Er det mærkeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Hold da op får I mad ? Er bestyrelse ikke frivilligt arbejde ?

Altså vi kan ikke engang få mad mere på mit job ved aftenmøder, der skal vi selv have madpakke med. Samt selv betale for julefrokosten og ingen julegaver i år heller og så sidder du og brokker dig over at sekretæren er for emsig fordi hun reagerer på "stor måltid" - nogen folk har altså heller ikke nogen problemer så

På min primære arbejdsplads gælder det samme som hos jer med aftenmøder, julefrokost og gaver. Det er vist standard i det offentlige og helt okay med mig. 
Netop fordi det ikke er normalt i mit arbejdsliv med bespisning osv., er jeg meget opmærksom på kulturen og normerne omkring det i mit bestyrelsesarbejde og vil ikke mistænkes for at være grådig omkring det, og det var nok derfor, jeg overfortolkede situationen. 
Som jeg skrev, er det arbejde med frikøb. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Nej, det er da ikke mærkeligt. Hun vil bare være sikker på at undgå madspild eller betale penge for mad der ikke bliver spist. Kan virkelig ikke se issuet her. 

måske skal du arbejde lidt med dit selvværd, du overtænker super meget hvad andre tænker om dig (at du er grådig, spiser meget osv) og ikke tage den slags så nært eller bruge tid på at analysere over om andre synes du spiser meget. 

Anmeld Citér

11. november 2024

Anonym trådstarter

Solsikke9 skriver:

Nej, det er da ikke mærkeligt. Hun vil bare være sikker på at undgå madspild eller betale penge for mad der ikke bliver spist. Kan virkelig ikke se issuet her. 

måske skal du arbejde lidt med dit selvværd, du overtænker super meget hvad andre tænker om dig (at du er grådig, spiser meget osv) og ikke tage den slags så nært eller bruge tid på at analysere over om andre synes du spiser meget. 

Som skrevet tidligere: Jeg tager jeres andre perspektiver på sagen til mig og kan se, jeg har fejltolket. 
Det har aldrig været i mine tanker, at hun antyder, jeg spiser meget. Tværtimod har jeg jo altid rester, jeg tager med hjem, og det er det, hun har bemærket. Min tanke var, om hun troede, jeg bestilte ekstra meget for at have rester nok til et gratis måltid mere derhjemme. 
Jeg er meget optaget af ikke at udnytte de goder, der følger med, og det er nok derfor, jeg er hyperopmærksom. 

Anmeld Citér

11. november 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Unicorn1 skriver:

Hvad jeg kan læse mig frem til, så er det inden bestillingen er afsendt, da de ikke har haft mødet endnu

Der står bare at hun få mailen næste dag. Jeg ved selvfølgelig ikke om de har skulle give deres ønsker dagen inden bestillingen. Jeg gik bare ud fra, at man siger hvad man vil have, fx om formiddagen den samme dag man skal spise.

Under alle omstændigheder er mailen ikke kommet i umiddelbart forlængelse af TS's indgivelse af ønske om mad

Anmeld Citér

11. november 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Lillehjerte skriver:

Der står bare at hun få mailen næste dag. Jeg ved selvfølgelig ikke om de har skulle give deres ønsker dagen inden bestillingen. Jeg gik bare ud fra, at man siger hvad man vil have, fx om formiddagen den samme dag man skal spise.

Under alle omstændigheder er mailen ikke kommet i umiddelbart forlængelse af TS's indgivelse af ønske om mad

TS skriver, at sekretæren ved hvert møde lægger sedler med ønsker til middag til næste møde, og her fik hun en mail dagen efter sidste møde .. 

Anmeld Citér

12. november 2024

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Jeg ville helt sikkert som dig, også have tænkt, at hun antydede at du ragede til dig, og at det skulle du ikke. Men ja, hun er formeneligt bare opmærksom på hvad og hvor meget folk plejer at spise. Men jeg hader også, når folk kommenterer på, hvor meget eller lidt jeg spiser. Jeg synes det er så grænseoverskridende.

Anmeld Citér

22. november 2024

Mammamosa

Profilbillede for Mammamosa

Jeg tænker umiddelbart faktisk du har ret i din følelse. Jeg tænker hun har hentydet til, at du ikke spiser op og du ikke skal bestille en større portion for at få et gratis måltid ekstra med hjem.

Tænker bestemt ikke det har været en bevidst tanke fra din side, men hvis du altid tager med hjem, så kan jeg faktisk godt forstå hvis hun synes det virker lidt grådigt, både at få gratis mad til mødet og så lige et gratis aftensmadsmåltid med hjem også.

Super man kan få rester med hjem og undgå madspild og fair hvis man har bestilt lille portion, men bestiller man den lille og tager med hjem hver gang, så er man måske også klar over, at den store også kan give rester med hjem og så kan det måske for hende godt virke som et planlagt gratis måltid ekstra.

Men forstår godt du synes det var lidt ubehageligt. Måske hun kunne have sendt alle en fælles mail om at hun har bemærket der er mange som ikke spiser op og vil anbefale man bestiller den almindelige portion hvis man ofte har rester for at undgå madspild. Så havde man måske følt det som en personlig hentydning.

Anmeld Citér

22. november 2024

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Jeg synes faktisk det er lidt underligt, tror ikke det er personligt men nok bare en arbejds-vane fra hendes side i den job type hun besidder, at hun er opmærksom på detaljerne.

Dog synes lige lige præcis folks frokost portioner ikke andre skal blande sig i nu når det er et valg du kan vælge. 

Ikke at jeg ville gå mere ind i den, men din følelse forstår jeg godt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.