Husleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Med din indkomst får du højst sandsynligt boligstøtte. På borger.dk kan du lave en cirka beregning på hvor meget du er berettiget til. 
derudover får du nok også forhøjet børnetilskud som er omkring 1600 udover børne-unge tilskud. Jeg mener dog at du selv skal søge om det, da det vidst nok ikke kommer automatisk. 
Du kan også søge om friplads til institution. Her vil du enten helt slippe for at betale for institution eller betale er mindre beløb end hvad du hidtil har betalt. 
Rinf til udbetaling Danmark - de kan sikkert bedre svarer på alle spørgsmål omkring børnetilskud og friplads. 

mht. lejlighed skal du læse om reglerne for fleksibel udlejning i din kommune. Hvor jeg bor, er reglen at fraskilte med børn der arbejder i kommunen kan få hjælp til lejlighed ved fx at komme foran på ventelister til nogle lejligheder. Men det er forskelligt fra kommune til kommune hvad reglerne er for at opfylder kriterierne omkring fleksibel udlejning. 

held of Lykke med det hele

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2024

Anonym

Nej, kommunen hjælper dig ikke med at finde en lejlighed ☺️

Anmeld Citér

26. september 2024

Hejdu

Du kan i nogle tilfælde søge kommunen om et indskudslån, hvis du flytter i et alment lejemål. Det er et lån, som skal betales tilbage. 

Man kan også i helt særlige situationer søge om at få MIDLERTIDIG hjælp til betaling af husleje. 

Om du opfylder betingelserne for indskudslån og midlertidig betaling af husleje, ved jeg ikke. Midlertidig husleje tror jeg kun er, hvis man har børn, er på kanten af at blive sat ud af lejemålet og kommunen ikke har mulighed for at hjælpe med alternativ midlertidig genhusning (og her kan man ikke være kræsen). Ring til kommunen og spørg dem, hvilke muligheder der er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.