Tøj efter kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.520 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juli 2024

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg skal have planlagt kejsersnit 38+1 og jeg tænker på  hvilket tøj,  der er bedst at medbringe,  til de første dage på hospitalet?

Jeg har overvejet at købe et par joggingbukser + et par ammevenlige bluser. 

Men! Hvilken størrelse skal man gå efter? Jeg er 27+2 idag og passer str. small i ventetøj. Tror dog ikke, at jeg kan passe det helt til slut.

Hvilken størrelse vil i anbefale, ud fra egen erfaring?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2024

Anonym

Jeg tog alt muligt med da jeg skulle have kejsersnit. Men det eneste stykke tøj jeg var glad for jeg havde med var en tynd badekåbe. Jeg havde hospitalets trøje på, og selv i april var det for varmt og besværligt at have bukser på. Jeg havde også kateteret i den første dag, for det tog mig lidt tid at komme op og omkring. Så det var rart bare at kunne tage badekåben på over t-shirten når jeg skulle op og gå lidt. Det er jo ikke meget man går rundt, men ligger ned, og der er en lang t-shirt eller lignende mere end rigeligt. Synes man får det hurtigt varmt i sådan en seng, med stort bind og plastik net trusser på.. nåh ja, og kilpklapper

Anmeld Citér

26. juli 2024

Anonym

Mit 3. barn blev født ved planlagt kejsersnit, så havde ikke så meget at sammenligne med, da jeg de to andre gange ikke nåede at pakke. 

Men jeg var glad for leggings. Jeg købte nogle fra Føtex som var bløde og behagelige. Så havde jeg en ammetop med og en kimono. Jeg kan ikke fordrage sygehustøj, så jeg kæmpede mig i tøjet umiddelbart efter jeg kom tilbage til stuen. Det var super dejligt og fint tilpas trods det var december. 
Husk klipklapper 

Nu ved jeg ikke hvor længe du tænker I skal være der, men afhængig af hvordan du har det efterfølgende og hvornår I tager hjem, skal du selvfølgelig have et par sæt tøj med. 

Da jeg bad om at blive udskrevet samme dag, sagde sygeplejersken til mig at de havde regnet med 2 dages indlæggelse. Så tænker du måske skal have med så du kan klare dig en 2-3 dage, hvis behovet for flere dages indlæggelse er der. 

Anmeld Citér

26. juli 2024

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Jeg havde ikke pakket efter det, men fik akut kejsersnit. Jeg ved ikke om det her er noget, som man får at vide inden, når det er planlagt, men der kan komme luft ind, når de lukker igen. Det er helt ufarligt, men de spørger om du får pruttet, for det er sådan det kommer ud igen - til det, og generelt at få tarmene igang igen efter kejsersnit, er tyggegummi godt at have med. Nå, men det jeg ville sige med det var egentlig, at jeg selv stadig var temmelig rund, selvom jeg havde fået min søn i armene, og det tog altså lige lidt dage før babybulen begyndte at sænke sig igen - derfor var jeg virkelig glad for venteleggins (uden syning ml mave- og underdel) + ammekjoler, så der ikke var så meget at bakse op og ned når der skulle ammes

Jeg kan derudover varmt anbefale momkinds kejsersnitstrusser + englehudsplaster til når du må det. Jeg vil også lige anbefale at du går igang med massage af arret når du må - du kan finde forskelligt om hvornår du osv hvis du søger på det, og jeg gad godt at have vidst lidt af de her ting på forhånd

Anmeld Citér

26. juli 2024

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Jeg ser lige, at du spørger efter størrelse, og ikke alt det jeg skrev - beklager, det er tidligt

Det er nok lidt forskelligt hvordan kroppen reagerer, men jeg vil nok sige, at det du passer når du tager derind, vil være okay. Heller lidt for stort, end for stramt de første dage

Anmeld Citér

26. juli 2024

MortilF+V

Anonym skriver:

Jeg tog alt muligt med da jeg skulle have kejsersnit. Men det eneste stykke tøj jeg var glad for jeg havde med var en tynd badekåbe. Jeg havde hospitalets trøje på, og selv i april var det for varmt og besværligt at have bukser på. Jeg havde også kateteret i den første dag, for det tog mig lidt tid at komme op og omkring. Så det var rart bare at kunne tage badekåben på over t-shirten når jeg skulle op og gå lidt. Det er jo ikke meget man går rundt, men ligger ned, og der er en lang t-shirt eller lignende mere end rigeligt. Synes man får det hurtigt varmt i sådan en seng, med stort bind og plastik net trusser på.. nåh ja, og kilpklapper

Tak for dit svar

Måske jeg skal have fat i en form for kjole/natkjole med ammefunktion. Og god ide med klupklapper. Jeg har selv tænkt sutsko eller lign. 

Ved bare ikke, om det bliver for koldt i oktober? Min første er født i juli og det var sindssygt varmt.

