køresyge - tips og tricks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.936 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2024

Anonym trådstarter

Nogen gode råd?

Vi vil rigtig gerne på længere køreture, men er noget begrænset, da vores pige på 5 sommetider bliver køresyg. 

Har forsøgt at lade hende sidde foran, men det hjælper ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2024

123321

Profilbillede for 123321

Mine råd fra min dreng der bliver køresyg: 1) sørger for at har fået noget at spise 2) Beder ham om at kigge ud hele tiden 3) køresygearmbånd. Disse tre ting synes vi hjælper

Anmeld Citér

6. juli 2024

Anonym trådstarter

123321 skriver:

Mine råd fra min dreng der bliver køresyg: 1) sørger for at har fået noget at spise 2) Beder ham om at kigge ud hele tiden 3) køresygearmbånd. Disse tre ting synes vi hjælper

Havde godt læst om køresygearmbånd, men troede ikke rigtigt på dem. Det vil jeg give et skud, tak. 

Anmeld Citér

6. juli 2024

Solsikke9

Profilbillede for Solsikke9

Det eneste der virker på mig, er de der seaband køresyge armbånd. De fås i Matas. De virker 

Anmeld Citér

6. juli 2024

Mamman

Profilbillede for Mamman

Det eneste der virker på mig er at kigge ud af vinduet hele tiden

Anmeld Citér

6. juli 2024

Anonym

Siden jeg var barn, er jeg også blevet køresyg. Min mor sagde altid til mig, at jeg skulle huske at kigge ud af vinduet. Så måske I kan gøre det til en leg. Spot den røde bilen, huset osv. I dag elsker jeg at kigge ud af vinduet �� Når vi skulle på kør selv ferie, fik jeg en halv køresygpille. Jeg ved ikke hvor gammel man skal være for at man må tage dem. Det er heller ikke en god ide at læse, sidde med iPad eller andet hvor man ikke følger med i trafikken. 

Anmeld Citér

6. juli 2024

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Vi har en datter på 7 år, som også har døjet rigtig meget med køresyge, vi har forsøgt rigtig mange ting, det seneste er nogle piller man kan få i håndkøb der hedder Safe Rejsepillen. De har haft en rigtig god effekt! Jeg ved dog ikke om det er selve pillen eller en form for placebo men uanset, så har de været gode her.

Anmeld Citér

6. juli 2024

Anonym

Jeg blev også køresyg som barn og der var det eneste der virkede at kigge ud af forruden. Selv i dag kan jeg blive dårlig hvis jeg kigger ud af sideruderne(tingene kører for hurtigt forbi) eller hvis jeg læser/kigger telefon for længe

Anmeld Citér

6. juli 2024

Trepiger

Profilbillede for Trepiger

Vi bruger køresyge piller som hedder god tur.

De virker rigtig godt. 

Anmeld Citér

7. juli 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Jeg fik “køresyge bolcher” af min mor. Jeg led meget af køresyge som barn… det var bare et honning bolche fra Matas, men fik det når vi skulle køre og så undervejs hvis det var en længere tur. Jeg troede på det virkede, så blev ikke køresyg. Er jo forsøget værd tankens kraft kan gøre meget.

min mor havde også hjemve piller, til når vores bedsteforældre fx passede os (tictac hun lagde i et lille glas ), og de virkede også

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.