Er det mærkeligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
17 svar
7 synes godt om
10. november 2024

Anonym trådstarter

Jeg er valgt ind i en bestyrelse og arbejder der ca. 1/5 af min arbejdstid. Er frikøbt fra mit primære job til arbejdet der. 
Vi får frokost til bestyrelsesmøderne, og sekretæren er begyndt at lægge bestillingssedler til os til hvert møde, hvor vi kan krydse af, hvad vi hver især vil have til næste møde. Der er 5-7 måltider at vælge imellem, som hun vælger ud fra skiftende steder. 
Sidste gang satte jeg åbenbart kryds ved “stor portion” af min bestilling. Det var ikke noget, jeg tænkte over. Næste dag fik jeg så en mail fra sekretæren, hvor hun skrev, om det ikke var en fejl, for jeg plejer altid at have rester fra frokosten, som jeg tager med hjem. Jeg svarede hurtigt, at jo, det var da en fejl. 

Her bagefter synes jeg dog, at det var noget mærkeligt noget at reagere på. Sekretæren har selv valgt at lade det være en mulighed at vælge stor portion, men går alligevel ind og spørger mig til det. For min skyld kunne hun bare have ændret min bestilling til en lille portion, og jeg ville ikke have opdaget det. Jeg ved ikke engang, hvor stor en lille eller stor portion er. Men det virker lidt strengt eller emsigt, at hun har tænkt over, om jeg nu også havde brug for en stor portion. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hun ligesom antyder, at jeg er grådig. Og jeg synes slet ikke, det vedkommer hende, eller at hun skal bruge arbejdstid på at tage stilling til, hvad vi har bestilt. 
For min skyld kunne vi få serveret rugbrød med leverpostej, jeg går slet ikke op i den frokost. 

Det er en lille ting, det ved jeg godt. Men er jeg helt galt på den, når jeg synes, det er mærkeligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2024

Hanspige

Ja, jeg synes du er gal på den. 

Hun har set at du normalt ikke spiser så meget og derfor reagere hun sådan at du ikke skal smide mad ud. Synes da det er dejligt at hun er opmærksom. 

Anmeld Citér

10. november 2024

GodKarma

Profilbillede for GodKarma

Ja, du overtænker det  

Hun har blot bemærket, at du har lavet en afvigelse. Der er da så fint at hun lige tjekker op. Om du så sagde "orv, godt du så det, det skal være en lille portion tak" eller sagde "Tak for lige at tjekke ind, men det er helt korrekt, det jeg har valgt". 

Jeg ser det slet ikke som en mulighed, at hun ændre uden at tjekke med dig. 

Men altså, følelser er følelser. Og at du reagerer som du gør, bunder jo i et eller andet. Jeg havde sagt pyt, men reflekteret roligt over, hvorfor din reaktion er som den er. Det skaber blot læring om sig selv. 

Anmeld Citér

10. november 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Havde hun henvendt sig til dig inden bestillingen var sendt, var det slet ikke mærkeligt, men opmærksomhed på at du har bestilt noget du ikke plejer.

Men ja, at komme bagefter, hvor det jo ikke handler om at undgå madspild, ville jeg nok også tænke var lidt underligt. Jeg kan ikke helt læse ind i det, du skriver, om hun hentyder til, at du så har rester til dagen efter, og derfor sparer en madpakke og dermed får profit af at vælge en stor portion. Sådan en skjult hentydning ville jeg ikke bryde mig om. Men om du tænker for meget ind i det, er jo svært at sige, når man ikke har været i situationen. 

Anmeld Citér

10. november 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg synes egentlig ikke det er mærkeligt.
Det kunne ligeså vel handle om at du havde bestilt noget med fisk, men at det plejer du ikke, også havde hun spurgt til det.
Det er jo fint at hun er opmærksom på det, for at undgå at bestille mad der ikke bliver spist til mødet - som vel er formålet.

Det kan lyde til at der er andre ting ved hende eller bestyrelsen du er lidt træt af / har det svært ved, siden du hurtigt tænker “dårlige” tanker om hende.

Anmeld Citér

10. november 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hold da op får I mad ? Er bestyrelse ikke frivilligt arbejde ?

Altså vi kan ikke engang få mad mere på mit job ved aftenmøder, der skal vi selv have madpakke med. Samt selv betale for julefrokosten og ingen julegaver i år heller og så sidder du og brokker dig over at sekretæren er for emsig fordi hun reagerer på "stor måltid" - nogen folk har altså heller ikke nogen problemer så

Anmeld Citér

10. november 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Lillehjerte skriver:

Havde hun henvendt sig til dig inden bestillingen var sendt, var det slet ikke mærkeligt, men opmærksomhed på at du har bestilt noget du ikke plejer.

Men ja, at komme bagefter, hvor det jo ikke handler om at undgå madspild, ville jeg nok også tænke var lidt underligt. Jeg kan ikke helt læse ind i det, du skriver, om hun hentyder til, at du så har rester til dagen efter, og derfor sparer en madpakke og dermed får profit af at vælge en stor portion. Sådan en skjult hentydning ville jeg ikke bryde mig om. Men om du tænker for meget ind i det, er jo svært at sige, når man ikke har været i situationen. 

Hvad jeg kan læse mig frem til, så er det inden bestillingen er afsendt, da de ikke har haft mødet endnu

Anmeld Citér

10. november 2024

Timf

Profilbillede for Timf

Syntes du overtænker det, for mig virker det som en som giver en god service og som har lagt mærke til hvad i der er til mødet normalt har brug for. Jeg ville blive glad hvis hun havde spurgt mig

Anmeld Citér

11. november 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Fortvivlet skriver:

Hold da op får I mad ? Er bestyrelse ikke frivilligt arbejde ?

Altså vi kan ikke engang få mad mere på mit job ved aftenmøder, der skal vi selv have madpakke med. Samt selv betale for julefrokosten og ingen julegaver i år heller og så sidder du og brokker dig over at sekretæren er for emsig fordi hun reagerer på "stor måltid" - nogen folk har altså heller ikke nogen problemer så

Hvis hun er købt fri af sit arbejde, så er det nok ikke en andelsbestyrelse, der er tale om.

Men i øvrigt er jeg enig i de fleste andre - det lyder som god service og en sekretær, der har styr på sine ting.

Anmeld Citér

11. november 2024

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres perspektiver. De giver god mening. Dejligt at få nogle gode bud på, hvad der ligger bag hendes henvendelse, og at det ikke var en hentydning til, at jeg ragede til mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.