Vaccine og meget ked baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2024

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Wauw tak for dit velmenende “råd” - er du godt klar over hvor både nedværdigende og bedrevidende du lyder?

Du kunne ligeså godt have skrevet at jeg skulle tage en tudekiks og komme videre. 

Du var der ikke selv, så du ved tydeligvis ikke hvor slemt min baby reagerede. 

Vh 

ingen ved hvordan din baby reagerede nej, men det var formentlig som mange andre babyer gør og det er frygteligt som mor at stå med et barn der reagerer på noget. Tror det er vigtigt du viser ro og omsorg så din nervøsitet for om det sker igen ikke smitter af på baby. Måske det går bedre næste gang. Og ellers lad den anden forældre tage med hvis du blir for nervøs eller anspændt omkring det.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2024

Anonym trådstarter

Nej jeg var der ikke. Men du skriver, din baby græd i 5 minutter. Det sker jo gennem livet. Det har mine børn også gjort. Så trøstede jeg/vi. Og afledte. Og alt godt igen. 

Det er jo et vilkår i forældreskabet, at ens børn græder. Jeg håber, din partner kan støtte op og tage med til vaccination, så ikke din uro smitter af på dit barn. 

Vh. 

Nej det har jeg ikke skrevet, hvis du læser mit opslag igen. For lige at slå det fast - han græd ikke i 5 min. Han skreg sig selv lilla i hovedet, så han knapt trak vejret. Og glem alt om at aflede eller give en sut! Ellers havde jeg jo ikke lavet opslaget. Jeg er klar over at det er en del af livet  
udover det synes jeg ikke at min baby er specielt sensitiv hvis han ellers har slået sig mm, men det var han altså i denne her situation. 

Anmeld Citér

17. juli 2024

Anonym trådstarter

GodKarma skriver:

Det gik vidst lige i dit moderhjerte, at din baby reagerede med voldsom gråd. 

Du er ikke alene om at synes det er det væreste at få sine børn vaccineret. Mange sender den anden forælder afsted, fordi det kan være svært at se sit lille forsvarsløse barn blive så ked af det. 

Blot en anerkendelse af dine følelser ❤️ Du er ikke alene. 

Og hvis du synes dit barn skal have Emla på, så gør du da bare det. Sæt det fast med film i stedet for plasteret. Og så skal der selvfølgelig en mindre mængde creme fordi baby er lille. 

Tusind tak for forståelsen

Anmeld Citér

17. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Anonym skriver:

Tak *_*   Av hvor synd for din mellemste! 
jeg kan godt høre at der nok ikke er så meget andet at gøre end at være der, være rolig og trøste det bedste der er muligt

Nej desværre.

vil dog fraråde på det kraftigste at ty til emla. Effekten vil ikke gøre forskel og der er bestemt ingen grund til at give en baby creme med medikamenter på, der trænger ind i huden hvis det kan undgået. Vil gøre lige så ondt uden cremen, fordi vaccinen netop svier

Anmeld Citér

17. juli 2024

Anonym

Anonym skriver:

Nej det har jeg ikke skrevet, hvis du læser mit opslag igen. For lige at slå det fast - han græd ikke i 5 min. Han skreg sig selv lilla i hovedet, så han knapt trak vejret. Og glem alt om at aflede eller give en sut! Ellers havde jeg jo ikke lavet opslaget. Jeg er klar over at det er en del af livet  
udover det synes jeg ikke at min baby er specielt sensitiv hvis han ellers har slået sig mm, men det var han altså i denne her situation. 

Kan jo være det går bedre næste gang. Bare fordi barnet reagerer den ene gang er ikke ensbetydende med at det er sådan hver gang. 

Anmeld Citér

18. juli 2024

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Har nogle af jer derude erfaring med at bruge lokalbedøvende emla plaster til en baby på 5 mdr, der skal vaccineres?  

Sidste gang blev det desværre en dårlig oplevelse for min baby, som skreg utrøsteligt 5 min efter sine to vacciner (3 mdr). Jeg ved godt at det er hurtigt overstået med en vaccine, men jeg vil gerne undgå at det bliver en dårlig oplevelse igen, hvis det er muligt  

( Sidst ammede jeg imens - det virkede ikke en disse! ) 

Min læge havde en sprøjte med en vand og sukkerblanding klar, som jeg gav mit barn lige efter og så stoppede han med at græde med det samme. 
men det gjorde jeg kun ved den første - de to næste fik ikke noget, for der blev jeg lidt mere afslappet med gråd og hjalp dem med trøst og afledning☺️

Anmeld Citér

19. juli 2024

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Min læge havde en sprøjte med en vand og sukkerblanding klar, som jeg gav mit barn lige efter og så stoppede han med at græde med det samme. 
men det gjorde jeg kun ved den første - de to næste fik ikke noget, for der blev jeg lidt mere afslappet med gråd og hjalp dem med trøst og afledning☺️

Tak for svar det er selvfølgelig også en mulighed. Og ellers trøster jeg også blot det jeg nu kan

Anmeld Citér

19. juli 2024

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Nej desværre.

vil dog fraråde på det kraftigste at ty til emla. Effekten vil ikke gøre forskel og der er bestemt ingen grund til at give en baby creme med medikamenter på, der trænger ind i huden hvis det kan undgået. Vil gøre lige så ondt uden cremen, fordi vaccinen netop svier

Giver selvfølgelig god mening og som du skriver! Jeg dropper emla og klarer mig uden

Anmeld Citér

19. juli 2024

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Min søn faldt i søvn efter vaccinerne ��

Han var dog under 1 døgn gammel da han fik lagt venflon i armen og der sagde sygehuset at man kunne prøve at give dem lidt sukkervand i en sprøjte i munden da det smager godt og derfor kan skabe en forvirring som gør de stopper med at græde ❤️

Håber du finder noget som virker for jer ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.