Hjælp! Han har ikke lyst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
13 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. november 2024

Anonym trådstarter

Hjælp! Min kæreste har mistet lysten til sex. Det startede efter en lidt turbulent periode for ca. fem år siden, som endte med, at han helt sagde fra overfor sex.

Efterfølgende har vi forsøgt forskellige ting for at få gang i vores sexliv igen. Vi har gået i parterapi, læst bøger, lyttet til podcasts, prøvet onlinekurser mv. Men intent hjælper!

Havde håbet på at han skulle være far til mine børn, men er begyndt at indse at det nok ikke kan lade sig gøre.

Han siger, at han elsker mig, og at han bare ikke har lyst til sex. Heller ikke med andre.

Gode råd, erfaringer mv. modtages med kyshånd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2024

Anonym

Der er ingen råd, man kan ikke tvinge sexlysten frem i sin partner. Det gør det nok heller ikke bedre af at du sikkert presser på, for det kan mærkes. Er han stresset eller har han været utro på et tidspunkt? 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym trådstarter

Har ikke presset ham til sex. Men det self. mig, der har foreslået parterapi, bøger, podcast mv. Ellers sker der kun computer...

Han siger, at det er svært at fokusere på sex, fordi der er mange ting, der forstyrrer hans tanker.

Anmeld Citér

20. november 2024

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Er han blevet undersøgt ved lægen? Der kan jo være noget somatisk galt som han skal behandles for. 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym trådstarter

Vi har faktisk slet ikke overvejet, at få ham tjekket af lægen, da han jo ellers virker sund og rask. Men det kunne måske være en meget god idé, at få ham tjekket alligevel?

Anmeld Citér

26. november 2024

Maria1999

Profilbillede for Maria1999

Det vil sikkert grænse overskredne for din mand at tage kosttilskuddet Punalpin , men min fik mere sex lyst af at tage Punalpin! Det hjælper på testosteron, det er desværre lidt dyrt... men... 

Anmeld Citér

26. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Han skal tjekkes hos lægen, kan være lavt testosteron. Stress? Depression?

Kan også være han bare har en naturlig lav sex lyst med årene. Og hvis det ikke bliver bedre må du overveje om du kan være glad i et forhold uden sex eller om i ikke er kompatible. 

Anmeld Citér

26. november 2024

Anonym trådstarter

Vi har fået bestilt tid hos lægen nu, så er spændt på om hun kan finde noget. Han virker jo ellers sund og rask.

Punalpin, det lyder interessant... Synes ikke der står så meget om det på hjemmesiden - men det er helt sikkert et forsøg værd! Han er heldigvis med på den værste, for han savner også at have lyst..

Mit behov for sex er heldigvis ikke særligt stort, selvom jeg savner det lidt engang imellem. Men vil bare så gerne, at han kan blive far til mine børn..

Anmeld Citér

27. november 2024

Maria1999

Profilbillede for Maria1999
Anonym skriver:

Vi har fået bestilt tid hos lægen nu, så er spændt på om hun kan finde noget. Han virker jo ellers sund og rask.

Punalpin, det lyder interessant... Synes ikke der står så meget om det på hjemmesiden - men det er helt sikkert et forsøg værd! Han er heldigvis med på den værste, for han savner også at have lyst..

Mit behov for sex er heldigvis ikke særligt stort, selvom jeg savner det lidt engang imellem. Men vil bare så gerne, at han kan blive far til mine børn..

Man må ikke skrive ret meget om kosttilskud hvis man skal overholde EU reglerne (hvilket mange ikke gør), hvis man bruger lidt tid på at google kan man finde ud af at planterne der bliver brugt i Punalpin har vist højre testosteron i dyr, det er med stor sandsynlighed det der sker, på en naturligmåde frem for at få det hos lægen. 

Anmeld Citér

27. november 2024

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Åhh hvor jeg føler med dig, det kunne have været mig som skrev samme opslag for mange år siden, med en tidligere kæreste.

Vi endte med at gå 1 år uden at have sex, de første 2-3 år havde vi et fint sexliv og så blev det mindre og mindre og tilsidst havde han ikke lyst til sex. Jeg prøvede alt.....

Han sagde også han elskede mig og at det ikke havde noget med mig at gøre, han havde bare ikke lyst til sex.

Desværre ændrede det sig aldrig og jeg var nødt at gå fra ham. Det var mega hårdt, men det helt rigtige. Vi har begge fået kærester siden, så jeg formoder han fik sexlysten tilbage (bare med en anden).

Jeg har fundet verdens bedste mand som elsker sex med mig selv efter 8 år og vi har 1 barn sammen (snart 2) 

Så desværre er mine erfaringer, med alt det I har prøvet, at det ikke vil ændre sig. Jeg var nødt at gå, da jeg ikke kunne eller ville leve et forhold uden sex. Du skal jo selv vurdere hvad der er det rigtige for dig....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.