Puha...jeg står i mit livs krise!
Sidste søndag i juni tog min mand på job. Han er selvstændig og skal af og til ud og give noget tilbud på job. Intet nyt under solen der.
Mandag morgen skal jeg have sendt de mindste i skole. Manden er forlængst kørt. Pludselig ringer hans smartwatch, som han har glemt at få på. Det er hans medicin alarm, og jeg da jeg swiper rundt for at stoppe alarmen, dukker en SMS frem , en SMS fra en kvinde der takker for en skøn søndag, og som håber de snart skal ses igen.
Jeg får i chok!! Men får sendt ungerne afsted, og tjekker så op på den SMS igen, for at være sikker. Bagefter sender jeg en SMS til min mand ; Er du utro?
Han svarer; nej da. Det kunne han aldrig finde på.
Hvem har du så besøgt i går? Spørger jeg.
Bare en jeg har skrevet med. Det betyder ikke noget.
Men noget må det jo betyde, når han løj om det!?
Jeg skriver til ham, at han ikke skal komme hjem igen. Og weekenden efter indsendte jeg skilsmisse papirerne.
Vi har talt sammen siden. Men jeg hader ham. Vi var gift i 28 år!!
Jeg bølger frem og tilbage, og er så fyldt med had og bitterhed, at jeg føler det kommer til at ødelægge mig.
Jeg har haft så travlt med at finde ny bolig, med at planlægge mit nye liv. Men jeg fatter ikke hvordan jeg nogensinde skal komme over det her. Jeg føler mig revet i stykker. Ikke mindst fordi jeg ved, at han har forsat der forhold.
Vi havde så mange planer for vores liv og alderdom. Vi har så mange oplevelser og minder, og det klinger hult at tænke på dem nu.
Hvordan finder jeg fodfæste igen. Hvordan får jeg skabt mig et indholdsrigt liv, som nu bliver helt anderledes.
Jeg ønsker at han skal føle ligeså meget smerte som jeg gør. Men jeg ser kun, at han er total ligeglad. Jeg står med at opdele vores ting, ja står med det hele, mens han nyder det frie liv, på sofaen ved hans mor, når han ikke er sammen med den nye flirt.
Jeg hader ham så meget for det han har gjort og det han har ødelagt. Men jeg ved at jeg må lægge det fra mig hvis jeg skal komme igennem det her.
Vi kan ikke snakke om det. Mest pga han bare siger nå, ja og amen. Og jeg bliver vred og græder.
Føler mit hjerte er rykket ud.
Og forstå mig ret. Jeg vil ikke have ham tilbage. Men jeg vil gerne have han skal undskylde, fortryde og tigge mig om tilgivelse. Men det gør han ikke. Han siger intet.
Hvordan kommer jeg videre? Jeg forestiller mig alt det han gør og siger til den nye. Jeg piner mig selv med det. Selvom jeg ved at jeg skal slippe det.
Hold nu kæft jeg har aldrig følt mig så svigtet og efterladt. Børnene er forholdsvis store og de er hos mig. Han er faktisk også ligeglad med dem. Har ikke en gang taget den yngste med på tur her i ferien. Intet!!
Jeg har lyst til at slå og sparke ham...ja også det der er værrer - men det gør man jo ikke.
Alt det had og bitterhed; det æder mig op. Hvordan kommer jeg videre?