Ingen kan jo desværre fortælle, hvad der er det rigtige for dig. Jeg kan kun sige, hvad jeg selv ville gøre og så fortælle, hvor du kan søge rådgivning:
Jeg ville selv vælge at beholde barnet. Af den simple årsag, at jeg aldrig ville kunne fortryde et barn. Til gengæld ville jeg nok altid fortryde aborten - og jeg tror også, jeg ville bebrejde min mand at tvinge mig igennem det samt at være skyld i, barnet aldrig kom til. Det forhold ville aldrig holde derefter. Og selv hvis han smutter med det samme, så findes der jo mange kvinder, som er alenemødre - også til spædbørn. Det er hårdt, men ikke umuligt.
Jeg kan se på de hjemmesider, hvor de vejleder, at aborten typisk har store psykiske konsekvenser for kvinder, som gennemgår den får mandens skyld, selvom de ønskede barnet; og at sådanne forhold ofte går i stykker senere alligevel. Om det er derfor er jo svært at vide. Men både abortlinjen og Mødrehjælpen har sider om det samt mulighed for personlig rådgivning. Måske det kunne hjælpe dig?
Masser af kram og omsorg til dig ♥️ Husk at bruge den smule overskud, du måtte have på dine børn - det er godt for både dig og dem 
Anmeld
Citér