En fødsel tager (heldigvis) ikke 14 dage, så der behøver ikke “snart” ske noget, men det skal nok komme. Reglen med 41+5 er jo noget vi selv har lavet, selvfølgelig ud fra sikkerhedshensyn og erfaring, men baby har ikke læst samme bog.
Nogle gange tænker jeg, at det er en ulempe at få en terminsDATO, når perioden er hele 5 uger (og baby ikke altid holder sig til dem heller).
Selvfølgelig ved godt fødslen ikke tager 14 dage. Det er selve den periode hvor kroppen modnes, jeg spørger ind til.
Dem jeg kender som er nået at gå helt til deres terminsdato, siger at de har kunne mærke kroppen gøre sig klar til fødslen fra omkring uge 35-37. Så når det for dem tager omkring en måned, hvor de kan mærke kroppen modnes, bliver jeg selvfølgelig utålmodig når jeg er i uge 40 og ikke mærker noget. Og hvis der stadig kan gå over en måned endnu, vil jeg være i uge 45.
Derfor vil jeg gerne høre om andre pludselig er gået i fødsel uden tegn eller om det er forventeligt at man går i 3-5 uger, hvor man kan mærke kroppen modnes.
Jeg vil helst undgå igangsættelse, men jeg har fået at vide, at den 8. oktober skal jeg sættes i gang for der er jeg 41+5.
Med al den fokus der har været det sidste års tid med dem som har mistet deres børn, fordi de når at gå ind i uge 43, tror jeg ikke fødeafdelingerne tør tage nogle chancer. Især det hospital jeg skal føde på, har fået kritik over at se lader gravide gå for længe.
Anmeld
Citér