Anonym skriver:
Min mand og jeg skal evt. skilles, og jeg bliver i lejligheden sammen med vores barn. Synes dog huslejen er dyrt, så skal flytte på et tidspunkt, nogen der ved om kommunen kan hjælpe med det?
Jeg bor i en af de store byer, og her er lejligheden på 10.200 uden strøm, og får udbetalt efter SKAT lidt over 14.000 kr.
Jeg tænker det økonomiske nok skal gå på den ene eller anden måde, men sh!t er også mega bekymret.
Hej med dig
Du må starte med at lægge et så præcist budget som muligt. Her vil du formentlig se, at de samlede faste udgifter vil overstige din indtægt på 14.000 kr. med en hel del, når din husleje er så høj.
Det er formentlig urealistisk at leve med et barn for 3500 kroner … fordi du skal kunne betale mad, el, telefon/net/abonnementer, forsikringer, medlemskaber, fritidsaktiviteter, tøj og sko, ferier, daginstitution, transport, osv.
- Men du får muligvis boligstøtte, børnepenge, evt. friplads… det skal regnes med i budgetttet for at se, hvad der er holdbart.
Så … igang med lommeregner og excel-ark. Søg råd og vejledning når du går i stå - fx hos din kommune eller Mødrehjælpen. Held og lykke 
Anmeld
Citér