Når vi ikke kan blive enige…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.667 visninger
30 svar
71 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2024

Anonym trådstarter

Jeg lavet et debatindlæg den ene dag med min mand ikke ønsker vi får er barn til, da jeg er blevet uventet gravid. 

men vi er så uenige jeg vil så gerne beholde det kan ikke få mig selv til at gennemgå en abort har prøvet det en gang i mit liv og det var den værste oplevelse i mit liv, besvimet på gulvet derhjemme og blødte helt ustyrligt.  Men mange mange år siden!

hans begrundelse er at vi skal have styr på vores liv, og når jeg så spørg ind til det siger han det er pga vi har en hel kælder der skal styr på, vi skal have styr på flere børneværelser osv hvilket er muligt set med mine øjne, jeg har prøvet sige jeg godt forstår ham men det jo problemer vi kan gå i gang med at løse sammen. 
Jeg har grædt hele eftermiddagen og det har resulteret i han er taget til fødselsdag selv med vores datter da jeg ikke følte lysten lige var der til det  nu.  

jeg har prøvet fortælle ham abort er rigtig svært for mig og imod alt hvad jeg står for. Hans svar er at han har sagt længe han ikke vil have flere børn og hvis jeg beholder det får det konsekvenser og så spørg jeg ham om han går fra mig og hans svar er det ved han ikke…   Jeg er så dybt dilemma lige nu og føler jeg er tvunget til den abort ellers ødelægger jeg os ved ikke hvad jeg vil med det indlæg her jeg har bare brug for komme ud med det…..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2024

Anonym

Jeg er meget kontant på dette område,og i sidste ende er og bliver det,kvindens beslutning.

Så ved du,at du ikke kan stå inde for en abort,så skal du ikke få en.

Du skal lytte til dig selv,og din mave.

Alle der har sex ved at graviditet kan opstå,selv om man beskytter sig,så vil man under ingen omstædigheder have børn,må man få lukket for ‘fabrikken’ eller leve i afholdenhed.

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er meget kontant på dette område,og i sidste ende er og bliver det,kvindens beslutning.

Så ved du,at du ikke kan stå inde for en abort,så skal du ikke få en.

Du skal lytte til dig selv,og din mave.

Alle der har sex ved at graviditet kan opstå,selv om man beskytter sig,så vil man under ingen omstædigheder have børn,må man få lukket for ‘fabrikken’ eller leve i afholdenhed.

Men hvis konsekvensen så er han smutter

Anmeld Citér

5. august 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ej nu stopper han! Et børneværelse og en kælder, der er rodet, skal tvinge dig til en abort eller at han vil ødelægge familien?!

Hør her det er under ingen omstændigheder dig, der ødelægger noget her eller er skurken!! 

Han havde også ubeskyttet sex, men vil ikke tage ansvaret! Han truer med at gå fra dig og ødelægge familien, hvis du ikke gør, som han siger! Han kommer med latterlige undskyldninger for at tvinge dig til noget, som du aldrig vil tilgive hverken dig selv eller ham for! Han er ligeglad med dine følelser og ignorerer dine tårer! 

Han er IKKE en rigtig mand, og han fortjener dig overhovedet ikke!!! 

Ja det var mange udråbstegn, men vågn op og se, hvordan han kører psykisk på dig

Anmeld Citér

5. august 2024

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg lavet et debatindlæg den ene dag med min mand ikke ønsker vi får er barn til, da jeg er blevet uventet gravid. 

men vi er så uenige jeg vil så gerne beholde det kan ikke få mig selv til at gennemgå en abort har prøvet det en gang i mit liv og det var den værste oplevelse i mit liv, besvimet på gulvet derhjemme og blødte helt ustyrligt.  Men mange mange år siden!

