Kærlighed og opmærksomhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2024

Anonym trådstarter

Hvor lang tid har I været sammen med jeres mand/kæreste? 

Hvordan viser I vedkommende kærlighed og husker I at gøre det hver dag?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2024

Anonym

Vi har været sammen i 5,5 år. Det er klart sværere efter vi har fået børn og især med 14 måneders mellemrum. 

Vi sørger altid for at have minimum en time sammen om aftenen når børnene er puttet, de bliver passet 1 gang enten hver måned eller senest hver anden måned så vi kan komme ud og pleje forholdet og tage på små dates. Vi kysser, holder i hånd ofte og prøver at holde gang i sexlivet selvom overskuddet ikke er til det nogen gange.

Vi sætter især pris på de små ting

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Morfire

Profilbillede for Morfire

Jeg har været sammen med min mand i 26 år.

Vi kysser og krammer hver dag, og er begge opmærksomme på at fortælle hinanden, at vi sætter pris på det den anden gør af f.eks. praktiske ting eller ting med børnene. Med 4 børn under 12 år er tiden jo ikke stor, men vi forsøger virkelig at se hinanden. Nogle gange kan en måde at vise kærlighed jo bare være at anerkende den anden og hvordan de har det. Så man føler sig set. I de perioder hvor det har gået mindre godt, har det netop ofte handlet om det, at vi ikke har været i stand til at se den anden og dennes behov. Det er ikke altid at et behov (f.eks. For alenetid) kan imødekommes, men bare det at man føler, at den anden ser behovet og anerkender at det som validt, gør meget i vores relation.

Det er helt klart blevet lettere efter vi ikke længere har helt små børn (mindst er 3 år), for nu kan vi langt bedre give plads til hinanden og vores individuelle behov, hvilket giver mere overskud i relationen og overbærenheden overfor den andens små mangler og fejl. 

Det som også hjælper os er, at vi har en fælles interesse vi dyrker. Før børn gjorde vi det sammen, det er ikke så tit det er muligt nu, da nogen jo skal være hjemme med børnene, men vi har stadig et fællesskab omkring det som giver samhørighed 

Anmeld Citér

3. oktober 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Vi har været sammen i 6 år, har 3 børn (2 fælles og en fra mit tidligere forhold - de små med 18 måneders mellemrum). Min mand rejser ud og arbejder i udlandet med jobbet, så han er sjældent hjemme længe af gangen pt. Vi bruger enormt meget tid sammen når han er hjemme, alt tid hvor børnene er vågne er vi sammen som familie, og når børnene sover (den store er længe vågen så han får afvide nu er det voksen tid og så må han gå på værelset og hygge) så er det vores tid sammen.

når vi er adskilt, snakker vi sammen hver dag flere gange dagligt, han sender ofte kærlighedsbreve eller blomster og andre ting for at minde om han savner og elsker mig. Jeg laver ofte små gaver, nøgleringe, kalendre mm så han har os med sig, og skriver også breve til ham og gemmer i hans taske han kan læse når han pakker ud. 

når han ikke arbejder udlands, hjælpes vi ad om alt, er der lige 5 min hvor ungerne hygger sætter vi os sammen med en kop kaffe eller bare ligger og flader ud op af hinanden. Vi skriver sammen i løbet af dagen, sender søde beskeder osv. 

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Anonym

Vi har været sammen i 10 år og har fire børn.

Meget travl hverdag, men vi ligger altid og ser tv sammen om aftenen når ungerne er puttet og snakker - om det så er at vise kærlighed, Tja nogen aftener mere end andre

Anmeld Citér

3. oktober 2024

Anonym

Vi har været sammen i 13år  -  3 børn sammen. 

Vi har fysisk kontakt hver dag. Krammer dybt og i lang tid dagligt. Fjoller, griner, lytter aktivt. 

Vi prioriterer at børnene puttes tidligt. Den ældste er 10år og ligger som den sidste i sin seng kl 19. Så spiller vi Brætspil eller kort og ser fjernsyn. 

Ellers er vi generelt bare meget sammen. Snakker om vores fortid, nutid og fremtid. 

Vi lader også vasketøj og rod være og sætter os i haven sammen og sludre. 

Der er mange dejlige ting. Mange små ting, men alligevel vigtigt vi gør der. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.