Jeg er valgt ind i en bestyrelse og arbejder der ca. 1/5 af min arbejdstid. Er frikøbt fra mit primære job til arbejdet der.
Vi får frokost til bestyrelsesmøderne, og sekretæren er begyndt at lægge bestillingssedler til os til hvert møde, hvor vi kan krydse af, hvad vi hver især vil have til næste møde. Der er 5-7 måltider at vælge imellem, som hun vælger ud fra skiftende steder.
Sidste gang satte jeg åbenbart kryds ved “stor portion” af min bestilling. Det var ikke noget, jeg tænkte over. Næste dag fik jeg så en mail fra sekretæren, hvor hun skrev, om det ikke var en fejl, for jeg plejer altid at have rester fra frokosten, som jeg tager med hjem. Jeg svarede hurtigt, at jo, det var da en fejl.
Her bagefter synes jeg dog, at det var noget mærkeligt noget at reagere på. Sekretæren har selv valgt at lade det være en mulighed at vælge stor portion, men går alligevel ind og spørger mig til det. For min skyld kunne hun bare have ændret min bestilling til en lille portion, og jeg ville ikke have opdaget det. Jeg ved ikke engang, hvor stor en lille eller stor portion er. Men det virker lidt strengt eller emsigt, at hun har tænkt over, om jeg nu også havde brug for en stor portion. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at hun ligesom antyder, at jeg er grådig. Og jeg synes slet ikke, det vedkommer hende, eller at hun skal bruge arbejdstid på at tage stilling til, hvad vi har bestilt.
For min skyld kunne vi få serveret rugbrød med leverpostej, jeg går slet ikke op i den frokost.
Det er en lille ting, det ved jeg godt. Men er jeg helt galt på den, når jeg synes, det er mærkeligt?
Anmeld
Citér