hans begrundelse er at vi skal have styr på vores liv, og når jeg så spørg ind til det siger han det er pga vi har en hel kælder der skal styr på, vi skal have styr på flere børneværelser osv hvilket er muligt set med mine øjne, jeg har prøvet sige jeg godt forstår ham men det jo problemer vi kan gå i gang med at løse sammen. 
Jeg har grædt hele eftermiddagen og det har resulteret i han er taget til fødselsdag selv med vores datter da jeg ikke følte lysten lige var der til det  nu.  

jeg har prøvet fortælle ham abort er rigtig svært for mig og imod alt hvad jeg står for. Hans svar er at han har sagt længe han ikke vil have flere børn og hvis jeg beholder det får det konsekvenser og så spørg jeg ham om han går fra mig og hans svar er det ved han ikke…   Jeg er så dybt dilemma lige nu og føler jeg er tvunget til den abort ellers ødelægger jeg os ved ikke hvad jeg vil med det indlæg her jeg har bare brug for komme ud med det…..

Jeg føler virkelig med dig, oprigtigt. Det er bestemt ikke en nem situation.

Jeg er lidt nysgerrig, hvor længe har han sagt at han ikke vil have flere børn.

Det er jo dig som er gravid og dig som ultimativt bestemmer, det hersker der ingen tvivl om. 

Men, og i min bog er der et men, I har begge to haft ubeskyttet sex og hvis du vidste forinden at manden ikke vil have flere børn, så kunne han ja, have beskyttet sig, og det kunne du også, men sket er sket, og ja det sker, selv i de bedste forhold. Men så er han i min optik ligeså lidt skurken som dig. Ingen har mere ansvar end den anden.

Det er ved gud passe ulykkeligt. Personligt ville min nuværende familie vægte højere end endnu et barn, men vi er alle forskellige, så ingens mening er den rigtige, men du skal mærke godt efter med dig selv

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym

I vil gerne have ubeskyttet sex men ikke en baby? Det giver ikk mening. 

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I vil gerne have ubeskyttet sex men ikke en baby? Det giver ikk mening. 

Det er ham der ikke vil. 

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Ej nu stopper han! Et børneværelse og en kælder, der er rodet, skal tvinge dig til en abort eller at han vil ødelægge familien?!

Hør her det er under ingen omstændigheder dig, der ødelægger noget her eller er skurken!! 

Han havde også ubeskyttet sex, men vil ikke tage ansvaret! Han truer med at gå fra dig og ødelægge familien, hvis du ikke gør, som han siger! Han kommer med latterlige undskyldninger for at tvinge dig til noget, som du aldrig vil tilgive hverken dig selv eller ham for! Han er ligeglad med dine følelser og ignorerer dine tårer! 

Han er IKKE en rigtig mand, og han fortjener dig overhovedet ikke!!! 

Ja det var mange udråbstegn, men vågn op og se, hvordan han kører psykisk på dig

Han ønsker bare virkelig ikke vi får det barn og jeg synes også hans grundlag er tynde. Men jeg kan heller ikke tvinge ham til at ville have et barn   Jeg føler lige nu jeg skal vælge mellem ham og en abort

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym

Jeg havde nok valgt aborten. Det er ikke lykken at få et barn med en der ikke vil og skal tvinges til at være forældre. Og at være alenemor til flere børn hvor far potentielt ikke vil være en del af det er endnu hårdere. Ikke at det er en garanti at I kommer til at være sammen for altid, for det kan man aldrig vide, men det er en anden sag.

Lad dette være lærestregen og fra nu af bruger I beskyttelse hvis I ikke skal have flere børn. 

Anmeld Citér

5. august 2024

Anonym

Anonym skriver:

Det er ham der ikke vil. 

Er det sådan at du måske gerne ville ha en ekstra selvom han har sagt nej og håbede han ville ombestemme sig hvis “uheldet” opstod? For så er abort den eneste udvej, 

Uanset hvad har han helt klart også et ansvar for at beskytte sig hvis han ikke vil have børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.