Kys på baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2024

LW

Profilbillede for LW

Ingen andre end babys storebror og mig skal kysse på min baby. Ikke fordi jeg er bakterieforskrækket, jeg bryder mig bare ikke om at andre kysser mine børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2024

Maricella

Profilbillede for Maricella
LW skriver:

Ingen andre end babys storebror og mig skal kysse på min baby. Ikke fordi jeg er bakterieforskrækket, jeg bryder mig bare ikke om at andre kysser mine børn. 

Samme her + far

Når baby er stor nok til selv at give kys/kram og kunne sige fra og til - så blander jeg mig ikke. Det er som regel først ved 1års alderen (min erfaring) 

Og jeg har slået hårdt ned på voksne der siger "ej vil du ikke så bliver jeg da ked af det" så det er folk heldigvis også stoppet med 

Anmeld Citér

21. august 2024

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Alle med nære relationer har måttet kysse mine to babyer - også fra starten.

Men det er slet ikke noget jeg har oplevet folk specielt gør?  Det er sket i enkelte tilfælde. 
Jeg bliver kun glad for kærlighed til baby

Men jeg er så slet slet ikke bakterieforskrækket… i starten er deres immunforsvar i øvrigt bedre end ved de 6 måneder - fordi de er beskyttet fra fødslen 

Anmeld Citér

21. august 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Her bliver det kun storesøster, far og jeg, der kommer til at kysse på lillesøster, når hun melder sin ankomst.

I min familie er vi ikke så fysiske. Et håndtryk eller måske et kram til de nærmeste og så er det nok. Så kys er ikke noget jeg er eller har været vant til.

Anmeld Citér

21. august 2024

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Altså, hvad ligger der i at “kysse på baby”? Er det våde kys i massevis på babys kinder og mund? - for det tror jeg ikke, at jeg er bekendt med, at mange gør. Derimod virker det meget naturligt på mig at trykke læberne blidt mod baghovedet på en lille baby, og det tror jeg knap nok, jeg ville bemærke, at nogen gjorde - ligesom det aldrig ville udgøre et problem for mig. 

Som mormor er jeg sikker på, at jeg har plantet masser af små kys på mit barnebarns hoved helt instinktivt, ligesom min mand og vores sønner har gjort det, og jeg ville virkelig have studset over det, hvis min datter havde udstedt forbud mod det. 

Anmeld Citér

21. august 2024

LW

Profilbillede for LW
Maricella skriver:

Samme her + far

Når baby er stor nok til selv at give kys/kram og kunne sige fra og til - så blander jeg mig ikke. Det er som regel først ved 1års alderen (min erfaring) 

Og jeg har slået hårdt ned på voksne der siger "ej vil du ikke så bliver jeg da ked af det" så det er folk heldigvis også stoppet med 

mine børn har ikke en far, men hvis de havde haft det, måtte han selvfølgelig også gerne kysse dem ��

Det har jeg også slået hårdt ned på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.