Har lige brug for at lufte mine tanke, sådan helt anonymt, og vil også gerne høre hvad jeres tanker omkring mit dilemma er
Jeg er forholdsvis nyansat i mit drømmejob, og havde sådan set ikke lige planlagt at det her, skulle gå hen og være et "problem"
Men igennem de sidste par år, har jeg haft føleforstyrrelser og smerter, ned i især min ene arm. Har været til læge, som efter længer tid, sendte mig videre til en ortopædkirug i efteråret, sidste år. Han sendte mig så videre til noget skanninger osv af nakken.
Det viste sig, at jeg har 2 diskusprolapser, noget nervesammenklemning, slidgigt osv osv i nakken.
Jeg blev sendt til genoptræning, har fået lagt blokade osv i hånden, også her for ca en mdr siden fik jeg en henvisning til speciallæge, for videre udredning.
Det var jeg så til her d 1/7. Og speciallægen var SLET, ikke i tvivl. Han ville på det kraftigste anbefale, at jeg blev opereret, og fik en ny disk sat ind i nakke, for at afhjælpe det hele. Jeg har allerede fået tilsendt en dato for operation, sidst i denne mdre, og jeg føler næsten det hele pludselig går for hurtigt. Dog vil min situation ikke blive forværret, hvis jeg feks først blev opereret om feks 3-5 mdrer. Og mine smerter og føleforstyrrelser, har jeg jo nærmest vænnet mig til. Giver det mening?
Her kommer mit dilemma så. Efter operation, ville jeg skulle være sygemeldt i 4 til 6 uger. Og jeg må ikke løfte ret meget i starten. Derefter er der ikke nogen skånehensyn, der skal tages hvilket jo er mega dejligt.
Dog var det jo ikke lige det jeg havde "håbet" på lægen ville sige. Jeg er bekymret for, hvad mit nye arbejde, vil tænke om en sygemelding på 4-6 uger, når jeg ikke har været ansat meget mere end 7 mdrer. Føler på en måde, at jeg "snyder" dem for min arbejdskraft, eller hvad man nu kan sige.
Jeg ved, at de self vil være forstående, og bare ønske mig rigtig god bedring. De er glade for mig, og jeg elsker mit job. MEN tror bare slet ikke jeg ville have tænkt det som en belastning, på samme måde, hvis det var på mit gamle arbejde, hvor jeg var ansat i MANGE år.
Ved slet ikke om mine tanker giver mening, og nogen gange, hjælper det bare lige at skrive det ned, og få et lidt andet perspektiv på det hele.
Hvad ville i tænke hvis det var jeres kollega? Og hvad ville i vælge at gøre?