Rebound eller den anden kvinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.235 visninger
16 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. august 2024

Anonym trådstarter

Jeg er havnet i en speciel situation efter, at jeg for en måned siden mødtes med en mand (vi har fælles bekendte, men dog ingen nære venner til fælles). Kort fortalt har vi været Facebook venner i årevis og skrevet sammen de sidste fem måneder, dog uden at der nogensinde har været en seksuel eller romantisk gnist imellem os. Vi mødtes på en café til et glas vin og det gik hverken værre eller bedre end at vi sov sammen den nat. Nu har vi set hinanden igennem en måneds tid, men jeg er begyndt at få fornemmelsen af, at der er noget der ikke stemmer. 

Han sagde den første aften, at han var ved at stoppe kontakten med en ekskæreste gennem 3 år, som han dog havde været romantisk involveret med EFTER at de var slået op. Han har bedyret, at han var single mens vi har set hinanden. Men nu er jeg pludselig blevet i tvivl om, om han er ærlig. Sagen er, at vi altid ses relativt spontant og altid hjemme hos en af os. Vi har aldrig været på en reel date. Han har snakket om, at vi burde gå ud at spise eller tage til koncert, men med undtagelse af den første aften, har vi aldrig gået ud sammen. 

Jeg er også forvirret over hans signaler, for han er meget sød, omsorgsfuld og interesseret NÅR vi er sammen, men derefter meget distanceret og kortfattet hvis vi skriver sammen. Jeg bliver i tvivl om, om han er typen, der enten lover guld og grønne skove for at få sex, eller om han bliver grebet af stemningen og så bagefter fortryder de ring han siger (altså om at gå på date eller om at han er blevet forelsket i mig).

Men jeg er også i tvivl om, han virkelig er single eller om hans mixede signaler og skift mellem at være varm og kold skyldes, at han faktisk har en kæreste. For den del gør en kæmpe forskel for mig. Der er forskel på om han er single, men ikke klar til noget nyt, om han bare ikke er romantisk Interesseret, men gerne vil sex eller om det er den tredje mulighed, at jeg simpelt er "den anden kvinde".

Jeg er blevet forelsket i ham, men den sidste mulighed, at jeg er en affære, kan og vil jeg ikke være I. Og det handler både om, at jeg ikke vil være med til at bedrage og såre nogen, men i lige så høj grad om, at jeg heller ikke selv vil såres, hvis jeg forelsker mig yderligere og han bare vil have spænding for derefter at gå tilbage til kæresten igen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2024

Anonym

Tror du skal lytte til din mavefornemmelse om at der er noget galt. På mig lyder det som at han kører dig lidt rundt i manegen. Jeg ville nok afslutte relationen da jeg kender hans type og de ændrer sig aldrig. Selvom det nok er svært. 

Anmeld Citér

22. august 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Uanset hvad forklaringen er, lyder relationen hverken tryg eller god, som en nyforelskede jo gerne skulle være på så tidligt et tidspunkt, hvis den skulle have gang på jord ind i et reelt forhold. Så lyt du bare til din mavefornemmelse uanset, den fortæller dig jo i hvert fald, at relationen ikke er sund og god og opfylder de behov du har. 

Anmeld Citér

22. august 2024

Anonym

Hvor gammel er han og hvornår gik de fra hinanden? Gik han fra hende? 

Anmeld Citér

22. august 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Ville nok lytte til mavefornemmelsen her. Tag eventuelt snakken med ham og dine bekymringer og se hvad han svarer. Uanset hvad kan du spørge sig selv om han opfylder det du har brug for i et forhold?

Anmeld Citér

22. august 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Vi kvinder er enormt gode til at analysere hver en bevægelse på en mand vi kan lide. 
dine observationer er berettiget, men det kan jo også være han er typen der ikke gider smse helt vildt fx. (Jeg ved da jeg er dybt upersonlig i sms’er og ser helst folk ringer ellers skal de ikke regne med mere end et kort svar).

Jeg tror det bedste du kan gøre, er at sætte dig med ham og se ham i øjnene, fortæl om de ting der undrer dig og hør hans svar. Fortæl ham du kan lide ham, og virkelig gerne vil ham, men at du har behov for han er klar i spyttet omkring hvor han står, og hvis han ikke vil et forhold og kan give dig hvad du ønsker dig af ham fx skal han melde det klart ud.

Den bedste metode er ofte at gå direkte til kilden og spørge, frem for at gisne og få input fra en masse udefra der ikke kender hverken dig eller ham. Vi kan jo gætte til evig tid

håber du får det svar du søger fra ham. 

Anmeld Citér

22. august 2024

IenFart

Profilbillede for IenFart
*.* skriver:

Vi kvinder er enormt gode til at analysere hver en bevægelse på en mand vi kan lide. 
dine observationer er berettiget, men det kan jo også være han er typen der ikke gider smse helt vildt fx. (Jeg ved da jeg er dybt upersonlig i sms’er og ser helst folk ringer ellers skal de ikke regne med mere end et kort svar).

Jeg tror det bedste du kan gøre, er at sætte dig med ham og se ham i øjnene, fortæl om de ting der undrer dig og hør hans svar. Fortæl ham du kan lide ham, og virkelig gerne vil ham, men at du har behov for han er klar i spyttet omkring hvor han står, og hvis han ikke vil et forhold og kan give dig hvad du ønsker dig af ham fx skal han melde det klart ud.

Den bedste metode er ofte at gå direkte til kilden og spørge, frem for at gisne og få input fra en masse udefra der ikke kender hverken dig eller ham. Vi kan jo gætte til evig tid

Fuldstændig enig i det du skriver om beskeder. Jeg er også typen som ikke orker lange eller følelsestunge udvekslinger via beskeder. Det er trættende og der kan gå alt mulig galt i tolkningen fordi man ikke kan se den andens udtryk.

Han kan lige så vel være fuld af løgn hvis han nu skrev lange og romatiske beskeder hele tiden. Det kan man simpelthen ikke vurdere noget ud fra. Det må være mavefornemmelsen når I er sammen som er det vigtigste.

Anmeld Citér

22. august 2024

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Enig med de andre svar du har fået. Det kan være svært for os at bedømme, men du har din mavefornemmelse at lytte til og hans reaktion på dine bekymringer, når I er sammen. Han kan jo også bare være en hat til det med sms'er. 

En anden tanke: du skriver, at I har fælles bekendte. Kan du gennem en af dem finde ud af, om han ser en el.?

Anmeld Citér

22. august 2024

Anonym trådstarter

I har egentlig ret. Jeg føler mig ikke tryg eller glad i relationen og det er som i skriver på et tidspunkt, hvor det stadig gerne skulle være rosenrødt. Og måske er det, som I også skriver, ligegyldigt, hvad hans bevæggrunde er, når han ikke giver mig, det jeg har brug for. 

Angående hvor gamle vi er så er vi 40 og 46, men jeg ved ikke hvornår han og ekskæresten gik fra hinanden. Mener at han siger, der er gået nogle måneder. 

Anmeld Citér

22. august 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Ja det har du ret i. Jeg var ellers altid ret kynisk, hvad angår det med at analysere på mænd i romantiske relationer, for jeg plejede at tænke, at hvis nogen er interesseret nok, så er man ikke i tvivl, for så gør de det, der skal til for at man kan have en god relation. Og så behøver man ikke at analysere noget. 

Men jeg er desværre meget forelsket og sidder nu og venter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.