Graviditet med en mand som far ikke kan lide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.154 visninger
17 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. november 2024

Anonym trådstarter

Min kæreste og min eks har været meget uvenner, truet hinanden osv og min eks hader ham nok. Noget rigtig barnligt noget, og er en længere forklaring som jeg ikke ved om jeg skal uddybe her. Jeg har snakket med min kæreste om det og han vil gerne komme videre. Men jeg ved også at sådan er min eks ikke  

Nu er jeg gravid og er itvivl om vi skal beholde det og jeg frygter sådan at far kan finde på at evt søge mere samvær med børnene som han har hver anden week fra fredag til mandag.

Mit spørgsmål til dig

Har du stået i lignende situation?
Ville du vælge graviditeten fra pga far til dine børn ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Nu skal jeg lige være med - du har børn med din eks og det er ham, du kalder far? Det er ikke din egen far, der ikke kan lide din kæreste?

Uanset, så ville jeg kigge på dit nuværende forhold og det liv, du ønsker med ham. Vil I gerne have barnet, så få barnet? Det skal en eks da ikke bestemme. Og prøv så at holde din kæreste og din eks fra hinanden, hvis de ikke kan opføre sig ordenligt. Hav kun et samarbejde omkring jeres børn med din eks. Og lyt kun til din eks, hvis han har bekymringer i forhold til børnene, når det kommer til din nuværende kæreste. 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Nu skal jeg lige være med - du har børn med din eks og det er ham, du kalder far? Det er ikke din egen far, der ikke kan lide din kæreste?

Uanset, så ville jeg kigge på dit nuværende forhold og det liv, du ønsker med ham. Vil I gerne have barnet, så få barnet? Det skal en eks da ikke bestemme. Og prøv så at holde din kæreste og din eks fra hinanden, hvis de ikke kan opføre sig ordenligt. Hav kun et samarbejde omkring jeres børn med din eks. Og lyt kun til din eks, hvis han har bekymringer i forhold til børnene, når det kommer til din nuværende kæreste. 

Ja sorry, når jeg skriver far så mener jeg mine børns far. Kan godt se det lyder forvirrende. 

Du har ret. Og min kæreste vil gerne komme videre. De blev uvenner i sin tid fordi min eks svinede mig til meget ofte og til sidst blev kæresten så sur at han sagde at stoppede han ikke så ville han se hvad der skete og fortryde det. Min kæreste fik nok og det eskalerede det hele. Selvom jeg ved han bare ikke brød sig om at “se til” imens jeg blev kaldt “luder hitler so” osv. 

Jeg er bare meget nervøs for at min eks/faren til børnene vil søge mere samvær med børnene pga min kæreste når han hører at vi er gravide.

for jeg ved min eks ikke er kommet videre. Vi har en sag i frh lige pt og en opfølgende samtale i marts hvor vi skal tale om, om det fungere med at han har børnene til om mandagen som han har søgt og jeg har sagt ja til prøve, da jeg ved vores børn faktisk ikke ønskede det. Men følte ikke jeg havde noget andet valg. Jeg begyndte at græde til mødet pga ham og forsi han flere gange ikke opførte sig pænt og løj om nogle ting. 
han skrev efter mødet til mig at jeg ødelægger mine børn og at jeg var pinlig fordi jeg “hylede” til mødet og at jeg sku tænke over om jeg igen ville hyle til næste møde. 

alt med ham gør bare at jeg er nervøs for hans opførsel når han finder ud af jeg er gravid og om han så vil søge mere samvær med børnene. 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Ja sorry, når jeg skriver far så mener jeg mine børns far. Kan godt se det lyder forvirrende. 

Du har ret. Og min kæreste vil gerne komme videre. De blev uvenner i sin tid fordi min eks svinede mig til meget ofte og til sidst blev kæresten så sur at han sagde at stoppede han ikke så ville han se hvad der skete og fortryde det. Min kæreste fik nok og det eskalerede det hele. Selvom jeg ved han bare ikke brød sig om at “se til” imens jeg blev kaldt “luder hitler so” osv. 

Jeg er bare meget nervøs for at min eks/faren til børnene vil søge mere samvær med børnene pga min kæreste når han hører at vi er gravide.

for jeg ved min eks ikke er kommet videre. Vi har en sag i frh lige pt og en opfølgende samtale i marts hvor vi skal tale om, om det fungere med at han har børnene til om mandagen som han har søgt og jeg har sagt ja til prøve, da jeg ved vores børn faktisk ikke ønskede det. Men følte ikke jeg havde noget andet valg. Jeg begyndte at græde til mødet pga ham og forsi han flere gange ikke opførte sig pænt og løj om nogle ting. 
han skrev efter mødet til mig at jeg ødelægger mine børn og at jeg var pinlig fordi jeg “hylede” til mødet og at jeg sku tænke over om jeg igen ville hyle til næste møde. 

alt med ham gør bare at jeg er nervøs for hans opførsel når han finder ud af jeg er gravid og om han så vil søge mere samvær med børnene. 

