Anonym skriver:
Du er ikke ufrivillig barnløs, du er gravid. Synes du skal snakke med en professionel og få styr på tankerne. Ellers ender man i en nedadgående negativ spiral hvor alt bare er tungt og sårbart.
15-20 procent af alle graviditeter ender i en abort af en eller anden gund, og det er helt normalt.
Vi taler for lidt om hvor normalt det er, og derfor går mange rundt og føler skyld og skam over at miste.
At man mister betyder ikke at man ikke kan blive gravid og føde et barn eller ender som barnløs resten af sine dage.
Hvor er det dog grundlæggende en hjerteløst svar. Hvad søren skal det gavne. Det kan alene bero på enten manglende evne til at mærke, hvad en anden har brug for, alternativt en lyst til at træde på én, som ligger ned. Jeg håber på det første.
Og derfor kan du måske med fordel gå lidt mere nysgerrigt til værks, hvis du vil vide noget om sorg og infertilitet. Du ved jo i øvrigt mig bekendt ikke noget om hvorvidt TS er ufrivilligt barnløs eller ej (men det er tilsyneladende vigtigt for dig med definitionen?)
For mig handlede mine mange aborter fx slet ikke om de ting du nævner - og statistikkerne hang mig langt ud af halsen. Til gengæld handlere det om dyb eksistentiel angst og sorg.
I øvrigt … prøv at mærke hvor skør din logik er hvis man overfører den til andre områder: Så ville man sige til en veninde, at hun skulle holde op med at sørge over et uhelbredeligt sygt familiemedlem, fordi kræft jo er helt almindeligt udbredt? Det giver jo ingen mening …
Anmeld
Citér