Hvornår kan vi prøve igen efter SA/biokemisk 4+2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.349 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. november 2024

Anonym trådstarter

Hej erfarne kvinder herinde,

Jeg står midt i en abort. Jeg vidste faktisk først, at jeg var gravid den dag jeg begyndte at bløde 4+2. Jeg havde pletblødt lidt allerede dagen før. Hvis ikke jeg havde taget den/7 tests, så havde vi slet ikke vidst at der var en graviditet, da jeg troede jeg fik min menstruation en dags tid forsinket. Jeg testede helt negativ 3+6. Jeg kender det præcise ægløsningstidspunkt, så datoerne er de rigtige. 

Min blødning er klart mere end en almindelig menstruation, og jeg havde nok også synes det var voldsomt, hvis ikke jeg vidste at der var en graviditet.

Mit konkrete spørgsmål er; hvornår kan vi prøve igen? Mange steder anbefales det at afvente en menstruation og så prøve derefter. Mit problem med at vente er, at denne cyklus har varet 3 mdr, så der kan jo potentielt gå 6 mdr før vi overhovedet kan prøve igen Jeg tænker på om det er ligemeget når det er sket så tidligt, måske havde vi slet ikke vidst det, og bare prøvet igen næste gang alligevel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du prøver bare så snart du har ægløsning

Når man nogle gange siger, at det er bedst at vente, er det nok dem, der er længere henne. Hvis man bliver gravid med det samme, kan det være svært at vide, hvor langt man er henne, men det er jo mest lægens problem.

Eller også, at det kan være godt lige at få hovedet med i det hele, hvis det har været en tung oplevelse. Men det tænker jeg ikke umiddelbart hos dig, hvis du kun ved et tilfælde fandt ud af at du faktisk havde været gravid. 

Anmeld Citér

7. november 2024

Anonym

Jeg oplevede nogenlunde det samme for 15 år siden. Jeg testede gravid på 4+0, begyndte at bløde 5+0 og måtte vente en måneds tid før mit HCG var faldet (blev fulgt pga mistanke om GUL til at starte med). Da jeg havde min første ægløsning efter, prøvede vi igen, og jeg blev gravid - igen. Ud af den graviditet kom min yngste Så med mindre der er særlige omstændigheder ved graviditet/SA, så ville jeg bare prøve igen med det samme.

Anmeld Citér

7. november 2024

Anonym

Bed din læge om at få målt hcg, så snart hcg er langt nok nede så har du ægløsning også kan i prøve igen. Personligt venter jeg dog altid til efter den første mens de gange jeg har saboteret. 

Der kan også sagtens gå 6 måneder før din cyklus er normal efter en abort. Jeg er ked af jeres tab, jeg håber snart testen er positiv igen

Anmeld Citér

7. november 2024

Anonym

Jeg havde en bio, prøvede cyklussen efter og blev gravid uden at abortere. Så det kan man i teorien godt.

Men man skal også lige være okay med at prøve hurtigt igen selv.

Anmeld Citér

7. november 2024

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar, især jer der blev gravide lige efter, puh jeg håber det er mig  

Jeg har lige endnu et spørgsmål; mine test bliver mere og mere positive, gjorde jeres også det, og hvornår kan jeg forvente at den vil blive mere og mere negativ?

Anmeld Citér

7. november 2024

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tak for jeres svar, især jer der blev gravide lige efter, puh jeg håber det er mig  

Jeg har lige endnu et spørgsmål; mine test bliver mere og mere positive, gjorde jeres også det, og hvornår kan jeg forvente at den vil blive mere og mere negativ?

Det kan godt tyde på at du måske skal have hjælp til at få rester ud hvis de ikke bliver svagere, tag fat i din læge så du kan få taget to blodprøver

Anmeld Citér

7. november 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan godt tyde på at du måske skal have hjælp til at få rester ud hvis de ikke bliver svagere, tag fat i din læge så du kan få taget to blodprøver

Puh, skal først have taget blodprøve på onsdag

Anmeld Citér

7. november 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Har været gravid 6 gange (2 levende børn nu). Jeg har oplevet, at mine test blev tydeligere i 2 af dem jeg mistede. HCG steg (man mistænkte GUL i den ene af dem), men det faldt igen (begge gange) og mine test blev svagere. Men det tog lang tid før HCG var ude af kroppen ved de to. 

Vi fik af vide, at vi kunne forsøge igen så snart jeg stoppede med at bløde er ked af tabet, håber det lykkedes snart igen

Anmeld Citér

10. november 2024

Anonym

Mine tests blev ikke tydeligere efter bio nej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.