Jeg står lidt og overvejer skilsmisse. Jeg er mega bange for at min mand er narcissist. Men han har i hvert fald nok add. Der bonger han ud på alle punkter.
Områder der gør mig nervæs for om jeg bliver manipuleret med er:
kommunikation - han nægter at snakke om vores ægteskab og børn
selv-reflektion - han synes ikke der e noget galt med ham, så der er ingen grund til parterapi, for hans liv er godt
kritiserer - jeg tør ike længere at synge og lave mad for han har klaget over min sangstemme (den er heller ikke smuk, men normal) og han kommr sjældent til bordet når jeg har lavet mad og rører i maden som et lille barn med er skeptisk ansigt. Og mange andre områder. Han kan ikke finde ud af at støtte mig.
selv-rosende - han har virkelig brug for at jeg roser ham for alt også støvsugning og opvask og det spejl han satte op. Han er helt slået ud når jeg ikke siger at det var godt klaret
han giver sit allerbedste når jeg vil ud af forholdet og når jeg så stoler på ham igen så gør han noget dumt feks at bruge alle vores penge på gaming eller drikker sig fuld og siger så at det er mig der oversensitiv eller nu havde han virkelig gjort alt på mine præmisser. Så han tager ikke ansvar for sine handlinger
han er hidsig, men han er blevet bedre til at styre det
hader konflikter - siger bare ja til det jeg siger så han ikke skal forholde sig til det.
Med jævne mellemrum vil han skilles. Men sidste gang gik det op for mig at det virker som om han vil have at jeg skal blive ekstremt ked af det. Og så vende tilbage til ham. Men denne her gang var jeg bare almindelig høflig og efter nogle uger spurgte han om jeg stadig ville skilles - jeg ville ikke skilles jeg ville til parterapi. Og da jrg svarede at jeg ikke havde sagt jeg ville skilles, sagde han at det var mig der ville skilles og altså fik peget det mod mig selv. Og det er ikke første gang.
Der er rigtig megey mere. Han tænker først og fremmest på sig selv og bliver vred når ejg beuger penge på tøj og sko til børnene for han vil bruge dem på gaming. Jeg kæber kun tilbud men vi har mange børn. Han bruger hele dagen på gaming trods vi er i gang med renovering han vil ikke lave særlig meget så forventer jeg spartler og maler og ordner gaven og holder hus pg passer børn for han har ikke så meget overskud . Jrg har båret over med ham så han kunne blive diagnoseret men han vil ikke for der er ikke noget galt med ham.
så nu vil jeg faktisk gerne skilles, for jeg er bange for at han er narcissist og jeg er bange for at mine børn kommer til at få samme personligheds forstyrrelse. Men er jeg for sensitiv? Er det udiagnoseret add, og jeg skal give ham tid til at få en diagnose? Jeg føler mig helt uden kontrol og jeg synes det er uhyggeligt. Vi står midt i en renovering som jeg har tvunget igennem fordi han lovede mig den, vores familie kunne ikke fungere uden rummene blev delt op, men jeg tror nu mere at det er fordi min mand vil have tingene på hans måde. Han blev vred da jrg gav vores hjemmeboende børn hvert sit værelse, for så mistede han sit gamerrum, men skød skylden på at vi manglede et værelse til svigermor. Men det var nødvendigt for at ejg kunne få hverdagen til at hænge sammen for børnene som er sensitive og må trække sig. Jeg prøver at huske de positive ting. Og det er at når jeg ikke kan mere så prøver han at være den perfekte mand og far. Men jeg synes efterhånden atd er er frygtelig lidt positivt tilbage. Han fnyser af bærnene når de ikke passer ham og bliver fornærmet hvis de ikke kommer når han kalder og vil være sammen med dem. Men hvad hvis han er deprimeret og det er derfor livet er så tungt? Hvor længe skal jeg bære over med ham? Hvor mange chancer skal han have? Hvornår går det ud over børnenes ve og vel? Og hvad gør jeg så når børnene nægter at have tvungent samvær hos deres far? De kan lide ham om dagen, men ligeom mig selv stoler de ikke helt på ham. Jeg bygger bro indtil videre mellem ham og børnene og taler ham op når han er af sted på arbejde. Hvis min mand er narcissist er han så en rådden mand? Eller er det ligesom med andre diagnoser at man har gode og dårlige perioder? Jeg synes det er uhyggeligt at der dukker videoer op med narcissisme og jeg kan genkende så meget af det i mit forhold og i min mand. Men så tænker jeg om min mand ahr ret og jeg er for streng? Jeg vil gerne forene vores liv, men jeg føler slet ikke at ejg længere kan tænke fornuftigt og jeg føler selv at jeg er blevet for kontrollerende fordi ellers så sker der intet. Når jeg slipper kontrollen får jeg det bedre, men børnene det dårligere og egentlig også min mand. Så tager jeg kontrollen igen. Men det er jo heller ikke meningen. Jeg skammer mig over at jeg har tilladt mig selv at få børn med min mand når jeg læser hvad ejg skriver. Men jeg prøver også at tænke at min mand jo også har vist kærlige sider, men nu er det bare om det er manipulation fordi han ikke ville miste mig. Hvordan finder jeg hoved og hale i alt det her?