Anmeld Citér

26. juli 2024

MortilF+V

Anonym skriver:

Mit 3. barn blev født ved planlagt kejsersnit, så havde ikke så meget at sammenligne med, da jeg de to andre gange ikke nåede at pakke. 

Men jeg var glad for leggings. Jeg købte nogle fra Føtex som var bløde og behagelige. Så havde jeg en ammetop med og en kimono. Jeg kan ikke fordrage sygehustøj, så jeg kæmpede mig i tøjet umiddelbart efter jeg kom tilbage til stuen. Det var super dejligt og fint tilpas trods det var december. 
Husk klipklapper 

Nu ved jeg ikke hvor længe du tænker I skal være der, men afhængig af hvordan du har det efterfølgende og hvornår I tager hjem, skal du selvfølgelig have et par sæt tøj med. 

Da jeg bad om at blive udskrevet samme dag, sagde sygeplejersken til mig at de havde regnet med 2 dages indlæggelse. Så tænker du måske skal have med så du kan klare dig en 2-3 dage, hvis behovet for flere dages indlæggelse er der. 

Jeg kan nemlig heller ikke fordrage hospitalstøjet, så jeg vil gerne have lidt af mit eget med.

Så måske et par leggings (evt. venteleggings), et par joggingbukser og nogle ammebh'er + ammetoppe. Og så nogle sutsko - jeg er ikke til klipklapper..

Jeg regner med 1-2 overnatninger, hvilket også er det, de har anbefalet mig.

Anmeld Citér

26. juli 2024

Anonym

MortilF skriver:

Jeg kan nemlig heller ikke fordrage hospitalstøjet, så jeg vil gerne have lidt af mit eget med.

Så måske et par leggings (evt. venteleggings), et par joggingbukser og nogle ammebh'er + ammetoppe. Og så nogle sutsko - jeg er ikke til klipklapper..

Jeg regner med 1-2 overnatninger, hvilket også er det, de har anbefalet mig.

Ja, helt klart noget der ikke lige strammer/sætter sig der hvor kejsersnittet er. 

Jeg brugte bare almindelig trusser med almindelig bind. Jeg blødte ikke voldsomt og havde ikke behov for store bind og de frække nettrusser Jeg har ikke prøvet at føde vaginalt, men min forestilling er at behovet for store bind ikke er der på samme måde ved kejsersnit, men det kan være jeg tager fejl. 

Anmeld Citér

26. juli 2024

MortilF+V

Lambi90 skriver:

Jeg havde ikke pakket efter det, men fik akut kejsersnit. Jeg ved ikke om det her er noget, som man får at vide inden, når det er planlagt, men der kan komme luft ind, når de lukker igen. Det er helt ufarligt, men de spørger om du får pruttet, for det er sådan det kommer ud igen - til det, og generelt at få tarmene igang igen efter kejsersnit, er tyggegummi godt at have med. Nå, men det jeg ville sige med det var egentlig, at jeg selv stadig var temmelig rund, selvom jeg havde fået min søn i armene, og det tog altså lige lidt dage før babybulen begyndte at sænke sig igen - derfor var jeg virkelig glad for venteleggins (uden syning ml mave- og underdel) + ammekjoler, så der ikke var så meget at bakse op og ned når der skulle ammes

Jeg kan derudover varmt anbefale momkinds kejsersnitstrusser + englehudsplaster til når du må det. Jeg vil også lige anbefale at du går igang med massage af arret når du må - du kan finde forskelligt om hvornår du osv hvis du søger på det, og jeg gad godt at have vidst lidt af de her ting på forhånd

Tusind tak for din anbefaling Jeg havde selv tænkt et par venteleggings, et par joggingbukser og nogle ammebh'er + toppe. Dog er jeg i tvivl om, hvor ondt det gør at tage bukser på. Min første er født i juli og der kunne jeg nøjes med en ammekjole. 

Første gang var min mave stort set væk lige efter (dog sådan lidt blød bolledej ). 

Min mave er dog noget større denne gang, lillesøster er også større end storesøster. Så jeg er spændt på, hvor meget maven "falder ned" denne gang.

God ide med tyggegummi - og ved du hvornår man må bruge de trusser du nævner? Dem har jeg ikke hørt om før.

Anmeld Citér

26. juli 2024

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Jeg fik kejsersnit i april og jeg levede dog i hospitalsskjorten og trusser jeg fik meget væske i kroppen efter kejsersnittet, så alt mit eget tøj sad bare SÅ træls. Skal jeg have kejsersnit en anden gang, så ville jeg investere i momkinds kejsersnitstrusse, bruge venteleggins der kan komme godt op over maven, amme-bh og noget løst trøje/t-shirt. Min mand havde pakket “alm” tøj til turen hjem, fordi alle mine vente leggings var til vask - har aldrig oplevet noget så ubehageligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.