Jeg tænker, at det kan være en god idé, at han ser hende på 10 år mindre, måske hyppigere men i kortere tid ad gangen. Samværet skal gerne være en succes for barnet og jeg tror ikke, at der kommer noget godt ud af at gennemtvinge weekendsamvær, hvis ikke din datter har det godt med det. Så er det bedre med kvalitetstid, som så kan udvides, når pigen er klar.
Og jeg forstår godt frustrationen som samværsforælder. Jeg ser selv min søn (på 15 år) mindre end jeg gerne vil. I mit tilfælde er der sket nogle ting i mit liv, der gør, at han har brug for langsomt at genopbygge forholdet og genvinde tilliden til mig. Det er hårdt at undvære ham, men min eksmand og jeg er enige om, at samværet skal forgå på vores søns præmisser (i det omfang, det kan lade sig gøre). Vi håber, at han med tiden får lyst til at se mig mere.
Nu kender jeg ikke din datter, og jeg er heller ikke på nogen måde børnesagkyndig, men tror du, at det samme kunne gælde for hende? At hun får lyst til at se sin far mere med tiden?
Uanset hvad så synes jeg, at vi der har store børn, gør klogt i at lytte og give dem en form for medbestemmelse.
Han ville ikke gå med til at se hende uden for hans weekend da det ville være besværligt og så hans arbejde ville han også bruge desværre.
Jeg har faktisk kæmpet i flere år for at de fik mere sammenværd med deres far men han kom altid med 1000 undskyldninger for hvorfor de ikke kunne det han har lige gået hjemme i 10 uger og har haft masser af mulighed for at hente dem tidligt på hans dage men nej de får fri 13.40 men bliver først hentet mellem 15-15.30 også selv om han ikke kunne bruge arbejdet som undskyldning men det har han gjort. Han har ingen ferier med dem ud over 14 dage i sommerferien fordi jeg krævet det. Pigerne fortæller meget de har passet sig selv og vil ikke hjem til ham i 14 dage igen næste år det er faktisk her efter det hele er startet
Jeg tror hun vil se ham mindre og mindre om et år vis det fortsætter sådan her er der intet sammenværd tilbage.
Hun har fået nået med knæet han er første sal hvor de sover hun var ked af at skulle der over for hvordan skal jeg komme oven på mor jeg lover at ringe og spørger om hun ikke må sove neden under de dage. Hun endte med at måtte kæmpe sig op og ned af den trappe hele weekenden far sagde det var gået fint og hun ikke havde klaget hun havde fundet sin sjove måde at gå på trappen på hun tør jo ikke sige til ham at det gør for ondt da han siger det er nået pjat