Tankemylder over ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.054 visninger
11 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2024

Anonym trådstarter

Hej alle

Mit hoved stress helt vildt, så nu håber jeg kan få lidt ro ved at skrive.

Sex mandag - positiv ægløsningstest tirsdag - så ægløsning mellem onsdag og torsdag? - og ikke mulighed for sex før på lørdag - er der ikke kun en lillebitte chance, hvis overhovedet?

Jeg føler at nu er endnu en måned forspildt, jeg kan slet ikke være i det, i nat var sidste mulighed for sex men med at kærste der ikke var helt frisk og et barn der kom ind i sengen, var det ikke mulighed, så nu føler jeg ikke at jeg har forsøgt nok.. Mit hoved fucker totalt, men efter flere aborter er jeg nok en lille smule ødelagt, omkring dette. Måske er ægløsningstest ikke noget for mig, men samtidig er det rart at have lidt hold i hvornår den ligger. Min menstruation har ikke været helt regelmæssig efter senest abort.

For et par dage siden så jeg på mit barn, og blev overvældet af "ensomhed" over at han måske kan skulle være enebarn hele sit liv Jeg ved godt at jeg er dramatisk, men har ikke helt kontrol over mine tanker.

Det var lidt af min tankemylde og kæmpe ønske for en blivende graviditet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Stakkels du. Det er hårdt at vente så meget på det barn man så inderligt ønsker. Også selvom det er nummer to. Chancerne i denne cyklus er jo svære at spå om, både med og uden test er det jo ikke en præcis fremgangsmåde og selv hvis man rammer, er der jo ingen garanti. Målet for dig må være at finde greb til at kunne være i usikkerheden, holde ventetiden ud, få talt med nogen, få gjort gode ting, osv. Det er vanskeligere sagt end gjort, jeg ved det.

Ps: Dit barn får det godt uanset. Det mærker ikke det ønske, som lige nu bor så stærkt i dig.

Anmeld Citér

14. august 2024

Anonym

Nej det er ikke forspildt, sæd kan overleve i dig i op til 5 dage. I kan jo også have sex på dagen for positiv test. 

Chancen for en graviditet uanset om man rammer æl 100% er kun 20%, i har gjort hvad i kan også kan i ikke gøre mere. Det er ude af jeres hænder uanset hvad.

Det skal nok lykkedes på den ene eller den anden måde

Anmeld Citér

14. august 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Hej alle

Mit hoved stress helt vildt, så nu håber jeg kan få lidt ro ved at skrive.

Sex mandag - positiv ægløsningstest tirsdag - så ægløsning mellem onsdag og torsdag? - og ikke mulighed for sex før på lørdag - er der ikke kun en lillebitte chance, hvis overhovedet?

Jeg føler at nu er endnu en måned forspildt, jeg kan slet ikke være i det, i nat var sidste mulighed for sex men med at kærste der ikke var helt frisk og et barn der kom ind i sengen, var det ikke mulighed, så nu føler jeg ikke at jeg har forsøgt nok.. Mit hoved fucker totalt, men efter flere aborter er jeg nok en lille smule ødelagt, omkring dette. Måske er ægløsningstest ikke noget for mig, men samtidig er det rart at have lidt hold i hvornår den ligger. Min menstruation har ikke været helt regelmæssig efter senest abort.

For et par dage siden så jeg på mit barn, og blev overvældet af "ensomhed" over at han måske kan skulle være enebarn hele sit liv Jeg ved godt at jeg er dramatisk, men har ikke helt kontrol over mine tanker.

Det var lidt af min tankemylde og kæmpe ønske for en blivende graviditet

Kan godt sætte mig ind i nogen af dine tanker. Det er hårdt når man ønsker noget så inderligt! (Har været gravid 6 gange, men kun 2 børn). 

Vi plejede at have sex på dagen for positiv æl-test og dagen efter som var formodet ægløsnings dag. 

I den cyklus lillesøster blev undfanget havde vi faktisk først sex dagen efter positiv æl-test og dagen efter igen. Så det hele blev rykket med en dag end hvad vi plejede. Jeg havde vitterligt INGEN forhåbninger om, at jeg blev gravid den cyklus. Men lillesøster ville heldigvis noget andet, og nu bliver hun 4 uger

Chancerne er ikke forspildt, da sæd jo kan overleve nogen dage. Jeg krydser for, at det snart lykkedes jer

Anmeld Citér

14. august 2024

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Stakkels du. Det er hårdt at vente så meget på det barn man så inderligt ønsker. Også selvom det er nummer to. Chancerne i denne cyklus er jo svære at spå om, både med og uden test er det jo ikke en præcis fremgangsmåde og selv hvis man rammer, er der jo ingen garanti. Målet for dig må være at finde greb til at kunne være i usikkerheden, holde ventetiden ud, få talt med nogen, få gjort gode ting, osv. Det er vanskeligere sagt end gjort, jeg ved det.

Ps: Dit barn får det godt uanset. Det mærker ikke det ønske, som lige nu bor så stærkt i dig.

Tak for at du gav dig tid til at svare. Al den usikkerhed og venten. Jeg synes godt nok det er svært at være i. Jeg ville gerne finde mig en hobby eller lignende(noget som jeg gerne vil for min skyld), så ventetiden og tankemylderet blev lidt lettere at være i. Men energien og overskuddet til en hobby er ikke tilstedeværende. Jeg er en smule drænet og udkørt for tiden. Og det der med at tale om tingene er jeg ikke super god til Så ja det er vanskeligt. Men jeg må jo bare blive ved med at prøve. 

