Har du haft, eller har du en depression?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

532 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. august 2024

Anonym trådstarter

Hvordan havde/har I det? 
Hvilke symptomer havde/har I? 

Jeg er sådan i tvivl med mig selv, for den ene dag kan jeg være i total mentalt underskud og ikke kan overskue noget som helst andet end at ligge i sengen og sove.
Den næste dag har jeg det godt nok igen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2024

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg har haft en depression.

Men der er stor forskel på hvordan det kommer til udtryk også alt efter hvor langt ‘nede’ man er.

Hvis du tænker du har en depression eller der er noget andet på færde, så synes jeg helt sikkert du skal tage kontakt til lægen.

Det behøver ikke være depression, men kan være andre ting, og det kan lægen hjælpe dig med at navigere i.

Anmeld Citér

22. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan havde/har I det? 
Hvilke symptomer havde/har I? 

Jeg er sådan i tvivl med mig selv, for den ene dag kan jeg være i total mentalt underskud og ikke kan overskue noget som helst andet end at ligge i sengen og sove.
Den næste dag har jeg det godt nok igen

Når du ikke kan overskue andet melder du dig så syg på arbejde? Eller kæmper du dig afsted?

Anmeld Citér

22. august 2024

Anonym

Har haft to svære depressioner og en lang (flere år) moderat depression. Har i nogle år fået antidepressiv medicin. 

Den første "bølge" kom i start tyverne. Der var en optakt og pludselig lukkede klappen ned. Lå i min seng i 7 dage. Kunne ikke passe mit arbejde. Kunne ikke varetage egen pleje, omsorg eller ernæring. Et sort hul, hvor jeg var tom for følelser og intet orkede. Heller ikke at sove. Lå bare og stirrede ind i en væg. 

I flere år har jeg været deprimeret af moderat grad. I denne periode havde jeg flere sygedage end ellers. Og fandt tit på undskyldninger for at gå tidligere fra arbejde. Jeg kunne godt i denne periode have periodiske selvmordstanker. Ting jeg før satte pris på, var mere eller mindre ligegyldigt. Dagene Kunne veksle mellem at være dårlige og rigtig dårlige. 

At være i en depressiv periode, foregår over længere tid. Og der kan gå lang tid før man, ved at tænke tilbage, kan sige "hov, der er noget galt her". 

Der er forskel på at have gode og dårlige dage og på at være i en periode hvor ting bøvler lidt for en og så have en depression. 

Min historie er lidt tungere. Har været tilknyttet psykiatrien og har nu en diagnose med i min rygsæk. Men efter 4års intens arbejde og behandling, er tågen ved at lette

Du skal have respekt for dig selv. Og uanset hvor kort eller længe du har følt dig trist, så skal du reagere. Enten ved at ændre ting i din hverdag eller tage fat i din læge og tag en snak

Anmeld Citér

22. august 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Man kan godt have gode dage selvom man er deprimeret. Hvad med at gå til lægen og få snakket med lægen om det? Jeg tænker ikke det er normalt at ligge i sengen en hel dag og være ked af det medmindre der selvfølgelig er opstået naturlig sorg som at have mistet nogle og den slags. 

Anmeld Citér

22. august 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når du ikke kan overskue andet melder du dig så syg på arbejde? Eller kæmper du dig afsted?

Jeg melder mig syg desværre Hvilket giver mig så dårlig samvittighed senere på dagen. Jeg er i et omsorgsfag så kan ikke overskue at yde den store omsorg og opmærksom for andre, når jeg ikke engang kan det for mig selv. 
Og jeg har haft alt for mange sygedage allerede. Der er ingen af mine kollegaer der ved, at det er psykisk og mentalt fravær. De tror det et fysisk sygdom

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.