Mormor vil ikke se barnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.987 visninger
18 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2024

Anonym trådstarter

Jeg er gravid. Med min kæreste, en mand som min mor ikke kan lide. 
Min mor har fortalt, at vælger jeg at beholde, så kommer hun ikke til at se barnet, og hun vil heller ikke se min kæreste. Hun har inviteret mig og børnene med på ferie om 5 mdr og har også sagt, at vælger jeg at beholde så aflyses ferien og jeg skal selvfølgelig betale depositum og nogle andre ting som var bestilt, som sku være til for mine børn. En længe ventet/planlagt ferie og derfor skulle min kæreste ikke med og ved at han heller ikke var velkommen hvis ferien blev beholdt. 
Hun vil gerne se og har altid haft et godt forhold til mine børn fra tidligere forhold, de er alle ret tætte. 
Jeg er ret ked af det over udmeldingen, og hun sætter faktisk tvivl i mit hoved, om det her er dumt at beholde. Men jeg vil faktisk gerne beholde barnet, og jeg ved at jeg kan give det barn kærlighed osv som mine nuværende børn. 

Mit spørgsmål, som i selvfølgelig ikke kan svare på. Men hvad havde du gjort hvis du stod i det her? Og har du prøvet det før? Ville du afbryde graviditeten? (jeg er stadig inden for abort grænsen) Kunne du finde på at droppe en kæreste pga din mor ikke kan lide ham? 
Jeg har brug for nogle flere øjne på

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg ville aldrig vælge et barn fra fordi en anden siger det, heller ikke min mor.

Hvorfor kan hun ikke lide din kæreste ? - det ville jeg måske nærmere vurderer ud fra, er han en skidt fyr? Behandler han dig ordentligt? I den dur.

Jeg ville vælge barnet og ville naturligvis ikke betale noget som helst tilbage, da det ikke er mit valg at aflyse turen, det er hendes. Ergo afholder hun udgifterne 

Anmeld Citér

22. november 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg ville aldrig selv stå i den situation, men min fornemmelse (ud fra dit meget korte skriv) er, at det hele virker ustabilt og umodent, og i sådan en situation ville jeg ikke sætte et barn i verden.

Anmeld Citér

22. november 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Jeg ville aldrig vælge et barn fra fordi en anden siger det, heller ikke min mor.

Hvorfor kan hun ikke lide din kæreste ? - det ville jeg måske nærmere vurderer ud fra, er han en skidt fyr? Behandler han dig ordentligt? I den dur.

Jeg ville vælge barnet og ville naturligvis ikke betale noget som helst tilbage, da det ikke er mit valg at aflyse turen, det er hendes. Ergo afholder hun udgifterne 

Tak for svar. 
Hun kan ikke lide min kæreste, da ham og jeg havde en periode for 1 år siden, hvor det var turbulent, vi blev uvenner over småting, og vi var ikke gode til at kommunikere, lytte til hinanden og det hele blev bare kun sårene og så videre. Der var mange ting. Jeg lettede mit hjerte af hos hende, og set i bakspejlet var det dumt ja. Men sket er sket. 
Ham og jeg har det rigtig dejligt og godt nu. Inden ballade, ingen uvenskab, vi snakker, lytter og kommunikere bedre end nogen sinde og det fungere bare. Jeg føler det er det rigtige. Og alle kan lave fejl, men kan man rette op på det og se fejlene, så vokser man. Og lige i dette tilfælde er det vist for mig, at alle kan ændre sig. Hvis det giver lidt mening. 

Jeg ønsker at beholde, han ønsker det også, men min mor føler jeg sætter en klods om mit ben jeg ved det her barn vil være det sidste for mig. Og min mors kommentar så sent som i dag var “du var aldrig kommet så langt hvis ikke det var for mig” det hele gør mig lidt ked. 

Anmeld Citér

22. november 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Jeg ville aldrig selv stå i den situation, men min fornemmelse (ud fra dit meget korte skriv) er, at det hele virker ustabilt og umodent, og i sådan en situation ville jeg ikke sætte et barn i verden.

Tak for svar. Jeg er nysgerrig på, hvad der gør at det føles ustabilt og umodent?

Anmeld Citér

22. november 2024

Panther

Det lugter af et ustabilt forhold til din kæreste og et umodent forhold til din mor. Du blander ting som ferie ind i ligningen og noget med afbestillingspenge - det er vel det mindste af det. Hvorfor tillader du et forhold med din mor, hvor hun har en sådan indflydelse på et voksent menneske? 

Graviditeten lyder uplanlagt og din beskrivelse, som vi skal tage stilling til, virker til at fokusere på de “forkerte” ting i forhold til, hvad der burde være væsentligt.
Hvor lang tid har I været sammen? Bor din kæreste og dig så sammen nu? Kommer din mor så ikke på besøg? Hvorfor er der ikke nogen, der har fået snakket ud og løst denne her situation?

