Janey skriver:
Nogen der har gode råd til at få en kat til at lade være med at tisse inde, når den ellers er renlig og sund?
Vores ene kat på 18 måneder har nu to gange tisset på min mands dyne om morgenen. Første gang var i søndags hvor hun satte sig på dynen og tissede da vi stod lidt sent op. Nu har hun så gjort det igen i morges. Vi vaskede alt i søndags da hun havde tisset så troede at lugten var væk men jeg kan google mig frem til at det åbenbart ikke er unormalt at en kat pludselig kan finde på at tisse inde og især i mandens seng.
Umiddelbart er hun ellers frisk og sund og tisser på andre tidspunkter fint udenfor eller i deres kattebakke, men det duer ikke at have hende til at tisse i min mands seng flere gange om ugen, så er der nogle med gode idéer til at få det stoppet?
Katte er super gode til at skjule sygdom - og lige med blærebetændelse, der vil de ofte tisse i noget blødt, nemlig fordi det gør ondt og tisse og logikken er så at søge et blødt sted i stedet for.
Du bør søge dyrlæge. Ikke mindst fordi det jo er en ændring af adfærd og det bør altid undersøges af dyrlægen. Der er altid en grund til at dyr/katte ændre adfærd.
Har selv haft katte i mange år, så er ikke itvivl om at der er en underliggende grund.
Anmeld
Citér