Senabort 16+2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.459 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. november 2024

Sk96

Profilbillede for Sk96

Vi står i den forfærdelige situation, at vi skal igennem en senabort i morgen. Vores baby har en meget alvorlig hjertesygdom… Jeg har fået den første pille i dag og skal indlægges i morgen, hvor det så er piller hver 3. Time…til barnet er kvitteret, som det så fint hedder. Jeg føler mere det er en fødsel

Er der andre, der har været igennem det samme, som har lyst til at dele erfaringer? 

specielt er jeg nervøs for det med selve kvitteringen/fødslen… jeg er klar over, st det jo på ingen måde gør ligeså ondt som en rigtig fødsel. Men hvordan føles det?

Vil rigtig gerne høre andre erfaringer om hele forløbet og oplevelsen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Sk96 skriver:

Vi står i den forfærdelige situation, at vi skal igennem en senabort i morgen. Vores baby har en meget alvorlig hjertesygdom… Jeg har fået den første pille i dag og skal indlægges i morgen, hvor det så er piller hver 3. Time…til barnet er kvitteret, som det så fint hedder. Jeg føler mere det er en fødsel

Er der andre, der har været igennem det samme, som har lyst til at dele erfaringer? 

specielt er jeg nervøs for det med selve kvitteringen/fødslen… jeg er klar over, st det jo på ingen måde gør ligeså ondt som en rigtig fødsel. Men hvordan føles det?

Vil rigtig gerne høre andre erfaringer om hele forløbet og oplevelsen 

Jeg har ingen erfaring med senabort, men ville ikke scrolle videre uden lige at sende et virtuelt kram! Jeg er ked af jeres tab ønsker jer en god fødsel trods omstændighederne, og håber det lykkedes jer så snart I er klar igen

Anmeld Citér

7. november 2024

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Det gør mig ondt jeg har prøvet samme forløb i uge 14+5. Jeg “kvitterede” i et bækken på toilettet, og det var hæsligt. Jeg fik bagefter også et chok over hvor stor moderkagen var- den kom ud lidt efter babyen.. det var ikke spor rart. Jeg så min lille dreng efterfølgende og ja.. det gør mig ondt at du skal igennem det. Forløbet tog ca 12 timer. Og en udskrabning dagen efter, da der manglede lidt væv. 

Anmeld Citér

8. november 2024

TLO

Det gør mig rigtig ondt for dig/jer; alle de drømme der nu er knust.

For 20 år siden fødte jeg 18+6, sat i gang som du pga sygdom uforeneligt med liv.

Jeg ved ikke, om noget er ændret, for jeg har aldrig hørt ordet kvitteret i den forbindelse; det var en fødsel i en seng med min egen jordemoder, min (eks)mand og mor.

Fysisk gjorde det ikke ondt. Jeg blev smertedækket og fik en epidural, da veerne tog til. Følelsesmæssigt var det og tiden omkring det værste.

Jeg har senere fået en søn, og den fødsel gjorde ondt og jeg skulle lægge kræfter i i pressefasen. Når jeg tænker på tilbage på min datter, så er det uden smerter. Kan huske jordemoderen sagde, at nu var det nu, og jeg skulle presse, men den urkraft der viste sig at bo i mig ved min søns fødsel, var der slet ikke, og den var heller ikke nødvendig. 

Sender støtte og omtanke til jer i en svær tid ❤️

Anmeld Citér

9. november 2024

Sk96

Profilbillede for Sk96

Tak for jeres svar og tanker

Jeg fødte/ kvitterede vores baby i går kl 15:20. Og føler stadig at det var en en fødsel… selvfølgelig ikke noget der krævede kræfter, som en fødsel af en fuldbåren baby. Men det kunne mærkes og der var pressetræng Veerne var absolut også meget smertefulde og intense. 

Vi så begge vores lille fine baby efter, hvilket jeg er meget glad for, at vi valgte.

Føj, hvor er det her det hårdeste jeg nogensinde har prøvet….

Anmeld Citér

9. november 2024

Imaong90

Profilbillede for Imaong90
Sk96 skriver:

Jeg fødte/ kvitterede vores baby i går kl 15:20. Og føler stadig at det var en en fødsel… selvfølgelig ikke noget der krævede kræfter, som en fødsel af en fuldbåren baby. Men det kunne mærkes og der var pressetræng Veerne var absolut også meget smertefulde og intense. 

Vi så begge vores lille fine baby efter, hvilket jeg er meget glad for, at vi valgte.

Føj, hvor er det her det hårdeste jeg nogensinde har prøvet….

Kæmpe krammer til dig ingen burde udsættes for sådan noget og håber når i er klar at næste graviditet bliver vellykket ������

Anmeld Citér

10. november 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Hvor er det urimeligt og synd for jer, at I skulle sige farvel til jeres elskede lille baby på den måde. Jeg har ingen erfaringer eller kloge ord, blot medfølelse og håb om at I har støtte omkring jer i den svære tid. Måske du eller I kunne få behov for at tale med nogen nu eller på sigt, og da ved jeg at en nær bekendt har haft meget stor støtte i foreningen Forældre & Sorg

Anmeld Citér

10. november 2024

123321

Profilbillede for 123321

Mange tanker til jer

Anmeld Citér

11. november 2024

LillaRegnbue

Profilbillede for LillaRegnbue

Jeg fødte/ kvitterede vores baby i går kl 15:20. Og føler stadig at det var en en fødsel… selvfølgelig ikke noget der krævede kræfter, som en fødsel af en fuldbåren baby. Men det kunne mærkes og der var pressetrænge Veerne var absolut også meget smertefulde og intense. 

Føj, hvor det her det hårdeste jeg nogensinde har prøvet….

Jeg græder på jeres vegne. Det lyder som det værste i hele verden. Nej, hvor jeg føler med jer Mistede selv i juni, 11 uger hende, og opdagede dette ved nakkefold - hvilket var hårdt nok og tog tre måneder med blødninger efter udskrabningen, og en indlæggelse 2 måneder efter med en medicinsk “ekstra” abort.

Jeg er netop blevet gravid igen og det er ret nervepirrende, fordi den anden oplevelse stadig sidder så dybt i mig. Håber sådan for jer, at I må komme gennem smerten på bedste vis.  
Tanker fra mig ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.