helt... jeg havde brug for at lukke det ud