Uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

343 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. november 2009

BK

Jeg har lige et spørgsmål til jer, hvis der i en beskrivelse af en uddannelse står følgende:

Hvis du efter 9. har mindst 1 års uddannelse eller arbejdserfaring, kan du søge direkte optagelse på hovedforløbet.

Vil i ikke mene at det betyder at jeg bare kan søge ind på selve hoveduddannelse uden at skulle have deres "grundforløb" først?

Det drejer sig om Social og Sundhedshjælper uddannelsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2009

birgittemarie

5. november 2009

Tut

Jo, det vil jeg da også mene.

Anmeld

5. november 2009

tmk

jo det kan du grundforløbet er kun for 16-17 året der måske har forladt forkslosen i 9 eller før jeg er uddanet ssh for 10 år siden og har ikke grundforløb

Anmeld

5. november 2009

BK

Okay, det er bare fordi jeg er ved at se på at tage mig en ny uddannelse, og ja det er umiddelbart det bedste valg der forligger.

Ved godt vi prøver på at få nummer 3, men pt har vi aftalt at hvis ikke jeg er gravid med udgangen af Feb. så dropper vi de planer, for manden bliver jo heller ikke yngre, og så kan jeg nå at søge inden uge 11 hvor der er ansøgningsfrist...

Men har købt 21 æl-test som er kommet hjem i går, så nu skal der bare kløs på... Hvis jeg så bliver gravid, så bidder jeg tænderne sammen og holder Danfoss ud til jeg skal på barsel, og søger så jeg kan komme ind umiddelbart før eller efter min barsel stopper...

Håber naturligvis på det sidste, men hvis det ikke sker, jamen så er det bare ikke sådan det skal være...

Anmeld

5. november 2009

tmk

ja og nu er der jo også lavet en treparts aftale så du vil få voksenlønd istedet for elevløn vis du er over 25 år.

Anmeld

5. november 2009

BK

Det kan jeg så ikke nej, for så vidt jeg kan læse skal jeg have erhvervsmæssig arbejdserfaring (altså inden for faget), for at jeg kan få det, er andet teoretisk erfaring, og det har jeg jo ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.