Flytte i lejlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

894 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juli 2024

Anonym trådstarter

Jeg har ofte kigget med her på siden, har dog aldrig deltaget, eller oprettet en debat, men har brug for nogle gode råd.

Vi skal flytte fra hus til lejlighed, om en lille måneds tid, vi er min 5 årige, + hund på 9 år og mor her, men hunden har for nyligt fået konstateret en sygdom, som gør at han er sat på vanddrivende, og tisser derfor mere, er nu bekymret for, om hunden kan holde sig, hvis nat tisseturen er senest kl.19:30 pga putning.

Tænker der må være andre end mig, der nu er alene med hund og barn, og bor i lejlighed på 1 sal, hvad gør i med nat luftning af hunden?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2024

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Går en tur med hunden efter at barnet er puttet? Barnet er stort nok til at det kan aftales og/eller du kan tage en babyalarm med ud og bare være lige udenfor?

Jeg har ikke prøvet det lige med en hund, men hvis jeg skal ind til overfor-boen eller hente en liter mælk i kiosken 100 meter væk, så har jeg klaret det på den måde … 

Anmeld Citér

17. juli 2024

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Går en lille tur med hunden kl 21-22 inden jeg selv går i seng. Barn sover og jeg er væk max 3- 5 min. Men det er nok til at hunden kan nattisse og mit barn sover sødt imens. Hav evt baby alarm med. Om morgenen kan et barn på 5 år og sidde 5 min med iPad/tv imens man liiige går ned for at hunden kan tisse første gang. Hunden lærer hurtigt nye rutiner. Og så kan i gå længere ture når dagen er mere i gang.

Anmeld Citér

17. juli 2024

Anonym

Fortæller barnet (ikie lige inden sengetid) at man skal ned og tisse med hunden men at man har en babyalarm med så kan høre hvis barnet kalder. Aå er barnet forberedt på at det er alene når/hvis det vågner og panikker ikke. 

Det er den ene løsning. Anden løsning kan være hvis du har en iPad/tablet. Opret en ekstra fb profil. Ring op til den når du går og stil den i værelset ved sengen. Hvis barnet så vågner kan du tale til det og det kan se dig og du kan fortælle hvor du er. 

sidste mulighed benyttede jeg mig altid af da min dreng var mindre. Skulle jeg i vaskekælderen så satte jeg FaceTime på ig han kunne se og høre mig hele tiden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.