Tak for dit ps. Ja han kommer til at få det godt med eller uden søskende. Men jeg blev virkelig ramt i maven, da jeg så han sidde der og lege helt alene, og at han måske for altid skulle være "alene". Som ens hoved nogengange bare kan løbe af med en

Anmeld Citér

14. august 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej det er ikke forspildt, sæd kan overleve i dig i op til 5 dage. I kan jo også have sex på dagen for positiv test. 

Chancen for en graviditet uanset om man rammer æl 100% er kun 20%, i har gjort hvad i kan også kan i ikke gøre mere. Det er ude af jeres hænder uanset hvad.

Det skal nok lykkedes på den ene eller den anden måde

Tak for din besked Hvor kunne det være fedt, hvis man kunne slå tanker og bekymringer på pause nogengange. Der er jo ikke andet for end at håbe, selvom håbet godt nok går ondt når man får menstruation eller det ender i abort.. 

Anmeld Citér

14. august 2024

Anonym trådstarter

__anonym skriver:

Kan godt sætte mig ind i nogen af dine tanker. Det er hårdt når man ønsker noget så inderligt! (Har været gravid 6 gange, men kun 2 børn). 

Vi plejede at have sex på dagen for positiv æl-test og dagen efter som var formodet ægløsnings dag. 

I den cyklus lillesøster blev undfanget havde vi faktisk først sex dagen efter positiv æl-test og dagen efter igen. Så det hele blev rykket med en dag end hvad vi plejede. Jeg havde vitterligt INGEN forhåbninger om, at jeg blev gravid den cyklus. Men lillesøster ville heldigvis noget andet, og nu bliver hun 4 uger

Chancerne er ikke forspildt, da sæd jo kan overleve nogen dage. Jeg krydser for, at det snart lykkedes jer

Tillykke med lillesøster. Det har da ikke være en let vej at få de to børn. Jeg er ked af dine tab

Jeg synes det er svært at man er på vent hele tiden. Vent på ægløsning, vent på mens(eller måske nærmest vent på ikke-mens) vent på skanning, vent på svar fra blodprøver, vent på kroppen er tilbage til sig selv efter abort. Og samtidig med at man "venter" går tiden bare hurtigere og hurtigere forbi.. og man kan bare mærke at man kommer mere og mere bagefter

Anmeld Citér

15. august 2024

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Tillykke med lillesøster. Det har da ikke være en let vej at få de to børn. Jeg er ked af dine tab

Jeg synes det er svært at man er på vent hele tiden. Vent på ægløsning, vent på mens(eller måske nærmest vent på ikke-mens) vent på skanning, vent på svar fra blodprøver, vent på kroppen er tilbage til sig selv efter abort. Og samtidig med at man "venter" går tiden bare hurtigere og hurtigere forbi.. og man kan bare mærke at man kommer mere og mere bagefter

Mange tak

Ja det er virkelig svært hele tiden at være i venteposition

Anmeld Citér

16. august 2024

Anonym

Jeg kan så meget sætte mig ind i det du skriver..

Vi kæmper også med at blive gravide med barn nr.2 men når man manden arbejder ude 3 dage i ugen er det svært.

Og ikke nok med det skal vi også holde en pause indtil min cyste er fjerne, hvor lang en pause ved vi ikke endnu og det kan jeg mærke dræner mig fuldstændig..

Vi prøvede at dyrk sex 2 dag før ægløsning og det gav ikke pote.

Det hele dræner os langsomt, nok mest mig da jeg har sådan en stor ønske om at gøre min datter til store søster.

jeg slår mig selv dagligt i hovedet for at ikke gøre det godt nok, jeg skulle træne mere, jeg skulle spise sunder, jeg skulle prøve tag nogle flere vitaminer og meget mere..

Og når menstration kommer så kommer skyld følelsen gang med 10000 og jeg begynder at føle at min krop har svigte mig..

Anmeld Citér

16. august 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan så meget sætte mig ind i det du skriver..

Vi kæmper også med at blive gravide med barn nr.2 men når man manden arbejder ude 3 dage i ugen er det svært.

Og ikke nok med det skal vi også holde en pause indtil min cyste er fjerne, hvor lang en pause ved vi ikke endnu og det kan jeg mærke dræner mig fuldstændig..

Vi prøvede at dyrk sex 2 dag før ægløsning og det gav ikke pote.

Det hele dræner os langsomt, nok mest mig da jeg har sådan en stor ønske om at gøre min datter til store søster.

jeg slår mig selv dagligt i hovedet for at ikke gøre det godt nok, jeg skulle træne mere, jeg skulle spise sunder, jeg skulle prøve tag nogle flere vitaminer og meget mere..

Og når menstration kommer så kommer skyld følelsen gang med 10000 og jeg begynder at føle at min krop har svigte mig..

Øv det er bare hård når drømmen om graviditet trækker ud og der kommer benspænd i vejen. Håber I hurtigt kan komme i gang med at prøve igen. Hvor længe har I prøvet? 

Min kæreste har det fint med et barn, så det er mig der trækker det tunge læs. Det er godt nok drænende. Samtidig føler jeg et kæmpe svigt fra min krop, Kvinde kroppen er jo skabt til at skabe børn. 

Jeg kan ikke helt holde menstruation ud for tiden, jeg magter den ikke. En påmindelse om at det ikke er som det skal være. Jeg skulle nu ha haft en baby på omkring de 5uger og i stedet for venter jeg på at min menstruation skal komme igen, så jeg kan prøve igen. 

Det der med at være sund, er mere for en kommende graviditet skyld end for min egen skyld. Det er hård at det hele kommer til at handle om hvis jeg nu er gravid. 

Jeg håber snart lykken er med os 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.