Chance for tvillinger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.910 visninger
21 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2024

Anonym trådstarter

Gravid med 4. Barn 5+0 

Er en 31 årige med 3 børn på henholdsvis 11 år 12 år og en efternøler på 14 mdr. 

hvad er chancen for jeg venter tvillinger mon? Der er både tvillinger samt trillinger i min mands familie, og har engang hørt, at jo ældre man er, jo højere (1,74) cm. Samt jo flere børn man har skulle øge risikoen? Om det passer aner jeg ikke? 

Men det har fået mig til at tænke.. og i såfald, mærkede nogen af jer der har fået tvillinger graviditeten anderledes? Altså om i fornemmede det, inden i vidste det? 

Uanset om det er tvilling/trilling eller en enkelt, så er baby(erne) ønsket

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2024

Anonym

Der er 8 sæt tvillinger i min familie og 2 sæt trillinger. Jeg har været gravid 5 gange og der har alle gange kun været en

Anmeld Citér

2. oktober 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Det er sandt at jo ældre man er, des højere er risikoen/chancen. Højere referer her til risiko/chance og har ikke noget med din højde at gøre. Det med alder skal i øvrigt korrigeres for kunstig befrugtelse, hvis du blot kigger på statistikker.

Jeg tror, at procentsatsen hedder 5%, hvis der er tveæggede i lige linje (måske tæller søskende med også?).

Anmeld Citér

2. oktober 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Det er sandt at jo ældre man er, des højere er risikoen/chancen. Højere referer her til risiko/chance og har ikke noget med din højde at gøre. Det med alder skal i øvrigt korrigeres for kunstig befrugtelse, hvis du blot kigger på statistikker.

Jeg tror, at procentsatsen hedder 5%, hvis der er tveæggede i lige linje (måske tæller søskende med også?).

Nej jeg tror du misforstår mig ved nemlig godt at chancen/riskoen er højere (ikke min højde) med alderen men udover det, har jeg engang hørt at ens højde også kan have indflydelse (jo højere man er) 

Håber det gav bedre mening nu

Anmeld Citér

2. oktober 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er 8 sæt tvillinger i min familie og 2 sæt trillinger. Jeg har været gravid 5 gange og der har alle gange kun været en

Okay, ja det sørme også mange sæt af både tvillinger/trillinger

Vi må se, tænker ikke jeg venter flere, det var bare en tanke, nu må vi jo se

Anmeld Citér

2. oktober 2024

Panther

Anonym skriver:

Nej jeg tror du misforstår mig ved nemlig godt at chancen/riskoen er højere (ikke min højde) med alderen men udover det, har jeg engang hørt at ens højde også kan have indflydelse (jo højere man er) 

Håber det gav bedre mening nu

Ja ok det giver bedre mening Har aldrig hørt noget med højden og ved kun det andet fordi jeg slog statistikken op, da jeg var gravid første gang. Far har tvillinger i familien (og  vi ville helst selv undgå det).

Anmeld Citér

2. oktober 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92

At der er tvillinger i din mands familie eller din mand er tvilling, påvirker ikke sandsynligheden for tvillinger. Det er moderens krop der er afgørende for om det bliver tvillinger, om moderen har tilbøjelighed til at frigive to æg

Men det er at spændende hvor mange der gemmer sig der inde

Anmeld Citér

2. oktober 2024

Anonym trådstarter

Kis92 skriver:

At der er tvillinger i din mands familie eller din mand er tvilling, påvirker ikke sandsynligheden for tvillinger. Det er moderens krop der er afgørende for om det bliver tvillinger, om moderen har tilbøjelighed til at frigive to æg

Nå jamen så blev jeg da lidt klogere Det vidste jeg nemlig ikke. Vi må se, tak for svar

Anmeld Citér

2. oktober 2024

Panther

Kis92 skriver:

Er du sikker på det? Nedenstående var noget af det første der poppede op, men jeg er ret sikker på, jeg søgte mig frem til, at generne kan passere på begge sider - hos faderen er det jo bare ikke et “aktivt” gen.

https://min-mave.dk/artikel/gravid/tvillinger-eller-flere/hvem-far-tvillinger.html

Anmeld Citér

2. oktober 2024

Kis92

Profilbillede for Kis92

Er du sikker på det? Nedenstående var noget af det første der poppede op, men jeg er ret sikker på, jeg søgte mig frem til, at generne kan passere på begge sider - hos faderen er det jo bare ikke et “aktivt” gen.

https://min-mave.dk/artikel/gravid/tvillinger-eller-flere/hvem-far-tvillinger.html

Den artikel du henviser til, bekræfter det jeg skriver.  At det er hos kvindens siden af familien der skal være tvillinger, for at der er en større risiko/chance.

Hvis trådstarter får/har piger vil de have en lidt større risiko/chance for tvillinger, når de får børn. Men trådstarter har ingen arvelighed på grund af hendes mand.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.