Husleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.900 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2024

Anonym trådstarter

Min mand og jeg skal evt. skilles, og jeg bliver i lejligheden sammen med vores barn. Synes dog huslejen er dyrt, så skal flytte på et tidspunkt, nogen der ved om kommunen kan hjælpe med det?

Jeg bor i en af de store byer, og her er lejligheden på 10.200 uden strøm, og får udbetalt efter SKAT lidt over 14.000 kr. 

Jeg tænker det økonomiske nok skal gå på den ene eller anden måde, men sh!t er også mega bekymret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2024

Orkide321

Anonym skriver:

Min mand og jeg skal evt. skilles, og jeg bliver i lejligheden sammen med vores barn. Synes dog huslejen er dyrt, så skal flytte på et tidspunkt, nogen der ved om kommunen kan hjælpe med det?

Jeg bor i en af de store byer, og her er lejligheden på 10.200 uden strøm, og får udbetalt efter SKAT lidt over 14.000 kr. 

Jeg tænker det økonomiske nok skal gå på den ene eller anden måde, men sh!t er også mega bekymret. 

Kan du ikke søge boligstøtte? 

Anmeld Citér

24. september 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Hvorfor skulle kommunen kunne hjælpe? Men som udgangspunkt bør man max betale 50% af min udbetalte indkomst i husleje.

Anmeld Citér

24. september 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg synes det lyder ret usandsynligt at du kan blive boende, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gammel barnet er, men der er jo også institution, som du selv siger el (vand og varme ?) mad, uforudsete, telefon, internet osv 

Anmeld Citér

24. september 2024

Anonym

Panther skriver:

Hvorfor skulle kommunen kunne hjælpe? Men som udgangspunkt bør man max betale 50% af min udbetalte indkomst i husleje.

Tommelfingerreglen er Max 1/3 skal gå til husleje

Anmeld Citér

24. september 2024

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Tommelfingerreglen er Max 1/3 skal gå til husleje

Det er sandt at en gammel regel siger 1/3 til hus, 1/3 til andre udgifter og 1/3 til forbrug og opsparing, men det kommer til at være tæt på umuligt for hende i “en af de større byer” at finde bolig for under 4.700.

Anmeld Citér

24. september 2024

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg vil også sige den bolig er alt for dyr for dig Max 6500 kr i ren husleje vis du også skal kunne få mad på bordet 

Anmeld Citér

24. september 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

I dit beløb efter skat har du der regnet boligstøtte, børnebidrag mm ind?

Jeg synes helt sikker du skal overveje snarest muligt at finde noget andet at bo i, det lyder som et meget lille rådighedsbeløb at have tilbage, hvor der endda skal betales el fra.

Anmeld Citér

25. september 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Hej med dig

Du må starte med at lægge et så præcist budget som muligt. Her vil du formentlig se, at de samlede faste udgifter vil overstige din indtægt på 14.000 kr. med en hel del, når din husleje er så høj.

Det er formentlig urealistisk at leve med et barn for 3500 kroner … fordi du skal kunne betale mad, el, telefon/net/abonnementer, forsikringer, medlemskaber, fritidsaktiviteter, tøj og sko, ferier, daginstitution, transport, osv.

- Men du får muligvis boligstøtte, børnepenge, evt. friplads… det skal regnes med i budgetttet for at se, hvad der er holdbart.

Så … igang med lommeregner og excel-ark. Søg råd og vejledning når du går i stå - fx hos din kommune eller Mødrehjælpen. Held og lykke

Anmeld Citér

25. september 2024

drabo

Profilbillede for drabo

Lyder som en dyr husleje med din indkomst

Men ting du skal undersøge have styr på i forhold til budget.

Først hvordan bliver jeres samværsordning (det har indvirkning på ting som f.eks. børnebidrag fra din kommende eksmand)

Kan du få hel eller delvist friplads?

Hvad kan du få i boligstøtte (her kommer ting som størrelse på lejlighed ind i billedet)

Hvad får du præcist i børnebidrag fra far, børneungeydelse (børnepenge), tilskud til enlige forsørgere - med så lille en indtægt vil disse nok udgøre et betydeligt bidrag til din økonomi.

Og som andre skriver - sørg for at begynde allerede nu at søge ny bolig - bliv skrevet op i boligforeninger (hvis du ikke allerede er) - hvis i har været gode lejere har din nuværende udlejer måske også billigere boliger du kan spørge ind til osv.

Men mødrehjælpen kan hjælpe - se f.eks. oversigten her over muligheder https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/viden-og-raad/overblik-okonomisk-stotte-til-foraeldre-raadgivning/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.