Planlagt kejsersnit, Hvidovre Hospital

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. september 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Hej

Jeg var i går til lægesamtale, hvor jeg blev anbefalet at få et planlagt kejsersnit med lillesøster. 

Jeg er egentlig ret afklaret med situationen. Dog ønsker jeg, at denne oplevelse bliver bedre end ved min første fødsel, der endte i akut kejsersnit.

Dengang fik jeg ikke lov se baby, da hun kom ud, jeg fik ikke lov til at se hende blive målt og vejet, ej heller at få hende op til mig lige efter fødslen Oplevelsen sidder stadig i mig.

Jeg har et kæmpe ønske om at få lillesøster op til mig med det samme, se hende blive målt og vejet mm. 

Er der nogle herinde der har fået eller skal have planlagt kejsersnit på Hvidovre Hospital, som vil fortælle om deres oplevelse?

Hvad skal man have med til mor og baby og hvad kan man låne? Jeg spurgte ind til det i går, men fik ikke et brugbart svar.

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2024

Anonym

MortilF skriver:

Hej

Jeg var i går til lægesamtale, hvor jeg blev anbefalet at få et planlagt kejsersnit med lillesøster. 

Jeg er egentlig ret afklaret med situationen. Dog ønsker jeg, at denne oplevelse bliver bedre end ved min første fødsel, der endte i akut kejsersnit.

Dengang fik jeg ikke lov se baby, da hun kom ud, jeg fik ikke lov til at se hende blive målt og vejet, ej heller at få hende op til mig lige efter fødslen Oplevelsen sidder stadig i mig.

Jeg har et kæmpe ønske om at få lillesøster op til mig med det samme, se hende blive målt og vejet mm. 

Er der nogle herinde der har fået eller skal have planlagt kejsersnit på Hvidovre Hospital, som vil fortælle om deres oplevelse?

Hvad skal man have med til mor og baby og hvad kan man låne? Jeg spurgte ind til det i går, men fik ikke et brugbart svar.

På forhånd tak

Tror du ikk det er nemmest at spørge på hospitalet om hvordan det forløber ift at se baby og få hende op til dig med det samme? De kan nok bedre give dig et klart svar og i hverfald få det skrevet i din journal at det betyder meget for dig.

Hvad du skal ha med er jo en smagssag. Rart tøj, ammebh/top. en eller to slå om body og en hue til baby, snacks til dig. Måske en ammepude hvis du er til det.  Men Det afhænger nok også lidt af hvor længe du skal være der. Og ellers er der måske en partner eller medforædre der kan drible hjem og hente det I mangler. 

Anmeld Citér

11. september 2024

MortilF+V

Anonym skriver:

Tror du ikk det er nemmest at spørge på hospitalet om hvordan det forløber ift at se baby og få hende op til dig med det samme? De kan nok bedre give dig et klart svar og i hverfald få det skrevet i din journal at det betyder meget for dig.

Hvad du skal ha med er jo en smagssag. Rart tøj, ammebh/top. en eller to slå om body og en hue til baby, snacks til dig. Måske en ammepude hvis du er til det.  Men Det afhænger nok også lidt af hvor længe du skal være der. Og ellers er der måske en partner eller medforædre der kan drible hjem og hente det I mangler. 

Jeg spurgte dem både, da jeg snakkede med lægen efter 20 ugers scanning og igen i går. Uden at få et brugbart svar. Jeg fik kun et papir hvor de basale ting, som faste, tyggegummi og at fjerne behåring inden stod. Intet andet. Derfor tænkte jeg at spørge herinde, hvis nu en eller flere har stået eller står i samme situation.

Anmeld Citér

11. september 2024

Anonym

Der står en masse på Hvidovres hjemmeside omkring planlagt kejsersnit. Du kan godt få hud mod hud kejsersnit når det er et planlagt kejsersnit og så synes jeg at du skal skrive i din fødeplan at det er vigtigt for dig at kunne se børneundersøgelse (når de bliver målt og vejet) så at du gerne vil have at de først gør det på opvågningen hvis det er muligt og at de ellers sørger for at du kan se det på operationsstuen. 

Anmeld Citér

11. september 2024

Anonym

MortilF skriver:

Hej

På forhånd tak

Mit færste kejsersnit var også akut og jeg fik ikke set min baby før flere rimer senere. Men det planlagte kejsersnit var helt anderledes. Jeg fik baby op til mig som det første og jeg kom med det samme ned på barselsgangen med baby. Men min baby fik sp åndedrætsbesvær, så vi endte med at blive adskilte desværre. For jeg skulle op på benene efter kejsersnit og det er altid svært for mig. Men sygeplejerskerne sagde at jeg godt måtte sove på neo sammen med min baby - det måtte jeg ikke da der var akut kejsersnit. Jeg besvimede dog flere gange og det gjorde det svært at være nybagt mor. Så hvis min krop havde haft det bedre og der var bedre samarbejde mellem barselsgangen og neonatal så havde hele forløbet været anderledes for mig. Men sidst jeg læste arbejder de på at forbedre vilkårene så man ikke bliver adskilt når man er i min situation. Jeg havde brug for hjælp til toiletbesøg og at hente mad. Jeg tænker du skal regne med at det bliver noget helt andet! Og du får din baby i favnen og de fleste reagerer bedre på kejsersnit end mig! Der er jo nogle babyer der er skidt tilpas efter kejsersnit, men du får lov til at være sammen med din baby. Jeg fødte i Jylland forresten. 

