Bagudvendt autostol 5 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
11 svar
12 synes godt om
25. juli 2024

Ø3

Profilbillede for Ø3

Vi har endelig fået en lidt større bil end hvad vi havde før (gået fra en Citroën c3 til en Ford c-Max) og havde virkelig håbet på, at vi fik muligheden for at skifte vores forudvendte autostol til vores snart 5-årige ud med en bagudvendt. Vi købte derfor en hjem fra axkid, som vi håbede på, at hun kunne bruge til hun var hvertfald 6-7 år, men vi kunne på ingen måder få plads til den i bilen. Er der nogen der har erfaring med bagudvendte til større børn, gerne i en lignende bil?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Vidste slet ikke man kunne få bagudvendt til så store børn, hvor skal benene være? Må da ikke være rart at sidde i…

ved man kan få de der 360 der er fra 0-36 kg.. er vores også til pigerne, men der drejede vi den til fremadrettet omkring 18 måneders alderen ved min store pige, da hun sad helt klemt med benene til sidst. Hun er lidt over 2 år nu og ville slet ikke kunne sidde bagudvendt i sin stol nu medmindre hun skal sidde med benene op af sædet….

min store havde en af de der selepuder med ryg da han var 5.

Følger da lige med på sidelinjen, og ser om nogen har et tip eller viden jeg ikke er rendt på endnu med autostole… 

Anmeld Citér

25. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Ved at google den autostol i har købt ser den heller ikke ud til at benpladsen er enorm ved de større børn… men rigtig lækker autostol !

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

25. juli 2024

Ø3

Profilbillede for Ø3

Du skal være så velkommen!

Jeg stødte på nogle svenske undersøgelser, der viste, at det sikreste var bagudvendt frem til 7 år og det skulle vidst være en ret stor ting i Sverige med bagudvendt meget længe. Axkid som jeg nævnte i opslaget, har masser der går helt op til den alder.

Håber vi kan blive klogere!

Anmeld Citér

25. juli 2024

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Det må da være ubehageligt at skulle sidde så bøjet med benene.

Anmeld Citér

25. juli 2024

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Kan ikke lige komme med erfaringer omkring det.. Men tænker lidt, at hvis dit barn er ligesom mine og alle andre børn, jeg kender, så vil det blive pænt irriteret over at være så fastklemt/låst med benene, når det har været vant til at have benene ude.. 

Bare så I tænker over, at I måske får et barn, der pludselig gør modstand for at køre bil

Anmeld Citér

25. juli 2024

Ø3

Profilbillede for Ø3
Unicorn1 skriver:

Kan ikke lige komme med erfaringer omkring det.. Men tænker lidt, at hvis dit barn er ligesom mine og alle andre børn, jeg kender, så vil det blive pænt irriteret over at være så fastklemt/låst med benene, når det har været vant til at have benene ude.. 

Bare så I tænker over, at I måske får et barn, der pludselig gør modstand for at køre bil

Der er helt sikkert nogle stole, hvor det ville være alt for ubehageligt for hende at sidde i med de lange ben, ingen tvivl om det! Men hun vil gerne have en bagudvendt stol ligesom sin lillebror på 3, men hun er 105 cm nu og derfor er det lidt svært at finde noget der kan gå an. Ved godt det absolut ikke er normalen i Danmark, men det er det sikreste for børn og derfor ville jeg mega gerne undersøge om det ikke kan lade sig gøre i den bil vi nu har købt, for det var slet ikke en mulighed før. Men jeg tror også meget det er en tilvænningssag, for min søn er 98 cm og sidder fortsat fint bagudvendt og brokker sig faktisk over, når han sidder i en fremadvendt, fordi han synes det er ubehageligt, at benene hænger ned.

Grunden til at vi købte den fra axkid var faktisk fordi jeg havde set et billede af en på ca samme alder, hvor der var fik benplads og det så faktisk mega behageligt ud. Men ja, jeg kan selvfølgelig ikke få lov til at indsætte billedet

Anmeld Citér

26. juli 2024

Skildpadde123

Profilbillede for Skildpadde123

Hej,

Spændende tråd, jeg var slet ikke klar over det var så anderledes i Sverige! Men at børnene skulle sidde bagudrettet så længe som muligt giver god mening! Jeg har desværre kun erfaring fra de autostole fra cybex vi har brugt indtil børnene var 3. Der har jeg tit bøvlet med at få dem rigtig i vores bil (Skoda Octavia så ikke en lille bil) simpelthen fordi at jeg skulle have forsædet skubbet helt frem for at der var plads til at sæddet kunne sættes rigtigt i - for derefter at skubbe forsædet tilbage "på plads" bagefter.

Jeg ved ikke om det kan hjælpe.

Anmeld Citér

26. juli 2024

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min datter ville blive mega køresyg af at vende den “forkerte” vej. Det ville jeg også selv (siger hende der altid kastede op på køreture som barn lige meget hvor korte de var)

Anmeld Citér

26. juli 2024

Ø3

Profilbillede for Ø3
Mamman skriver:

Min datter ville blive mega køresyg af at vende den “forkerte” vej. Det ville jeg også selv (siger hende der altid kastede op på køreture som barn lige meget hvor korte de var)

Køresyge er ikke et problem her

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.