Kat er begyndt at tisse inde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9
Janey skriver:

Der er intet nyt i huset. Ingen nye møbler, folk eller skift af mad/grus osv. Hun er stadig renlig det meste af tiden, da det indtil videre kun er sket to gange på 5 dage. 

Hun bliver aktiveret, så meget som hun selv har lyst til. Hun er ude, når hun vil og børnene leger med hende, så meget som hun selv gider. Derudover har vi også hendes søster, som hun også er aktiv med. Hvis hun ikke synes, at hun får nok opmærksomhed er hun god til at kræve det. Jeg har ofte en kat, der kommer og smider sig på mig, når jeg sidder ved skrivebordet og arbejder og det er også en enkelt gang lykkedes hende at træde på mit tastatur og ringe op til en kollega, mens jeg sad med nogle papirer.

Så synes jeg altså i skal hende en tur til dyrlægen. Min gamle kat blev pludselig urenlig og havde fået blærebetændelse og de sagde at hvis vi havde ventet længere ville det have udviklet sig og kunne være farligt. 
Afsted til dyrlægen, blærebetændelse er pisse smertefuldt hvis det er det  ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2024

Tin

Profilbillede for Tin
Janey skriver:

Nogen der har gode råd til at få en kat til at lade være med at tisse inde, når den ellers er renlig og sund?

Vores ene kat på 18 måneder har nu to gange tisset på min mands dyne om morgenen. Første gang var i søndags hvor hun satte sig på dynen og tissede da vi stod lidt sent op. Nu har hun så gjort det igen i morges. Vi vaskede alt i søndags da hun havde tisset så troede at lugten var væk men jeg kan google mig frem til at det åbenbart ikke er unormalt at en kat pludselig kan finde på at tisse inde og især i mandens seng.

Umiddelbart er hun ellers frisk og sund og tisser på andre tidspunkter fint udenfor eller i deres kattebakke, men det duer ikke at have hende til at tisse i min mands seng flere gange om ugen, så er der nogle med gode idéer til at få det stoppet?

Katte er super gode til at skjule sygdom - og lige med blærebetændelse, der vil de ofte tisse i noget blødt, nemlig fordi det gør ondt og tisse og logikken er så at søge et blødt sted i stedet for.

Du bør søge dyrlæge. Ikke mindst fordi det jo er en ændring af adfærd og det bør altid undersøges af dyrlægen. Der er altid en grund til at dyr/katte ændre adfærd.

Har selv haft katte i mange år, så er ikke itvivl om at der er en underliggende grund. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.