At cykle til arbejde i stedet for at køre bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Jeg har cyklet hele mit mit, hele året, uanset om jeg har haft 3, 8 eller 12 kilometer  - og har med vilje fravalgt en bil, fordi jeg elsker det. Jeg har aldrig tænkt det som utrygt eller farligt. Selvfølgelig er der en håndfuld dage om året der er lidt trælse, men man kommer langt med at forære sig selv et solidt sæt regntøj. For så kort en distance, som du beskriver, lyder en el-cykel som en unødvendig stor udgift - man kan ligeså godt tage den gode gratis motion med sig ved selv at gøre arbejdet? 

Jeg har bare ikke lyst til at være alt for svedig når jeg kommer på arbejde. Så tænker, at en el cykel der bruger man jo nok ikke lige så mange kræfter på at træde i pedalerne som man gør ved en alm cykel. 

Er det ikke svært at komme afsted om morgenen når det er mørkt, koldt og vådt? Der frister en bil da ik?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har ca. 5 km. på arbejde og har en elcykel. Jeg elsker den. Netop det med, at man ikke sveder, når man kommer på arbejde, som hvis man kører på almindelig cykel. Og det betyder ikke noget, hvis man har et ærinde andet sted i byen og dermed skal en omvej. 
På min cykel kan batteriet låses fast, så det tager jeg aldrig med mig. 

Jeg cykler dog ikke om vinteren, jeg synes simpelthen det er for koldt, og hvis der er glat også for utrygt. Man kører jo alligevel let med en fart på 20-25 km/t, så det er noget af et fald man får, hvis cyklen skrider. 

Hvis jeg var dig, så ville jeg vente nogle måneder og så starte op til foråret. Så du ikke bliver træt af det, inden du rigtig kommer i gang. Særligt nu du selv skriver, at du vil være bange for at falde, når der er glat. 

Anmeld Citér

20. november 2024

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Jeg har ca. 5 km. på arbejde og har en elcykel. Jeg elsker den. Netop det med, at man ikke sveder, når man kommer på arbejde, som hvis man kører på almindelig cykel. Og det betyder ikke noget, hvis man har et ærinde andet sted i byen og dermed skal en omvej. 
På min cykel kan batteriet låses fast, så det tager jeg aldrig med mig. 

Jeg cykler dog ikke om vinteren, jeg synes simpelthen det er for koldt, og hvis der er glat også for utrygt. Man kører jo alligevel let med en fart på 20-25 km/t, så det er noget af et fald man får, hvis cyklen skrider. 

Hvis jeg var dig, så ville jeg vente nogle måneder og så starte op til foråret. Så du ikke bliver træt af det, inden du rigtig kommer i gang. Særligt nu du selv skriver, at du vil være bange for at falde, når der er glat. 

Hvad gør du så i vinterperioden? 

Anmeld Citér

20. november 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Hvad gør du så i vinterperioden? 

Som regel kører min mand mig på arbejde om morgenen og så tager jeg bussen hjem. 

Anmeld Citér

20. november 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Jeg har bare ikke lyst til at være alt for svedig når jeg kommer på arbejde. Så tænker, at en el cykel der bruger man jo nok ikke lige så mange kræfter på at træde i pedalerne som man gør ved en alm cykel. 

Er det ikke svært at komme afsted om morgenen når det er mørkt, koldt og vådt? Der frister en bil da ik?

Jeg oplever ikke at blive svedig - hvis det  jo “bare” en stille og rolig tur på 30-35 minutter. Jeg mosler ikke afsted. Men en el-cykel vil motionsdelen jo dog så godt som helt forsvinde, og jeg ville have svært ved at finde en anden time på dagen til så også at motionere - derfor synes jeg at det giver mening. Bilen frister aldrig, den både miljøsviner og er bøvlet at parkere, så den ville ikke hjælpe mig. Det er for fjollet for så korte afstande, synes jeg - og det er jo bare en vane fordi det er det jeg altid har gjort (jeg kender meget få der kører i bil dagligt - det gør man ikke rigtigt hvis man bor og arbejder midt i København)…  

Anmeld Citér

22. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har også 5-6 hver vej på job. Og bliver aldrig svedig af den korte tur på min helt almindelige cykel. Det er til gengæld en dejlig måde at starte dagen på - med bevægelse og luft. Er aldrig fristet af bil eller metro.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.