Gå i fødsel uden tegn på fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2024

Qwerty1234

Jeg fødte 39+3 anden gang, og havde ingen tegn på fødsel udover plukveer (som du selv også beskriver, at maven spænder op). Jeg var endda i tvivl stadig, da de rigtige veer kom. Så jeg synes heller ikke det var noget anderledes end de gener man gik rundt med i forvejen. 
Håber det snart sker for dig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2024

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg havde også kun opspændinger i maven, som jeg tolkede som plukkeveer, op til min fødsel. 

Vandet gik om aftenen i uge 39 uden nogen forvarsel overhovedet. Så der kan hurtigt ske noget. 

Anmeld Citér

20. september 2024

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg blev sat i gang første gang da jeg var gået langt over termin.

Ved anden fødsel havde jeg mange gange noget der virkede som rigtige, regelmæssige veer, men så gik det i stå igen efter nogle timer. Jeg gik selv rigtigt i fødsel nogle timer inden vi havde tid til igangsættelse 12 dage over termin.

Tredje gang gik jeg igen til 12 dage over termin. Dagen før fødslen var jeg til overtidsvurdering, og her var livmoderhalsen helt intakt og umoden. Jeg troede derfor at jeg skulle sættes i gang igen to dage senere. Dagen efter scanning var der absolut ingen tegn på at noget skulle ske. Men så pludselig ud af det blå fik jeg veer om aftenen og fødte morgenen efter. 

Anmeld Citér

21. september 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Vel ikke over en måned jeg har tilbage, når man skal sættes igang senest den 41+5. Så er det vil nærmere højst 2,5 uge. Så der burde vel snart ske noget, så jeg ikke skal sættes i gang.

Du har da helt ret - jeg fik læst forkert. Jeg gik til 42+2 før de snuppede vandet, fordi baby og jeg begge to havde det ganske fint.

Anmeld Citér

21. september 2024

Anonym trådstarter

En fødsel tager (heldigvis) ikke 14 dage, så der behøver ikke “snart” ske noget, men det skal nok komme. Reglen med 41+5 er jo noget vi selv har lavet, selvfølgelig ud fra sikkerhedshensyn og erfaring, men baby har ikke læst samme bog. 

Nogle gange tænker jeg, at det er en ulempe at få en terminsDATO, når perioden er hele 5 uger (og baby ikke altid holder sig til dem heller). 

Selvfølgelig ved godt fødslen ikke tager 14 dage. Det er selve den periode hvor kroppen modnes, jeg spørger ind til.
Dem jeg kender som er nået at gå helt til deres terminsdato, siger at de har kunne mærke kroppen gøre sig klar til fødslen fra omkring uge 35-37. Så når det for dem tager omkring en måned, hvor de kan mærke kroppen modnes, bliver jeg selvfølgelig utålmodig når jeg er i uge 40 og ikke mærker noget. Og hvis der stadig kan gå over en måned endnu, vil jeg være i uge 45. Derfor vil jeg gerne høre om andre pludselig er gået i fødsel uden tegn eller om det er forventeligt at man går i 3-5 uger, hvor man kan mærke kroppen modnes.

Jeg vil helst undgå igangsættelse, men jeg har fået at vide, at den 8. oktober skal jeg sættes i gang for der er jeg 41+5.
Med al den fokus der har været det sidste års tid med dem som har mistet deres børn, fordi de når at gå ind i uge 43, tror jeg ikke fødeafdelingerne tør tage nogle chancer. Især det hospital jeg skal føde på, har fået kritik over at se lader gravide gå for længe. 

Anmeld Citér

21. september 2024

Anonym

Begge mine fødsler er startet ud af det blå. Med nummer 2 havde vi gæster, da jeg var 40+1. Ingen tegn på  begyndende fødsel overhovedet. Dagen efter vågner jeg med regelmæssig veer, og 5 timer efter havde jeg født. 

Anmeld Citér

21. september 2024

Anonym

Du kan ikke sammenligne andres tegn på fødsel eller noget med dig selv. Baby kommer når baby kommer, nogen mærker tegn og andre gør ikke. Jeg har prøvet begge dele

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.