Tilvækstscanning- hvor præcise er de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2024

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg blev scannet ekstra i min sidste graviditet, og de målte flere gange babys ben som meget korte. De undrede sig noget over det, men konkluderede, at alt var i orden - bare en kortbenet baby.

Baby kom altså ud med helt normale ben... 

Ej, det lyder jo helt skørt  

Godt, at alt var fint.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2024

Anonym

Her skannede de ham til 1800 g i uge 39. Og tog ham øjeblikkelig ud. Han vejede 3300...

Anmeld Citér

13. juli 2024

Mooommi

Profilbillede for Mooommi
Anonym skriver:

Hej,

Jeg har været til 3 tilvækstscanninger, to forskellige steder, inden for 9 dage, da de slet ikke kan blive enige om, hvor stor min pige,i maven, er.  På henholdsvis Hvidovre Hospital to gange og en privat klinik en gang.

D. 3/7 - 648 g

D. 9/7 - 875 g

D. 12/7 - 752 g

Og det har bare gjort mig virkelig forvirret, at de afviger sådan meget. Hvad kan/skal jeg stole på?

Jeg er 25+3

Jeg har fået det med mine tre børn (os på Hvidovre) og de har passet med alle tre

Anmeld Citér

13. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Her skannede de ham til 1800 g i uge 39. Og tog ham øjeblikkelig ud. Han vejede 3300...

Ej, det er jo helt vildt altså. Hvordan kan de være så upræcise?

Anmeld Citér

13. juli 2024

Anonym trådstarter

Mooommi skriver:

Jeg har fået det med mine tre børn (os på Hvidovre) og de har passet med alle tre

Okay, tak. Jeg stoler umiddelbart også mest på de scanninger, som er den første og sidste.

Anmeld Citér

13. juli 2024

Anonym

Blev skannet hver 14 dag helt indtil fødsel grundet en ting ved baby som de holdte øje med. Her undersøgte de også altid vægten. De skød alligevel 1 kg forkert ved skanningen. Til gengæld jordmoren, som følte udenpå, ramte ret præcis. 

Anmeld Citér

13. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Blev skannet hver 14 dag helt indtil fødsel grundet en ting ved baby som de holdte øje med. Her undersøgte de også altid vægten. De skød alligevel 1 kg forkert ved skanningen. Til gengæld jordmoren, som følte udenpå, ramte ret præcis. 

Tak for dit svar. Det bliver spændende at se, hvad jordemoderen skønner baby til d. 7/8 (29+1).

Anmeld Citér

13. juli 2024

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Min sidste baby blev fulgt med vægtscanniger hver mdr. han blev vurderet til at være 20% mindre end gennemsnittet til sidst. Ud kom en baby på lige knap 4 kg.

Anmeld Citér

13. juli 2024

Anonym trådstarter

KommendeMor88 skriver:

Min sidste baby blev fulgt med vægtscanniger hver mdr. han blev vurderet til at være 20% mindre end gennemsnittet til sidst. Ud kom en baby på lige knap 4 kg.

Det er jo vildt, hvor forkerte de skøn kan være..Jeg håber bare at baby bliver større end sin storesøster, som var 30 % for lille.

De vil dog kun lave en vækstscanning mere, når jeg er 33+6..og der er jo meget længe til.

Anmeld Citér

15. juli 2024

Mrs. D

Profilbillede for Mrs. D

De vurderede at min søn ville veje omkring de 4 kg ved fødslen, ved den sidste scanning jeg fik i uge 34. 

Men han vejede 2400g. Så jeg syntes de var ret ved siden af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.