Gå i fødsel uden tegn på fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.692 visninger
16 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2024

Anonym trådstarter

Jeg er 39+1 og jeg synes slet ikke min krop viser tegn på at den snart skal føde - i hvert fald ikke som jeg ellers hører andre kvinder fortælle at de mærker i ugerne inden deres fødsel. Jeg har hverken oplevet tegnblødning, slimprop, kraftige plukkeveer eller smerter i kønsbenet osv.. Det eneste jeg måske oplever er at jeg ikke har forstoppelse mere og nemt kan komme af med afføringen, men jeg vil dog ikke kalde det diarré. Og så oplever jeg oftere at min mave bliver hård og stram samt jeg bliver meget forpustet, når jeg bevæger mig, spiser eller lillefisen sparker og bokser rundt inde i maven.

Er der nogen som har født uden igangsættelse og som heller ikke oplevede tegn på at fødslen i tiden op til?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna

Du har stadig 3 uger tilbage af selve terminsperioden, så meget kan ske. Giv det tid, din baby skal nok komme, når den er klar. 

Selvom man tæller dagene den sidste tid.

Anmeld Citér

20. september 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Når din mave bliver hård og stram, er det formentlig plukveer, så din krop er formentlig ved at gøre klar. Jeg havde ingen gener de sidste uger med den første, og fødte 41+6, så du kan jo have over en måned tilbage og meget kan ske. Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

20. september 2024

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

I begge mine graviditeter har der ikke været tegn 

Den sidste sagde min mor samme dag, du ligner ikke en der går i fødsel så vi snupper et par dage i Tyskland 2 timer senere får jeg veer og de skal komme tilbage og passe vores søn

Så ja

Anmeld Citér

20. september 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg havde ingen tegn med min store pige og skulle egentlig op og sættes igang da hun havde været lidt stille.

Stod op og spiste morgenmad med min søn og mor, og bare hyggede og så tøffede jeg lige så stille til hospitalet, da jeg kom op 40+0 kl 8 på hospitalet bliver der kørt en strimmel og vi taler om muligheder for igangsættelse osv. kl 8.50 skal jeg tjekkes ift om de kan tage vandet, idet jeg ligger mig går vandet, da er jeg 6 cm åben og har intet mærket. Omkring kl 9.10 får jeg en fødestue og veerne begynder lige så stille. Kl 9.23 starter presse veerne og kl 9.26  er min datter født.  

Håber du får en fantastisk fødsel

Anmeld Citér

20. september 2024

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Du har stadig 3 uger tilbage af selve terminsperioden, så meget kan ske. Giv det tid, din baby skal nok komme, når den er klar. 

Selvom man tæller dagene den sidste tid.

Puha håber godt godt nok ikke jeg skal gå så længe over tid.   Graviditeten er efterhånden så belastende så har tabt 3 kg de sidste to uger fordi jeg kaster op hele tiden og får virkelig ingen søvn eller hvile.

Anmeld Citér

20. september 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Når din mave bliver hård og stram, er det formentlig plukveer, så din krop er formentlig ved at gøre klar. Jeg havde ingen gener de sidste uger med den første, og fødte 41+6, så du kan jo have over en måned tilbage og meget kan ske. Held og lykke med det hele

Vel ikke over en måned jeg har tilbage, når man skal sættes igang senest den 41+5. Så er det vil nærmere højst 2,5 uge. Så der burde vel snart ske noget, så jeg ikke skal sættes i gang.

Anmeld Citér

20. september 2024

Anonym

Tre fødsler her. 

Alle gange er veerne kommet ud af det blå. Har aldrig oplevet optakt eller andre ting. 

Den ene gang sad jeg og drak kaffe hos svigerforældrene (41+4) "der sker ingenting. Alt er roligt". 2t senere kom den første ve. 

Tiden omkring termin kan føles uendelig lang

Anmeld Citér

20. september 2024

Anonym

Der kan næsten gå tre uger endnu, jeg ville i hvert fald ikke stresse over det. Første gang fik jeg spontant i fødsel, mit vand gik uden varsel 4 uger før termin. 

Anden gang havde jeg optakt til fødsel i 5 uger og fødte en uge over termin

Anmeld Citér

20. september 2024

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Vel ikke over en måned jeg har tilbage, når man skal sættes igang senest den 41+5. Så er det vil nærmere højst 2,5 uge. Så der burde vel snart ske noget, så jeg ikke skal sættes i gang.

En fødsel tager (heldigvis) ikke 14 dage, så der behøver ikke “snart” ske noget, men det skal nok komme. Reglen med 41+5 er jo noget vi selv har lavet, selvfølgelig ud fra sikkerhedshensyn og erfaring, men baby har ikke læst samme bog. 

Nogle gange tænker jeg, at det er en ulempe at få en terminsDATO, når perioden er hele 5 uger (og baby ikke altid holder sig til dem heller). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.