Ferie hos momor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
9 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. oktober 2024

Anonym trådstarter

Min 5 årige søn og jeg, er på 1 uges ferie hos hans mormor, som bor på Fyn, vi bor på Sjælland, og vi bliver kørt af min mor begge veje, da jeg har brækket fodet

Problemet er bare at efter 2 dage, vil min dreng hjem, og han siger det mange gange, med gråd i hans stemme, på den ene side har jeg lyst til, at spørger min mor, om hun kan køre os hjem lidt før, hvad ville i gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ej det skal en på 5 år, da bare slet ikke bestemme.

Hyg dig hjemme hos din mor og nyd lidt aflastning når foden nu er brækket 

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Anonym

Anerkend dit barns følelser af hjemve og slut af med sig ".... nu bliver vi her ugen ud sammen med mormor og så kan vi glæde os til vi skal hjem igen". 

Min søn på 10år døjer meget med hjemve. Også når vi alle er afsted sammen. Så på ferier, så spørger han dagligt, med gråd i stemmen, om vi ikke kan tage hjem. Det kan vi selvfølgelig ikke Men jeg krammer ham og er opmærksom. Og afleder. Afledning er altid godt, når hjemve bliver for stor. Tilbyd at spil et Brætspil, bag en kage eller andet han synes kunne være rigtig hyggeligt.

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Forstærker han hvorfor han gerne vil hjem? Altså om det er noget bestemt han savner eller måske synes er træls/anderledes ved mormor.

Ellers prøv at få ham til at uddybe det, så er det lettere for jer at snakke om og måske kan I gøre noget ved noget af det - uden at tage hjem.

Anmeld Citér

10. oktober 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Det er et meget stort ansvar at placere på et barn, hvis han skal til at bestemme hvor og hvor længe familieferier varer. Om flere andre skriver, så hører den slags under voksen-beslutninger. Lad ham tale ud, lyt og fortæl ham at nu er I på ferie, I skal ikke hjem før tid og så bliver det dejligt når I skal, osv.

Brug dog ikke uanede mængder tid på at tale om det - forsøg at få den lukket og lad ham finde tryghed i, at den slags skal du nok tage dig af og styre. 

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Forstærker han hvorfor han gerne vil hjem? Altså om det er noget bestemt han savner eller måske synes er træls/anderledes ved mormor.

Ellers prøv at få ham til at uddybe det, så er det lettere for jer at snakke om og måske kan I gøre noget ved noget af det - uden at tage hjem.

Ja, han savner sit værelse og sine ting, og mormor er stort set ikke hjemme ... pensionister har meget travlt Så på en måde kunne vi ligeså godt være hjemme

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Lyder jo altså oss lidt kedeligt når du ingenting kan med brækket fod, at mormor er væk og der ikke er noget at lave. Så kan måske bedre forstå det nu.

Når det er sagt, så har jeg altid selv lidt af hjemve og gør det stadig den dag i dag. Særligt hvis jeg er steder hvor jeg er der flere dage uden selv at være herre over hvad der skal ske og specielt hvis vi bor hos eller sammen med andre. 

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Ja, han savner sit værelse og sine ting, og mormor er stort set ikke hjemme ... pensionister har meget travlt Så på en måde kunne vi ligeså godt være hjemme

Hvis mormor ikke er hjemme og du har brækket foden, hvad var tankerne så bag at tage helt til Fyn ?

Anmeld Citér

10. oktober 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Hvis mormor ikke er hjemme og du har brækket foden, hvad var tankerne så bag at tage helt til Fyn ?

Planen var til at starte med, at vi først skulle have været afsted fredag, og kun 3 dage, storebror på 21 år, bor også på Fyn, så tid med ham, og også med mormor, men så brækkede jeg foden, og min mor syntes det var en god idé, at vi kom før. Som jeg på nuværende tidspunkt har fortrudt, da vi jo for det meste alligevel er alene her Min 5 årige får selvfølgelig ikke lov til at bestemme ang tage hjem, men jeg forstår ham.

Anmeld Citér

11. oktober 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Planen var til at starte med, at vi først skulle have været afsted fredag, og kun 3 dage, storebror på 21 år, bor også på Fyn, så tid med ham, og også med mormor, men så brækkede jeg foden, og min mor syntes det var en god idé, at vi kom før. Som jeg på nuværende tidspunkt har fortrudt, da vi jo for det meste alligevel er alene her Min 5 årige får selvfølgelig ikke lov til at bestemme ang tage hjem, men jeg forstår ham.

Så I sidder i din mors hjem, du med en brækket fod, ude af stand til at foretage jer noget - og din mor har ikke tid til at lave noget med din søn? Det kan jeg godt forstå, I begge er trætte af. 
Jeg ville sige til hende, at ideen havde været god, hvis hun var der til at aflaste dig og lave noget med din søn, men hvis hun egentlig ikke har tid til det, så vil det være bedre, hun kører jer hjem igen. 

Det handler ikke om at lade den 5-årige bestemme - det handler om, at din mor har gabt over for meget og ikke gennemtænkt, hvad der reelt ville være af muligheder for dig og din søn alene i hendes hus. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.