Anmeld Citér

22. november 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Det lugter af et ustabilt forhold til din kæreste og et umodent forhold til din mor. Du blander ting som ferie ind i ligningen og noget med afbestillingspenge - det er vel det mindste af det. Hvorfor tillader du et forhold med din mor, hvor hun har en sådan indflydelse på et voksent menneske? 

Graviditeten lyder uplanlagt og din beskrivelse, som vi skal tage stilling til, virker til at fokusere på de “forkerte” ting i forhold til, hvad der burde være væsentligt.
Hvor lang tid har I været sammen? Bor din kæreste og dig så sammen nu? Kommer din mor så ikke på besøg? Hvorfor er der ikke nogen, der har fået snakket ud og løst denne her situation?

Tak for din uddybning. Den er faktisk god at læse. Jeg ved ikke hvorfor jeg lader min mor opføre sig sådan. Jeg tænker selv over det og leder efter svar fra mig selv. 
ja jeg fokusere på de forkerte ting, og det er nok fordi det hele bliver gentaget på den måde. 
Graviditeten er uplanlagt og sket i en “fejl” da jeg er på p piller. Vi bor ikke sammen nu men ville vi skulle få planlagt/styr på, på en ordenlig måde, i forhold til mine nuværende børn også. Min mor har fx lige skrevet til mig at hun ikke kommer på besøg hvis det er og ferier kommer vi ikke på igen sammen hvis det er jeg beholder og fx skal bo med min kæreste. 
min kæreste vil gerne løse problemet og han har også sagt han gerne vil kontakte hende på en ordenlig måde og rede trådene ud osv osv. men hun vil ikke snakke med ham og hun kommer aldrig til det, siger hun.

Anmeld Citér

22. november 2024

Panther

Anonym skriver:

Tak for din uddybning. Den er faktisk god at læse. Jeg ved ikke hvorfor jeg lader min mor opføre sig sådan. Jeg tænker selv over det og leder efter svar fra mig selv. 
ja jeg fokusere på de forkerte ting, og det er nok fordi det hele bliver gentaget på den måde. 
Graviditeten er uplanlagt og sket i en “fejl” da jeg er på p piller. Vi bor ikke sammen nu men ville vi skulle få planlagt/styr på, på en ordenlig måde, i forhold til mine nuværende børn også. Min mor har fx lige skrevet til mig at hun ikke kommer på besøg hvis det er og ferier kommer vi ikke på igen sammen hvis det er jeg beholder og fx skal bo med min kæreste. 
min kæreste vil gerne løse problemet og han har også sagt han gerne vil kontakte hende på en ordenlig måde og rede trådene ud osv osv. men hun vil ikke snakke med ham og hun kommer aldrig til det, siger hun.

Igen, jeg ville ikke sætte et barn i verden, når det roder i eget liv. Et barn skal ikke være katalysator til at løse problemer.

Men det er en meget personlig ting at få en abort eller lade være, så i sidste ende er det kun dig, der kan tage den beslutning. Men ud fra hvad du beskriver (og du virker ellers som et rart menneske, så det er ikke dét), så lyder et barn som en dårlig ide lige nu.

Jeg ønsker dig alt det bedste, og jeg håber, du sætter dig og dine nuværende børn først - og ikke lader hverken din mors eller din kærestes behov skygge for realiteterne.

Anmeld Citér

22. november 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Igen, jeg ville ikke sætte et barn i verden, når det roder i eget liv. Et barn skal ikke være katalysator til at løse problemer.

Men det er en meget personlig ting at få en abort eller lade være, så i sidste ende er det kun dig, der kan tage den beslutning. Men ud fra hvad du beskriver (og du virker ellers som et rart menneske, så det er ikke dét), så lyder et barn som en dårlig ide lige nu.

Jeg ønsker dig alt det bedste, og jeg håber, du sætter dig og dine nuværende børn først - og ikke lader hverken din mors eller din kærestes behov skygge for realiteterne.

Tusind tak

Anmeld Citér

22. november 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg ville ikke tage højde for andres mening.

kom min mor med sådan en udmelding (og vi er enormt tætte og hun er også meget tæt med mine børn), så var hun blevet bedt om at holde sig væk.

dertil, har min mor også Sine forbehold for min mand. Ikke fordi han behandler mig dårligt eller vi skændes, men fordi hun mener at det han aldrig er hjemme (arbejde) og lader mig stå med alt, er for dårligt. Jeg har sagt til hende at det er vores liv; vi har valgt det sådan her sammen i fællesskab, og har en plan sammen for fremtiden. hvis hun har noget problem af nogen art med min mand, kan hun holde det for sig selv, og hun har bare at acceptere han er der, er en del af mig og mine børn, og det inkluderer også at invitere ham med fx på ferie. Havde hun på nogen måde talt grimt om min mand eller “udelukket ham”, så havde hun pænt fået afvide at så skulle vi ikke have kontakt mere.

I mine øjne, er min mand og mine børn MIN familie, og dem vil jeg vælge over alt og alle andre, inklusive min mor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.