Voldsomt uvenner med kæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor bliver du så? Hvad ville du anbefale dine egne børn, hvis det var en af dem der levede i sådan et forhold? 

Jeg ville råde dem til at flygte med det samme.

Jeg er bare uheldig…jeg har ingen jeg kan gå til Ingen veninder der kan støtte mig eller familie…

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2024

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Har I børn?

Ja 2.

Anmeld Citér

8. september 2024

Anonym

Synes helt bestemt at du skal ringe til krisecenteret og modtage rådgivning. De kan helt sikkert hjælpe dig. Du kan ikke blive i dette

Anmeld Citér

8. september 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Ja 2.

Men det går jo ikke. Uanset hvor presset man er pga noget, så tyer man ikke til fysisk (eller psykisk) vold. Bare der du styrter ned for at købe en anden kage fordi han ikke kan lide den første viser at du gør alt alt for meget for at stille tilfreds. Det handler ikke om kagen, men om de andre ting. Fx love et vist antal gange sex om ugen osv. 

Som de andre skriver: få noget vejledning i krisecenter. 

Anmeld Citér

8. september 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det lyder unægteligt om en kæreste der er skrevet om herinde før, som har en ubehagelig og kontrollerende væremåde, som gerne taler dig ned for alt muligt - og som bliver sur fordi du gerne vil løbe dig en tur for dit eget mentale velvære, hvis jeg ikke tager helt fejl.

Det her er jo bare endnu et tilfælde af idioti i en eksalerende perlerække fra hans side som du på ingen måde skal ligge under for. Ja, man kan være krise pga sygdom hos forældre, men det er ikke carte blanche til at være en nar. Så selvfølgelig skal du ikke undskylde. Og den der bizarre aftale om sex kan jo passende blive afblæst samtidig.

Og hvis der er tale om en helt anden TS, så beklager forvirringen.

Anmeld Citér

8. september 2024

Anonym

Anonym skriver:

Nej, det er desværre ikke første gang, at han er sådan over for mig…..

Jeg læser det som du rigtig gerne vil ud af forholdet og ikke ved hvordan du skal gå. Det er også svært at tage sådan en beslutning! Men du må være stærk for dine børns skyld. Jeg læser at du ikke har noget netværk der kan hjælpe og det er helt sikkert grunden til at du bliver i et forhold der skader dig. Men du skal væk alligvel. Du arbejder vist som ssa, så du har en indtægt. Så du kan bede om et kommunalt lån til et indskud til en lejlighed eller du kan spare op til et indskud til en lejlighed. Du kan også tage på krisecenter. Men du skal væk derfra. Du skal ikke være bange for din egen partner ! Når du nu skal flytte kan du komme til at stirre dig blind på at du skal bo i noget tilsvarende det I bor i nu. Men smid den tanke væk! Find noget økonomisk i et trygt miljø. Børnene kan sikkert dele værelse eller også kan du dele værelse med det ene hvis det er hvert sit køn. Eller bo i en toværelses. Det skal være billigt. Som ssaer er du også sikret et arbejde så du kan jo bo hvor som helst og få arbejde, såhvis du bor i en dyr kommune så flyt til en billigere hvor du bedre kan klare dig økonomisk. Det svære er at tage beslutningen, når den er taget så er du nået mega langt! Dine børn vil takke dig for ikke at gå på nåle hver dag pga et svingende temperament. Når du får det bedre med dig selv får du venner igen. Det hele skal nok gå! Du er stærk du skal bare finde styrken igen!

Anmeld Citér

9. september 2024

Anonym

Anonym skriver:

Jeg læser det som du rigtig gerne vil ud af forholdet og ikke ved hvordan du skal gå. Det er også svært at tage sådan en beslutning! Men du må være stærk for dine børns skyld. Jeg læser at du ikke har noget netværk der kan hjælpe og det er helt sikkert grunden til at du bliver i et forhold der skader dig. Men du skal væk alligvel. Du arbejder vist som ssa, så du har en indtægt. Så du kan bede om et kommunalt lån til et indskud til en lejlighed eller du kan spare op til et indskud til en lejlighed. Du kan også tage på krisecenter. Men du skal væk derfra. Du skal ikke være bange for din egen partner ! Når du nu skal flytte kan du komme til at stirre dig blind på at du skal bo i noget tilsvarende det I bor i nu. Men smid den tanke væk! Find noget økonomisk i et trygt miljø. Børnene kan sikkert dele værelse eller også kan du dele værelse med det ene hvis det er hvert sit køn. Eller bo i en toværelses. Det skal være billigt. Som ssaer er du også sikret et arbejde så du kan jo bo hvor som helst og få arbejde, såhvis du bor i en dyr kommune så flyt til en billigere hvor du bedre kan klare dig økonomisk. Det svære er at tage beslutningen, når den er taget så er du nået mega langt! Dine børn vil takke dig for ikke at gå på nåle hver dag pga et svingende temperament. Når du får det bedre med dig selv får du venner igen. Det hele skal nok gå! Du er stærk du skal bare finde styrken igen!

Nå ja, hvis det er svært at få møbler med, så kan man virkelig klare sig med lidt når man skal. Mens man kommer på fode kan man klare sig med en madras på gulvet. Men der er ogsp mange som gerne hjælper og giver det de har ekstra. Børnene har virkelig bare brug for en glad, kærlig og omsorgsfuld mor og det tror jeg du hurtigt bliver igen når du har truffet beslutningen. Jeg tror røde kors har noget hvir de kan hjælpe dig end qt flytte. Og det er ok at flytte bag din partners ryg hvis det er nødvendigt. Dit ansvar er børnene og dig! Tro på dig selv. Søg numre på hjælpeorganisationer og så gør det! Find din frihed igen!

Anmeld Citér

9. september 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Hvorfor byder du dig selv den opførsel og behandling? Hvorfor tillader du at dine børn vokser op og ser jeres forhold som et forbillede og tror det er normalt at far er voldelig overfor mor og undertrykker hende? (Kan se du skriver han tidligere har været voldelig)
Det her handler ikke om kage eller om sorg. 

du skal væk NU. På krisecenter. Det kan godt være du ikke har nogle venner der kan hjælpe dig, men du har DIG SELV endnu. Det vil du ikke have i særlig lang tid længere hvis du bliver i det forhold. Tag dig selv og dine børn alvorligt. Kom væk. Du kan godt klare det.

Anmeld Citér

10. september 2024

Anonym

Hvordan går det med dig?

Anmeld Citér

13. september 2024

Anonym

DU SKAL VÆK!!! NU!!!

Det her er ikke normalt. Uanset hvordan man bearbejder sorg, så er det ikke normalt at true sin kone med en flaske. Kagen kan jo være et udtryk for, at han ikke har det godt... og så kan han sige pænt undskyld, når han lige har sundet sig og reflekteret over sig selv og situationen - det tænker jeg ikke er sket her...

Det er heller ikke normalt at presse sex ind midt i en konflikt! Og så kan man da godt forsøge at lave aftaler om sex, hvis det går dårligt... men i mine øjne kun i de situationer, hvor man måske har små børn og ikke når at se hinanden i øjnene og huske at elske hinanden. Ikke som en slags handelsvare, hvor man kan droppe din manglende lyst til fordel for hans aflad...

Sidst, så ser din svoger jo ned på dig på en ret så udtalt måde. Og din mand accepterer det - og bidrager derfor til, at det er okay.

FÅ FAT I ET KRISECENTER NU!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.