Anmeld Citér

11. september 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

I dette link står blandt andet: 

Hvis du og dit barn har det godt, kan du få barnet op til dig lige efter fødslen, så I kan ligge hud mod hud, og barnet kan søge dit bryst. I nogle tilfælde skal barnet undersøges og måske have hjælp til vejrtrækningen, før du kan få det op til dig. Barnet kan også ligge hud mod hud hos din partner eller ledsager.
At ligge hud mod hud er vigtigt for at få en god start på amningen, da hudkontakten stimulerer de hormoner, som starter din produktion af mælk. Kontakten sikrer også, at barnet har en stabil kropstemperatur, et højere blodsukker, stabil hjerterytme og rolig vejrtrækning.

Du skal sørge for at medbringe tandbørste og andre toiletsager, hjemmesko, behageligt tøj og eventuelt en badekåbe. Medbring desuden egen babydyne og tøj til den nyfødte.
Vi anbefaler også, at du tager tyggegummi med, da det hjælper med at holde maven i gang efter operationen.

Du kan læse mere her: https://www.hvidovrehospital.dk/undersoegelse-og-behandling/find-undersoegelse-og-behandling/Sider/Kejsersnit---planlagt-24857.aspx

Anmeld Citér

11. september 2024

MortilF+V

Minime2018 skriver:

I dette link står blandt andet: 

Hvis du og dit barn har det godt, kan du få barnet op til dig lige efter fødslen, så I kan ligge hud mod hud, og barnet kan søge dit bryst. I nogle tilfælde skal barnet undersøges og måske have hjælp til vejrtrækningen, før du kan få det op til dig. Barnet kan også ligge hud mod hud hos din partner eller ledsager.
At ligge hud mod hud er vigtigt for at få en god start på amningen, da hudkontakten stimulerer de hormoner, som starter din produktion af mælk. Kontakten sikrer også, at barnet har en stabil kropstemperatur, et højere blodsukker, stabil hjerterytme og rolig vejrtrækning.

Du skal sørge for at medbringe tandbørste og andre toiletsager, hjemmesko, behageligt tøj og eventuelt en badekåbe. Medbring desuden egen babydyne og tøj til den nyfødte.
Vi anbefaler også, at du tager tyggegummi med, da det hjælper med at holde maven i gang efter operationen.

Du kan læse mere her: https://www.hvidovrehospital.dk/undersoegelse-og-behandling/find-undersoegelse-og-behandling/Sider/Kejsersnit---planlagt-24857.aspx

Tak.

Jeg ved godt at baby ellers kan ligge hos far, hvilket vores første gjorde og nøj hvor følte jeg mig snydt og ked af det. Derfor ønsker jeg,  for alt i verden, at kunne få lillesøster op til mig

Anmeld Citér

11. september 2024

Anonym

Der står jo netop at hvis du og baby har det godt får du baby op til dig fordi de vægter det højt. Men er du eller baby dårlig er de selvf nødt til at prioritere at hjælpe først. Det er ikke for at snyde nogen eller fratage mor og barn det første rigtige møde, men fordi der kan være behov for at hjælpe enten mor eller barn. Men som jeg læser det er det at foretrække at der er hud mod hud for mor og barn. 

Anmeld Citér

11. september 2024

Anonym

Anonym skriver:

Der står jo netop at hvis du og baby har det godt får du baby op til dig fordi de vægter det højt. Men er du eller baby dårlig er de selvf nødt til at prioritere at hjælpe først. Det er ikke for at snyde nogen eller fratage mor og barn det første rigtige møde, men fordi der kan være behov for at hjælpe enten mor eller barn. Men som jeg læser det er det at foretrække at der er hud mod hud for mor og barn. 

Det tror jeg godt at TS ved men derfor kan man sagtens føle sig snydt. Snydt af omstændighederne, sin krop osv. fordi det slet ikke var det man havde regnet med eller ønsket. Det er en stor sorg for mange at misse det første møde og det har ikke noget at man ikke er enig i at selvfølgelig skal mor og barn være ok før det kan lade sig gøre. Jeg vil bare virkelig anbefale at hvis man kommer ud for at blive adskilt efter fødslen så tager man sig en stund på barselsgangen hvor man “starter forfra” og lægger baby på brystet hos mor som man ville gøre direkte efter fødslen og så bruger et par timer på at møde hinanden rigtig der og starte forfra med amning osv. Det er ikke helt det samme men det er rigtig godt givet ud både for tilknytning, amning og for at lande efter adskillelsen. 

Anmeld Citér

11. september 2024

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
MortilF skriver:

Hej

På forhånd tak

Jeg har ikke erfaring at give dig. 

men håber det ok jeg skriver. Jeg har ikke genskab til igangsættelse med piller mm og ej heller AKS i det hele taget, hverken akut eller PKS. Men hvad er forskel på AKS og PKS? 
hvorfor kan man få sit barn op til sig med det samme med PKS men ikke med AKS? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.