Jeg er gået ind i 3. trimester nu og er på det sidste begyndt at frygte at mine veninder vil afholde babyshower for mig. Det kan jeg virkelig ikke overskue. 
Min graviditet har ikke været nem (både fysisk og mentalt), sikkert fordi jeg mest er blevet gravid efter 6-8 års pres fra manden, venner og især svigerfamilien. Jeg gik desværre under for presset, fordi de sidste par år har brugt min “høje” alder imod mig og sagt, at snart ville det være for sent at fortryde. Derudover fik jeg jo også hele tiden at vide, at man aldrig blive klar til at få børn, men når jeg først blev gravid, ville det være det bedste i verden og vi ville blive så lykkelige. Det er så ikke sket i mit tilfælde.
Jeg er bestemt ikke lykkelig gravid og jeg har prøvet at snakke med folk om det, men de slår mine følelser hen eller også bliver de nærmest fornærmet over, at jeg kan finde på at være ked af det over graviditeten.
Så derfor har jeg de sidste par måneder bare spillet komedie, smilet og ladet som om det hele er fint nok og at vi glæder os, når jeg har været i rum med andre.
På det sidste er jeg dog begyndt at trække mig fra sociale arrangementer, for jeg døjer efterhånden meget med kvalme og smerter, så det er blevet hårdt at lade som om man er glad.
Derfor kan jeg bare ikke overskue, hvis jeg pludselig står i en surprise-situation og skal sidde i flere timer med 8-10 personer, snakke om baby og graviditet og lade som om jeg er glad.
Jeg er også bekymret for at der vil være opmærksomhed på min mave, som fx tage billeder eller den vil blive målt. Det kan jeg heller ikke overskue, for jeg kan ikke lide hverken størrelsen og formen på min mave og hvor lidt mobil og hvor klodset den gør mig. 
Jeg ved selvfølgelig ikke om veninderne overhovedet planlægger babyshower for mig, men den slags ligger lidt til vennekredsen.
De gør det jo i god mening, men kan jeg tillade mig at sige på forhånd, at jeg ikke har overskud til det, eller skal jeg bare bide de timer i mig som festen nu tager?
Bare til info… Nu hvor min mand, familie og veninder ikke vil høre eller tale om mine negative følelser, har jeg i det mindste talt med jordemoder og sundhedsplejersken omkring det og har da også fået tilknyttet samtaler med en 3. person.