Hvor gamle er børnene ?

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym

Altså du er gravid med din x og din nye kæreste og ham kan ikke lide hinanden ?

Men kort henne, hvis du overvejer abort ? Så du er gået direkte fra din x og til din nye kæreste?

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym

Det er måske oss lige lidt voldsomt af din nuværende kæreste at true på den måde.

Ingen af fyrene lyder særligt sympatiske. Den ene (nuværende kæreste) truer din eks, den anden (eksen) sviner dig til overfor din nuværende kæreste. Lyder som nogle lidt træls fyre.

Så hvis man skulle tale for en abort, skulle det være fordi du ikke har brug for endnu en usympatisk mand i dit liv. 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså du er gravid med din x og din nye kæreste og ham kan ikke lide hinanden ?

Men kort henne, hvis du overvejer abort ? Så du er gået direkte fra din x og til din nye kæreste?

Min kæreste og jeg har lige fundet sammen igen. Vi har været sammen en måned nu. Vi har haft et brud fra hinanden i 1,5 år, og den gang vi var sammen før vores brud, blev de uvenner eller hvad man siger. 
mine børns far og jeg gik fra hinanden for 4 år siden. 
Jeg er 4-5 uger henne ca 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er måske oss lige lidt voldsomt af din nuværende kæreste at true på den måde.

Ingen af fyrene lyder særligt sympatiske. Den ene (nuværende kæreste) truer din eks, den anden (eksen) sviner dig til overfor din nuværende kæreste. Lyder som nogle lidt træls fyre.

Så hvis man skulle tale for en abort, skulle det være fordi du ikke har brug for endnu en usympatisk mand i dit liv. 

Jeg er helt enig. Jeg blev faktisk også rigtig ked og sur over han truede min eks fordi det er bare ikke sådan man opføre sig og fordi jeg vidste det bare ville eskalere. 

min kæreste og jeg har talt om det hele, og han har selv sagt at han ville ønske han ikke havde gjordt det men at han simpelthen fik nok eller hvad man siger. Og han har undskyldt over for mig.

Anmeld Citér

20. november 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Altså for det første skal dine børns far da på ingen måde bestemme om du skal have barn med din kæreste dog kan jeg se at du skriver i en anden besked i kun har været sammen i en mdr nu efter i har haft en pause fra hinanden længe, der ville jeg personligt måske tænke mere over om det er det rette tidspunkt at blive gravid for lige nu er i, i "forelskes fasen"  

Ud over det vil jeg sige gem alt! Tag screenshot også af alle de grimme ting han siger sørg for at så meget som mulig af jeres kommunikation er på skrift i stedet for mundtligt så du kan bevise hvis han siger grimme ting til dig. Og print det ud og fremvis derinde til mødet. Min eks mand slæbte en advokat med han tilfældigvis ikke havde fortalt at han begik psykisk vold mod mig hendes ansigtsudtryk da hun hørte det og sagde jeg havde beviser med var fantastisk 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym trådstarter

Altså for det første skal dine børns far da på ingen måde bestemme om du skal have barn med din kæreste dog kan jeg se at du skriver i en anden besked i kun har været sammen i en mdr nu efter i har haft en pause fra hinanden længe, der ville jeg personligt måske tænke mere over om det er det rette tidspunkt at blive gravid for lige nu er i, i "forelskes fasen"  

Ud over det vil jeg sige gem alt! Tag screenshot også af alle de grimme ting han siger sørg for at så meget som mulig af jeres kommunikation er på skrift i stedet for mundtligt så du kan bevise hvis han siger grimme ting til dig. Og print det ud og fremvis derinde til mødet. Min eks mand slæbte en advokat med han tilfældigvis ikke havde fortalt at han begik psykisk vold mod mig hendes ansigtsudtryk da hun hørte det og sagde jeg havde beviser med var fantastisk 

Du har også ret. Skal han ikke blande sig i. Jeg synes bare det ville være hårdt hvis jeg skal kæmpe med ham, i forhold til, hvis han søger mere samvær pga det. 

ja ved godt det er super tidligt. Men jeg er i midt 30erne og ønsker bare ikke at blive ældre hvis jeg skal have en til/den sidste. Min mindste er nu snart 5 år, så synes heller ikke der skal gå længere imellem. 

Jeg har virkelig lyst til at beholde. Og samtidig kan jeg heller ikke lade hver med at tænke på, at jeg nok ikke er klar til at flytte sammen med en anden. Jeg har ikke boet med en anden voksen i mange år nu, og jeg elsker faktisk at jeg bare er alene voksen med børnene. 
Men dette ved jeg godt ikke kan lade sig gøre hvis jeg/vi så vælger at beholde barnet. Da han selvfølgelig ønsker, at være en del af graviditeten og selvfølgelig barnet. 
Jeg lyder så ond når jeg lige læser det igen, men ikke sådan ment

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.