Tilvækstscanning- hvor præcise er de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.503 visninger
22 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juli 2024

Anonym trådstarter

Hej,

Jeg har været til 3 tilvækstscanninger, to forskellige steder, inden for 9 dage, da de slet ikke kan blive enige om, hvor stor min pige,i maven, er.  På henholdsvis Hvidovre Hospital to gange og en privat klinik en gang.

D. 3/7 - 648 g

D. 9/7 - 875 g

D. 12/7 - 752 g

Og det har bare gjort mig virkelig forvirret, at de afviger sådan meget. Hvad kan/skal jeg stole på?

Jeg er 25+3

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2024

Tip!

Hvad skal du bruge et helt præcist mål på baby til?

Anmeld Citér

12. juli 2024

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Hvad skal du bruge et helt præcist mål på baby til?

De holder øje, da min første var 30 % for lille..og så er det da mærkeligt at hun først bliver målt til at væreven del større og derefter en del mindre..

Anmeld Citér

12. juli 2024

Tip!

Anonym skriver:

De holder øje, da min første var 30 % for lille..og så er det da mærkeligt at hun først bliver målt til at væreven del større og derefter en del mindre..

Men hvad kan du/lægerne gøre ved det, når hun er inde i maven?

Anmeld Citér

12. juli 2024

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Men hvad kan du/lægerne gøre ved det, når hun er inde i maven?

Du svarer jo slet ikke, oå det mit spørgsmål handler om.

Anmeld Citér

12. juli 2024

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Meget upræcise. Min var 43 % for lille (mener jeg) næste gang 5 % for "stor" - den sidste var den mest grundige, så hende stolede jeg mest på og det tænker jeg også var rigtig nok

Han blev født lidt for tidligt, men var stor af en for tidlig født ��

Anmeld Citér

12. juli 2024

Anonym

Det har passet fint med scanningerne. Der var 30g forskel. Jeg blev scannet dagen før. Det var også vækstscanning. anden gang passede det også fint 

Jeg har dog hørt om flere hvor der har været 300g forskel, du kan aldrig vide det før baby bliver født

Anmeld Citér

12. juli 2024

fehår

Jeg blev scannet ekstra i min sidste graviditet, og de målte flere gange babys ben som meget korte. De undrede sig noget over det, men konkluderede, at alt var i orden - bare en kortbenet baby.

Baby kom altså ud med helt normale ben... 

Anmeld Citér

13. juli 2024

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Meget upræcise. Min var 43 % for lille (mener jeg) næste gang 5 % for "stor" - den sidste var den mest grundige, så hende stolede jeg mest på og det tænker jeg også var rigtig nok

Han blev født lidt for tidligt, men var stor af en for tidlig født ��

Hvor stor var han, ift. GA?

Jeg stoler umiddelbart mest på den første og sidste, da det vil give mening (for mig I hvert fald). Den i midten stikker ret meget af..

Anmeld Citér

13. juli 2024

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det har passet fint med scanningerne. Der var 30g forskel. Jeg blev scannet dagen før. Det var også vækstscanning. anden gang passede det også fint 

Jeg har dog hørt om flere hvor der har været 300g forskel, du kan aldrig vide det før baby bliver født

Okay. Tak for svar.

Umiddelbart giver den første og sidste scanning mest mening for mig. Den midterste stikker ret meget ud fra de andre.

Jeg håber bare sådan, at baby vokser okay derinde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.