Hvornår har man mange børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår har man mange børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

800 visninger
11 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2024

Anonym trådstarter

Jeg er lidt nysgerrig, efter en samtale med en veninde. Hvornår synes du man har mange børn? Og hvor mange har du selv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig, efter en samtale med en veninde. Hvornår synes du man har mange børn? Og hvor mange har du selv?

5+ børn synes jeg er mange. Vi har 3 børn, og jeg ønsker 1-2 mere, min mand så gerne vi fik 6-7 mere meeeeen nu er det jo heller ikke ham der skal føde dem

Anmeld Citér

19. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

5+ tænker jeg.

Vi har fire og synes ikke det er mange børn. Men betegner os alligevel som en stor familie

Anmeld Citér

19. oktober 2024

Anonym

I forhold til alle andre i vores netværk, så har vi "mange". I hvertfald én mere end alle andre. Vi har 3 børn. Jeg synes ikke det er mange, men sat mod gennemsnittet, har vi flere. 

Min søster har 5 børn. Hun synes ikke de har mange børn. 

Anmeld Citér

19. oktober 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg tror at definitionen for mange på "mange børn" egentlig dækker over "flere børn end jeg ville kunne magte/har lyst til at have"

Og derfor kan folk med to børn synes de har mange, men folk med 8 måske ikke nødvendigvis synes det?

Det er selvfølgelig ikke en universal regel Blot hvad jeg har observeret i min omgangskreds. "Mange børn" er ofte én mere end man selv har/ønsker at få

Anmeld Citér

20. oktober 2024

Hanspige

4 og op. 

Anmeld Citér

20. oktober 2024

BareOsTo

Anonym skriver:

Jeg har 1 barn og ikke ønske om flere. 
mange børn i min optik må være 3+

Anmeld Citér

21. oktober 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maricella skriver:

Jeg tror at definitionen for mange på "mange børn" egentlig dækker over "flere børn end jeg ville kunne magte/har lyst til at have"

Og derfor kan folk med to børn synes de har mange, men folk med 8 måske ikke nødvendigvis synes det?

Det er selvfølgelig ikke en universal regel Blot hvad jeg har observeret i min omgangskreds. "Mange børn" er ofte én mere end man selv har/ønsker at få

Det kan godt være, der findes folk med to børn, som til tider “føler”, de har mange børn - men jeg tror ikke, at nogen af dem ville omtale det sådan. “Jeg har mange børn!” - hvis nogen siger sådan, vil de fleste forvente, at det må være (mindst) 4-5 stykker, er jeg ret overbevist om. 

Generelt: Det afhænger selvfølgelig af tid og sted, hvad man definerer som “mange børn”. I gamle dage fik mange folk langt flere børn end i dag, og sådan er det stadig i andre dele af verden. Jeg mener, at fra 5 og opad er mange børn i Danmark nu  - måske på nær, hvis nogen har 4 styk småbørn meget tæt på hinanden. Selv har vi 3, og det er ikke “bemærkelsesværdigt” mange. 

Jeg omtalte engang “alle mine børn” - det hedder jo “begge”, hvis man har 2, og derefter er det nu engang “alle” - og da var der en kollega, som sagde “Arhh, har du ikke kun 3?”, som om jeg havde antydet, at det var en stor flok, hvilket slet ikke var intentionen. Jeg syntes, det var lidt spøjst, at hun åbenlyst mente, jeg “pralede”. 

Anmeld Citér

21. oktober 2024

Anonym

Jeg synes man har mange børn når man ikke kan være i en almindelig 5 personers bil og enten skal ud og have bil nummer 2 eller en 7 personers

Anmeld Citér

21. oktober 2024

Anonym

Det kommer an på hvem det svarer. Om det er dem der har børnene, eller dem der skal have dem på besøg.

Jeg synes 3 børn er mange at have på besøg. Jeg er endda holdt op med at invitere til noget hvor børn er med, da mange af mine venner har 3 børn. Og hvis alle har deres 3 børn med, har jeg ikke plads eller råd til at brødføde sådan et stort selskab. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.