Jeg synes måske du får nogle lidt hårde svar med ift. at lede efter en hurtig løsning. Det er ikke sådan jeg læser dit opslag. Jeg er selv meget vægelsindet og får også lyst til at skifte studie, job osv. men det, der har hjulpet er at acceptere at man godt kan være overordnet tilfreds uden at nyde hver dag (det er endda lidt urealistisk at forvente at hver dag er god) og at når jeg har truffet en beslutning om fx studie, så er beslutningen truffet, jeg skal stoppe med at overveje om det er den rigtige beslutning hver dag. Så hjælper det fx at sætte en dato for hvornår jeg kan vurdere om jeg stadig er overordnet glad for beslutningen fx efter hvert semester og ikke midt i fx eksamen eller krævende projekter. Så fylder det heller ikke så meget i mit hoved hele tiden. Tænker det også kan være en faktor hvis du måske har adhd. Tingene kan vende rigtig hurtigt og så har man haft en periode hvor man ikke synes det var så fedt, hvorefter det hurtigt kan vende igen, men det når man ikke at opdage, hvis man dropper tingene inden de kan nå at vende. Og det behøver ikke at have noget at gøre med manglende interesse, for svært studie osv. at gøre, for der er mange ting som kan gøre at man ikke trives i en periode, men trives rigtig godt samme sted i en anden.
Anmeld
Citér