Jeg er havnet i en speciel situation efter, at jeg for en måned siden mødtes med en mand (vi har fælles bekendte, men dog ingen nære venner til fælles). Kort fortalt har vi været Facebook venner i årevis og skrevet sammen de sidste fem måneder, dog uden at der nogensinde har været en seksuel eller romantisk gnist imellem os. Vi mødtes på en café til et glas vin og det gik hverken værre eller bedre end at vi sov sammen den nat. Nu har vi set hinanden igennem en måneds tid, men jeg er begyndt at få fornemmelsen af, at der er noget der ikke stemmer.
Han sagde den første aften, at han var ved at stoppe kontakten med en ekskæreste gennem 3 år, som han dog havde været romantisk involveret med EFTER at de var slået op. Han har bedyret, at han var single mens vi har set hinanden. Men nu er jeg pludselig blevet i tvivl om, om han er ærlig. Sagen er, at vi altid ses relativt spontant og altid hjemme hos en af os. Vi har aldrig været på en reel date. Han har snakket om, at vi burde gå ud at spise eller tage til koncert, men med undtagelse af den første aften, har vi aldrig gået ud sammen.
Jeg er også forvirret over hans signaler, for han er meget sød, omsorgsfuld og interesseret NÅR vi er sammen, men derefter meget distanceret og kortfattet hvis vi skriver sammen. Jeg bliver i tvivl om, om han er typen, der enten lover guld og grønne skove for at få sex, eller om han bliver grebet af stemningen og så bagefter fortryder de ring han siger (altså om at gå på date eller om at han er blevet forelsket i mig).
Men jeg er også i tvivl om, han virkelig er single eller om hans mixede signaler og skift mellem at være varm og kold skyldes, at han faktisk har en kæreste. For den del gør en kæmpe forskel for mig. Der er forskel på om han er single, men ikke klar til noget nyt, om han bare ikke er romantisk Interesseret, men gerne vil sex eller om det er den tredje mulighed, at jeg simpelt er "den anden kvinde".
Jeg er blevet forelsket i ham, men den sidste mulighed, at jeg er en affære, kan og vil jeg ikke være I. Og det handler både om, at jeg ikke vil være med til at bedrage og såre nogen, men i lige så høj grad om, at jeg heller ikke selv vil såres, hvis jeg forelsker mig yderligere og han bare vil have spænding for derefter at gå tilbage til kæresten igen.