Mavesmerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juli 2024

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Jeg har en pige på 5,5 som dagligt klager over mavesmerter. Hun har været ved lægen et par gange og har fået ordineret movicol. Hun får et halv brev om dagen. Lægen vil ikke gøre yderligere fordi urinprøven er fin. Hun kommer af med afføring hver dag. Hun spiser, sover og trives og lever hendes bedst liv. Men hver dag klager Hun over maven, og vi kan intet gøre. Er der nogen af jer der har prøvet noget lignende, og som måske hun fundet en alternativ behandling som virker hos jer? Så tager jeg imod med kyshånd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2024

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Vores mindst havde problemer med maven. Vi fik en henvisning til en tisse pølle læge på sygehuset. Det viste sig at vores datter var voldsomt forstoppet, også selv om hun lavede stort hver dag.

Hun blev sat på i behandling og efter et år var problemet løst. Ud over afføringsmidler fik hun også mælkesyrebakterier med fiber. Desuden fandt de også ud af at hun var gluten intolerant. 

Jeg ville bede om en henvisning hvis den behandling jeres læge har sat i gang ikke virker. 

Anmeld Citér

19. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min dreng havde det i 2 år, og kunne ikke rigtig sætte fingeren på hvad det skulle være og lægen vidste det heller ikke. 
Vi skulle så flytte og i den forbindelse skiftede han skole (2 kl.), og fra dag til dag stoppede det. Så vi tænker det har været noget mistrivsel i skolen han ikke har kunne sætte ord på. han har intet haft siden. Udover lidt med pjækketarmen her som teenager

Anmeld Citér

20. juli 2024

Anonym

Jeg tænker evt. også noget mistrivsel i børnehave/SFO/et skifte der?

Jeg var ind og ud hos lægen i årevis, pga. mavesmerter. Det eneste jeg ikke fortalte min mor, var hvor skidt jeg egentlig havde det med at gå i skole… 

Og ellers selvfølgelig noget videre udredning. Har han fået lavet en afføringsprøve? Selvom man kommer af med afføring, kan der stadig være problemer. Jeg har fået konstateret doven tarm, og som jeg kan huske jeg har kæmpet med siden jeg sad på potten

Anmeld Citér

20. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Ud fra den umiddelbare situation du beskriver, ville jeg også starte med at se på trivsel hele vejen rundt. Udefinerbare mavesmerter hos børn i den alder skyldes ofte netop dette. Alternativt skal lægen bedes om en udredning - og her må forældrene insistere - for det selvfølgelig er ikke godt nok at lægen trækker på skuldrene og ikke graver dybere i årsagen til daglige smerter. 

Anmeld Citér

20. juli 2024

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Vi har lige været gennem det samme. Et halvt år med daglige klager om smerter i maven. Det viste sig at være børneorm. Det er i hvert nemt at tjekke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.