Svamp i skeden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
18 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2024

Anonym trådstarter

Jeg har bøvlet sindsygt meget med svamp i skeden, håndkøb virker ikke og jeg får næsten altid tid piller til at slå det ned. Nogen gange oplever jeg det virker hurtigt - efter et døgn ca. - men de sidste to gange, synes jeg at jeg går længe inden det virker. Andre der oplever at det tager op til fire-fem-seks dage? 
denne gang har jeg fået fire piller, som skal tages efter en uge og efter endnu en uge. 
anyone?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2024

B&J

Jeg vil gå til lægen.

For at få den rette hjælp også mere samtale om hvorfor du bliver ved med at få det. 

Jeg har prøvet det tog 2-3dage før jeg kunne mærke forandring men også bare 1-2 dage. 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg vil gå til lægen.

For at få den rette hjælp også mere samtale om hvorfor du bliver ved med at få det. 

Jeg har prøvet det tog 2-3dage før jeg kunne mærke forandring men også bare 1-2 dage. 

Ja, jeg vil også forbi lægen efter ferien. Sidder bare i sommerhus, i tre uger, langt væk. 
men ja, jeg skal helt sikkert have en snak med hende. 
det er vanvittigt frustrerende var blot interesseret i, at høre om nogen, havde prøvet det kunne tage længere tid en blot en til to dage. 

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym

Det er helt normalt hvis du oplever svamp ofte at pillerne stopper med at virke

Anmeld Citér

18. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er helt normalt hvis du oplever svamp ofte at pillerne stopper med at virke

? Altså, som i, at det aldrig virker og jeg ikke får det til, at forsvinde?!?!?

Anmeld Citér

19. juli 2024

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg går ud fra at det er noget Fluconazol eller lignende? Det kan man sagtens blive resistent overfor. Derfor er alternativer for at forbygge langt det bedste. Alt fra det rigtige undertøj, ingen stramme bukser (begge for at kunne udlufte miljøet dernede), indtag af visse fødevarer (sukker fx), brug af forebyggende præparater (spørg på apoteket), minimalt brug af penicillin mv etc. 
Ved du om det er svamp eller katar? Og kan du se en cyklus i, hvornår du får det? Fx i forbindelse med menstruation?

Hvis du er hyppigt ramt skal du helt sikkert til lægen og finde årsagen.

Anmeld Citér

19. juli 2024

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Jeg går ud fra at det er noget Fluconazol eller lignende? Det kan man sagtens blive resistent overfor. Derfor er alternativer for at forbygge langt det bedste. Alt fra det rigtige undertøj, ingen stramme bukser (begge for at kunne udlufte miljøet dernede), indtag af visse fødevarer (sukker fx), brug af forebyggende præparater (spørg på apoteket), minimalt brug af penicillin mv etc. 
Ved du om det er svamp eller katar? Og kan du se en cyklus i, hvornår du får det? Fx i forbindelse med menstruation?

Hvis du er hyppigt ramt skal du helt sikkert til lægen og finde årsagen.

Snakkede netop med lægen om det der….. undertøj, sove nøgen osv. og ja, altid - eller oftest! Omkring ægløsning

Anmeld Citér

20. juli 2024

B&J

Anonym skriver:

Ja, jeg vil også forbi lægen efter ferien. Sidder bare i sommerhus, i tre uger, langt væk. 
men ja, jeg skal helt sikkert have en snak med hende. 
det er vanvittigt frustrerende var blot interesseret i, at høre om nogen, havde prøvet det kunne tage længere tid en blot en til to dage. 

Er manden blevet tjekket?

Mig og manden fandt ud af vi smittede hende   på et tidspunkt ups

For det kan jo også være skedekartar

Anmeld Citér

20. juli 2024

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Hmm, nej det er han ikke…. Han har ingen symptomer men altså…. Måske en god ide alligevel 

Anmeld Citér

21. juli 2024

Anonym

B&J skriver:

Må lige skyde ind her. En mand kan kun smittes med svamp, han kan ikke smitte det videre (hvis du ikke tror mig. Så tjek google) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.