Planlagt kejsersnit, Hvidovre Hospital

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2024

Anonym

Ved akut kejsersnit er der en øget risiko for at barnet har behov for lidt støtte til omstillingen udenfor maven eller der kræves mere fokus på mor (fordi kejsersnittet jo bliver lavet fordi der er noget med enten mor eller barn) og derfor er det rutine at barnet bliver undersøgt på børnebordet efter fødslen. 
Ved planlagt kejsersnit er alting mere roligt og der er som udgangspunkt ikke noget “galt” med mor eller barn og derfor kan der som regel laves hud mod hud når det er planlagt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2024

Anonym

MortilF skriver:

Hej

Jeg var i går til lægesamtale, hvor jeg blev anbefalet at få et planlagt kejsersnit med lillesøster. 

Jeg er egentlig ret afklaret med situationen. Dog ønsker jeg, at denne oplevelse bliver bedre end ved min første fødsel, der endte i akut kejsersnit.

Dengang fik jeg ikke lov se baby, da hun kom ud, jeg fik ikke lov til at se hende blive målt og vejet, ej heller at få hende op til mig lige efter fødslen Oplevelsen sidder stadig i mig.

Jeg har et kæmpe ønske om at få lillesøster op til mig med det samme, se hende blive målt og vejet mm. 

Er der nogle herinde der har fået eller skal have planlagt kejsersnit på Hvidovre Hospital, som vil fortælle om deres oplevelse?

Hvad skal man have med til mor og baby og hvad kan man låne? Jeg spurgte ind til det i går, men fik ikke et brugbart svar.

På forhånd tak

Jeg har fået tre planlagte kejsersnit på Hvidovre hospital 

& alt gik fint, så de kom op og ligge hos mig med det samme også målte og vejet de dem imens de lukket arret, så det var lidt begrænset hvad jeg kunne se der, men kunne da kigge tilbage og følge lidt med. 

Man må godt ha’ sin telefon med og evt få sin mand/mor til at tag en masse billeder og ellers kan man som regel os få en af dem på operationsstuen til at tag billeder fra din egen telefon 

Du skal pakke som hvis du skulle føde normalt, der er jo bleer og dyner til låns deroppe men ellers alt andet

Mobil, lader, ammepude, dyne til hjemturen, tøj og behageligt løst tøj til dig og hvad du ellers tænker du har brug for imens i er der❤️ 

Jeg fik smertestillende, bind, stof trusser, mad osv fra hospitalet.

Anmeld Citér

12. september 2024

Anonym

Da jeg fik kejsersnit spurgte personalet, om jeg ville have baby op. Men forestil dig, at du ligger der bedøvet i nederste del af kroppen, der er et klæde hængende foran hovedet, så man selvfølgelig ikke kan se, de åbner en og begge arme ligger ud til siden koblet til drops osv. Jeg kunne ikke lige overskue, hvor baby skulle ligge uden jeg helt havde mine arme til at holde hende + det klæde var ligesom i vejen ret tæt på mit ansigt. Så jeg sagde nej og lod far holde hende i stedet helt tæt på mig, så jeg kunne kigge og tale til hende. Det var også far, der gik med ud til undersøgelsen af baby. Da jeg blev koblet af alt det der, så fik jeg selvfølgelig baby op til mig. 

Anmeld Citér

12. september 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Der står jo netop at hvis du og baby har det godt får du baby op til dig fordi de vægter det højt. Men er du eller baby dårlig er de selvf nødt til at prioritere at hjælpe først. Det er ikke for at snyde nogen eller fratage mor og barn det første rigtige møde, men fordi der kan være behov for at hjælpe enten mor eller barn. Men som jeg læser det er det at foretrække at der er hud mod hud for mor og barn. 

De sagde, det var fordi jeg frøs lidt, hvilket jeg ærlig talt synes er en virkelig dårlig årsag.

Og jeg ved godt, at de ikke nødvendigvis ønsker at fratage mig muligheden, men det gjorde de. Og jeg vil personligt være dybt ulykkelig, hvis det skulle blive tilfældet igen. 

Anmeld Citér

12. september 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Jeg har fået tre planlagte kejsersnit på Hvidovre hospital 

& alt gik fint, så de kom op og ligge hos mig med det samme også målte og vejet de dem imens de lukket arret, så det var lidt begrænset hvad jeg kunne se der, men kunne da kigge tilbage og følge lidt med. 

Man må godt ha’ sin telefon med og evt få sin mand/mor til at tag en masse billeder og ellers kan man som regel os få en af dem på operationsstuen til at tag billeder fra din egen telefon 

Du skal pakke som hvis du skulle føde normalt, der er jo bleer og dyner til låns deroppe men ellers alt andet

Mobil, lader, ammepude, dyne til hjemturen, tøj og behageligt løst tøj til dig og hvad du ellers tænker du har brug for imens i er der❤️ 

Jeg fik smertestillende, bind, stof trusser, mad osv fra hospitalet.

Tusind tak for svar  

Anmeld Citér

13. september 2024

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg har fået pks på Hvidovre for et par måneder siden. Man kan godt få baby op til sig med det samme Far hjælper med at holde da det kan være lidt svært fra den position

Jeg bad om at børneundersøgelsen blev lavet på opvågningen. Ingen problemer

Husk højtaljet tøj/undertøj. Jeg brugte meget mine graviditets leggins 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.