Jeg vil gerne bede jer, der har gennemgået en universitetsuddannelse og tilmed nydt det, om råd.
For kort tid siden meldte jeg mig til matematik på B-niveau, da mit mål er at starte på at læse økonomi på Aalborg Universitet om et års tid .
Jeg ved, at det bliver hårdt, men det er simpelthen en nødvendighed for mig for at komme videre med livet.
Imidlertid kan jeg allerede nu mærke en frygt og modstand mod studiet, da jeg altid har oplevet det som ganske forfærdeligt at studere. Det er tidligere lykkedes for mig at gennemføre en mellemlang uddannelse og ligeledes at bygge videre på denne, men det har altid været så ubehagelig at gennemføre, og det har altid været et spørgsmål om at gennemføre - ikke at forstå det.
Nu starter jeg så om et års tid på fem års - ja, enten helvede eller begejstring.
Jeg har oplevet mange mennesker, der virkelig har nydt det at studere og jeg er dybt misundelig.
Hvis du hører til disse, Kan du så fortælle, hvordan man gør?
Hvordan gør man sit studie til et behageligt sted at være - uden stress, kontinuerligt dårlig samvittighed og en konstant lyst til at melde sig ud??? For det har været min virkelighed ind til nu?
Jeg skal udredes for ADHD i maj måned, næste år, og får forhåbentlig noget medicin, der giver mig mulighed for at koncentrere mig, men jeg forbinder det udelukkende med noget negativt at skulle læse/forberede mig, og det har jeg altid gjort.
Hvordan ændrer jeg denne attitude?
På forhånd tak for svar.